Piloten Horloge Budget 600 euro

Hallo

Wou toch een nieuw topic aanmaken omdat ik mijn wensen heb aangescherpt.
Graag zou ik jullie hulp bij een nieuw horloge willen hebben. :smile:

Budget +/- 600 euro
Piloten Horloge
Wijzerplaat liefste zwart

Zie mijn EHBO lijstje hieronder.

Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
-stijl: Piloot, Datum, Tijd, Chrono
-vorm: Rond
-uurwerk in 't horloge: In ieder geval geen omkijken naar het vervangen van batterijen, Automaat, Kinetic etc
-budget: Max 600 euro
-staat: Nieuw

Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
-uitstraling:
-materiaal: Staal, titatium
-band: Leer! Stof of Vinyl mag ook
-formaat: Niet groter als 45mm
-complicaties: /
-kleuren: Wijzerplaat liefste Zwart
-verkoper: Nederland
-herkomst: /
-voorkeur voor merken: Seiko, Citizen, Hamilton, Glycine, Steinhart, Longines Ik ken niet alle merken dus toevoegingen zijn welkom
-andere wensen: Datum, overige metertjes zijn ook welkom
-overige voorkeuren: /

Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
-esthetische punten: /
-materiaal: /
-functies: /
-stijl: Geen romeinse cijfers
-uurwerk: /
-overige afknappers: /

Even voor de duidelijkheid, wil je per se een automaat én een chronograaf?

Een Steinhart piloten chrono heb je IMO niet voor 600 euro … toch niet nieuw … en dat geldt bij uitbreiding voor de meeste merken gezien quartz blijkbaar geen optie is.

Indien toch, kijk eens naar de Seiko SNA411 :wink:

Quartz mag blijkbaar wel gezien z’n suggestie voor kinetic. Alleen moet ie niet afhankelijk zijn v n batterijtje.

N solar met accu mag neem ik aan ook?

Oeps idd … blijkbaar wat te snel gelezen.

Evenuteel de Seiko SSC137 en soortgelijke modellen ?
Is chrono en solar … en min of meer een pilot :wink:

Kom je volgens mij toch al gauw bij de Citizen Promaster Sky serie uit. :sunglasses:

1 like

Dat is een mooi horloge alleen zou ik de band vervangen voor een leren.
http://www.horloges.nl/seiko-basic-horloge-ssc081p1 met leren band

Btw ik hoef niet perse een chronochraaf, wat ik ook irritant vind als een horloge hard tikt haha.

Twee opmerkingen bij het getoonde horloge. Volgens mij zijn kompashorloges juist bedoeld voor gebruik op de grond (niet in de lucht & is dus geen pilotenhorloge) en zit toch een leren band aan. Waarom je die vervangen wilt door een leren band is, zonder uitleg, niet te volgen.

Voorts kan ik je gerust stellen, er is geen relatie tussen luid tikken en een chronograaf functie.

Ik had er extra leren band achter gezet omdat Slider_7 een Seiko poste met een vinyl band.

Voordeel v die lijn, is dat er ook modellen tussen zitten met RC. Hoef je naast geen zorgen om lege batterijen ook niet zoveel meer te letten op de juiste tijd, zomer- en wintertijd, etc.
Er zitten zelfs multiband modellen tussen, zodat je ook op andere continenten nog bereik kunt hebben.

Betreft je opmerking over geen omkijken naar batterijen 2 opmerkingen.
Bij automaat en handopwinders zit er weliswaar geen batterij in, maar daar staat tegenover dat de gang reserve (hoe lang t horloge maximaal kan lopen wanneer je em weg legt) meestal rond de 2 dagen zit. Er zijn dr wel meer met bijv 7, 31 of zelfs 45 dagen, maar die kosten vaak n vermogen. Uitzondering zijn oa de nieuwe eta’s met 80 uur, maar het komt er op neer dat als je n dergelijk horloge n paar dagen neerlegt je kans hebt de tijd en de datum opnieuw in te stellen. Sommigen kunnen zich daar aan storen. Ik neem t voor lief ivm hobby.

Bij n solar en kinetic heb je ook niet te maken met lege batterijen. Er zit nl n accu in. Maar net als de accu in je auto gaan ook die niet eeuwig mee. Ze kunnen ook ‘uitgeput’ raken en niet meer goed opladen. Als je niet om t jaar ofzo n batterij wissel wilt doen, zijn er ook horloges die zo n 10 jaar met n batterij kunnen doen.
Persoonlijk vind ik n accu prettig voor horloges met veel functies. In mijn geval met n casio protrekje is t onbezorgd de functies gebruiken. Hooguit raakt de accu leeg, maar na n dagje in de zon zit ie meestal weer vol. Bijzonder prettig voor op vakantie, waar ik niet zo makkelijk zelf n batterijtje kan of wil vervangen.

Tnx voor je uitleg, Toevallig ook nachtdienst of kun je niet slapen ? :smile: Wat vind je van het merk Aristo toevallig net gevonden?

http://www.jeweltrader.nl/horloges/aristo-fliegerchronograph/

Mooi maar duur

Hey Raider,

Aristo, gaat al de goede kant op.
Laco, Junkers en Tourby ook interessant.
Of Poljot maakt ook mooie pilots, link:
https://www.russian-watches.info/product/russian-mechanical-watch-poljot-aviator-alarm-26121/

Grt

Hey Drex

Laco, Junkers had ik ook al bekeken. Tourby en Poljot volkomen onbekend ik ga eens rond kijken.

Edit, die Tourby,s zijn duur zeg :sweat_smile:

Heb een mail gestuurd naar ruttenwatches of de Aristo 3h129 leverbaar is en zoja wat hij mag kosten.
Misschien weet iemand anders nog waar deze te koop zijn?

Buran pilots ook interessant.

Dit soort chrono’s heeft vaak het bekende 3133 uurwerk.
Daar zou je op kunnen letten.

Dit is een klassieker:

( en binnen budget :wink: )

1 like

Of de iets modernere Maratac Pilot.

http://wornandwound.com/2011/12/28/review-maratac-pilot-watch/

Cool die maratec is erg mooi, mogen die kosten? En welk uurwerk

Edit zie het al Miyota, 399 dollar met 3 banden

Info hier over staat in de link.
Deze heeft een goed Miyota ( Citizen ) mechanich ( automatic ) uurwerk.

Je kunt ze in US bestellen zo ver ik weet.
Niet zeker maar zo rond de€ 450

idd cool ding

Hij is er in twee maten.

Ja klopt zag het ook net, jammer dat het horloge geen datum heeft, is wel lastig te bestellen zo uitde VS

http://www.countycomm.com/maratacpilotmid.html