Er zijn er meerdere volgens mij die dit soort dingen maken. Als het gaat om het blauw/bruine instrument zoek eens naar “artificial horizon watch”. Daar zul je wel het een en ander onder vinden
(De altitude indicator zit daar overigens rechts naast. Ik denk dat je “attitude indicator” ipv “altitude meter” bedoeld.)
Deze dial is echt een cock-pit instrument.
De hele AVI-8 model range is gebaseerd op de instrumentarium van voor oorlogse gevechtsvliegtuigen.
“Aviation Inspired Timepieces – AVI-8 Timepieces” https://avi-8.co.uk
Ik vind die van Fortis heel erg lijken op cockpit instrumenten zonder meteen een kopie van een instrument op je pols te hebben. Dat laatste vind ik zo kitsch.
Yup, ik heb deze afbeelding gebruikt om deze van te maken.
Ik was alleen niet tevreden over het resultaat van de dial en het toen @Barboendel ingeschakeld om een custom dial te laten maken.
Je hebt ook wel goedkoper leuk spul, maar dan moet je wel weten wat je wilt
Er zijn veel merken die op flightdeck instrumenten geïnspireerde horloges hebben gemaakt. Bij de een is het wat duidelijker dan bij de ander.
Zijn er dingen die je kan zeggen (of laten zien) die je er graag in verwerkt zou zien?
Die zijn dan weer niet op cockpit-instrumenten gebaseerd.
Ik zou dat niet gaaf vinden. Om de doodsimpele reden dat een hoogtemeter een fundamenteel andere functie heeft dan een tijdsmeter, en ik die twee liever niet gemixt zie worden. Dan krijg je of een heel erg kitscherig horloge met trekjes van een door de mangel gehaalde hoogtemeter, of je krijgt een hoogtemeter-achtig ding waarop het erg kut is om de tijd af te lezen.
De Citizen BN4021-02E Altichron is een horloge wat echter wel een hoogtemeter ingebouwd heeft. Er waren ook Promaster duikers met hoogte (of diepte?)meters, maar deze lijkt thematisch nog het meest op wat je lijkt te zoeken: