Piloten horloge

Goeie tip, prachtig afgewerkte klok, tis dat ik de horizon voor mijn beoogde PO 8500 niet steeds wil verzetten, maar anders…

2 likes

Ik zal vanavond eens kijken, mocht ik nog even de stad in gaan. Vorige week was hij er in ieder geval nog wel.

1 like

Ik kom niet heel vaak in het centrum dus ben wel benieuwd. Misschien de Alpina, ook al bevalt hij prima, toch maar weer flipperen. :neutral_face:

Wel weer quartz chrono toch?

Heb je wel es een handmade VDB gezien :wink:

Als de Steinhart is wat je mooi vindt, een ouwe background history je weinig doet, de after sales niet altijd de vlotste is, (qua afwerking vind ik weinig mis met de mijne. Ok, de pepsi dial op mijn HFLE2012 had wat mankementjes die niet waren verholpen. Maar met de rest van mijn Steinharts is het na wat vertraging wel goedgekomen.)… maar dan zou ik die Steinhart nemen. Al met al krijg je voor het geld wel een hele gave klok met goeie spec

Wel 2 headsups die ik zou willen meegeven. Allereerst zou ik niet zo snel meer voor een horloge kiezen met een kleurlaag. Of dat nu rose goud verguld is of in de geval een zwarte PVD laag. Krasjes erin vind ik namelijk storend.
En ten tweede zou ik willen adviseren om het horloge eerst irl te zien. Niet alle kasten van Steinhart vallen even mooi om mijn pols. Met name de lugs die soms minder meebuigen zorgen soms voor overhang of inkijk.

Mocht je overigens ook occasion overwegen, dan komen er meer mogelijkheden met je budget.

Kwa alternatieven, ik ben t niet zo vluchtig tegengekomen, maar misschien dat een Hamilton ook in je straat kan liggen van een automatisch pilotenhorloge.

Van wat vintage

En retro

Tot hedendaags

En modern

Succes met je keuze en quest!

1 like

Goede opmerking over de PVD case, is mij 2x overkomen en krassen zijn niet te verwijderen. Voor mij reden nooit meer een horloge met PVD coating te nemen, maar is voor iedereen wellicht verschillend.

Ben zelf erg te spreken over mijn Steinhart Navi B-Uhr 47mm

2 likes

Leuke verzameling Hamilton’s en tof dat je de moeite hebt genomen om al die foto’s toe te voegen. Zijn niet allemaal echte pilots, maar soms is het wel goed om eens breder te kijken.

Ik heb me ook veel georienteerd op pilotenklokken. Zowel de klassieke Laco’s als bijv een Sinn Chrono zoals hieronder.

Ben zelf ook groot liefhebber van onderstaande Alpina Startimer:

Of wat te denken van deze Longines (maar dan andere band):

Ben ook fan van de Oris horloges hierboven.
Leuk topic is dit geworden, hoop dat het in leven blijft met leuke pilootachtige klokken.

Dat wel inderdaad. Maar goed, anders kost hij weer minimaal het dubbele.

En daar heeft ie er al 9 van. Ok, weliswaar van modemerken, maar denk dat ie wel toe is aan een mechanisch klokje :slight_smile:

De Pan Europs zijn toch geen piloten ?

1 like

Als het piloot achtig moet zijn, 2e hands komt deze Oris Bell X1 in de buurt is echt een beest maar recent geflippert

3 likes

Klopt helemaal. Heb nu allemaal Quartz horloges en de volgende moet een automaat zijn. De nieuwe collectie van Laco vind Ik echt subliem Laco erbstuck. Zit wel op 1800€. Mooiste zou zijn om inderdaad de meeste klokjes real lief te zien. Dan kunnen sommige je verbazen en andere waarvan je dacht dat ze het waren je juist teleurstellen.

1 like

Hmmm… volgens mij heb je gelijk. Ik zocht al op plaatjes van Hamilton Pan Am… :blush:

Wel iets van duikers en sporthorloges, maar volgens mij idd geen Pilots.

1 like

Daar zitten een paar mooie exemplaren tussen zeg. :heart_eyes:

Als je geen flipperaar bent (iemand die makkelijk/snel horloges weg doet voor weer een andere), zou ik rustig de tijd nemen en ze goed bekijken.

Zeer zeker niet. Hou al mijn horloges. Hebben allemaal een eigen verhaal en zou het zonde vinden om ze weg te doen.

1 like

Dit of een breitling achtig model zijn toch de echte piloten horloges. :joy:

Of deze :wink:

1 like

Idem dito, des te meer dat ik ze dan graag eerst irl zou willen zien. Als je een final selectie hebt gemaakt, kunnen we je misschien helpen met waar je ze het makkelijkst bij elkaar kunt zien. Soms kan het een stad zijn. Ik weet van Den Haag dat je o.a. IWC bij Steltman kunt zien, Breitling bij Schaap en Citroen, Hamilton in de Bijenkorf, Oris bij Van Willigen, Fortis bij Jueweelco, Bell & Ross bij Alexander juweliers in Leidschendam (voorheen iig wel, maar kweenie of dat nu nog zo is), en de HFLE2015 & Pellikaan kun je bij mij zien :wink:

1 like