Mijn laco memmingen heeft een eta 2801. Geen idee of miyota ook een handopwinder heeft. Ik had de memmingen ook met een miyota gewoon gekocht. .Volgens mij zijn alle japanse uurwerken dik in orde, zowel miyota als seiko.
Heb liever een automaat, en dat is dit uurwerk
Ik heb de Laco besteld, topic mag gesloten worden. Als ik de horloge binnen krijg maak ik wel een foto reportage
Er is nog een Stowa flieger tekoop op 2 de hands.be zegt dat iets voor jou met ben niet zeker 40 of 42 mm
de persoon heeft ook een mobiele nummer als je wilt kan ik je de nummer bezorgen en dan handel je verder
@Raider87 heb je een p.b. gestuurd.
Goed bezig!
We laten je topic lekker open zou mijn voorstel zijn.
Kun je de fotoās er in mikken straks!
Jij ook toch
Whaha, ligt er aan hoe je āgoedā definieertā¦
Gewoon ik zie je overal in elk topic dus " Goed bezig! "
Als vlaflipperaar moet ik wel
Go for it
Ben benieuwd naar de kwaliteit, en vooral hoe het uurwerk presteerd
Wel twijfel ik nog over de keuze automaat of handwind, omdat ik op mijn werk niet ga dragen i.v.m beschadigingen⦠Wat zeggen julle
Watchwinder nodig?
Nee. Eigenlijk nooit.
Wat doen jullie dan met automaat, opschudden en dragen als hij stil komt te staan?
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Oke tnx! Heeft een automaat nog nadelen tegen over een handwinder of andersom?
Ik VIND een automaat met datum aanduiding lastiger.
Als je dan afwisselt, moet je behalve de tijd ook de datum iedere keer goed zettenā¦
Ik had altijd een sterke voorkeur voor een automaat en nu ik de Steinhart Marine heb, vind ik een handopwinder eigenlijk ook wel prima.
De laco is zonder datum trouwens, nja waar het mij om gaat of het geen kwaad kan als de horloge door de weeks stil staat, omdat ik dan moet werken
Zonder datum is makkelijker & meestal ook mooier.
Als ik de keus heb, kies ik voor de handopwinder, zeker als de kast navenant platter is. Jammer genoeg maken veel horlogemakers geen gebruik van het feit dat een handopwinder platter kan.
Voor fliegeruhren, die oorspronkelijk handopwinders waren, benadert een handopwinder het origineel meer. En wat is er leuker dan zelf opwinden? Jij en je horloge samenwerken om het te laten lopen . Quality time!
Maar natuurlijk geen Unitas er in (tenzij hij een centrale seconde-modificatie heeft).
Laco handopwinder 850 euro, ben me wel aant bedenken of het dat waard is
Of de steinhart, die zijn wel 44mm heb kleine pols