Piloten horloge

Ik heb ook de laco erbstuck bekeken, zijn niets anders dan verouderde nieuwe versies.
Dan zou ik liever voor de mini replica gaan, is veel goedkoper.
En wordt na verloop van tijd vanzelf een erbstuck:-)

Grtn Leen.

Hadden ze hem nog anders ga ik morgen even langs…

Helaas niet meer de stad in kunnen gaan. Excuses.

En een mooie Poljot Navitimer? Past goed in het budget en erg mooie sunburst.

Of de Hamilton H64715885

Heb heel erg getwijfeld tussen deze en de Friedrichshafen van Laco…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Jammer ga ikzelf even kijken :+1:t2:

1 like

of een echt vintage, origineel louter militair pilotenhorloge (niet voor de burger verkrijgbaar toen) uit 1987,

1 like

Is al meer gezegd. Maar ik zou voor een 2e handse Sinn of Fortis gaan. Moet lukken net binnen of klein beetje over je budget.

1 like

Leuk artikel nog op Worn & Wound:
http://wornandwound.com/side-side-sinn-556i-oris-propilot-date-fortis-cockpit-two/

Niet veel nieuws, wel een leuke vergelijking tussen Sinn, Oris en Fortis.

2 likes

Leuk artikel om te lezen. De sinn is wel erg klein zeg. Die prijs stelling is dat puur Amerikaans of zijn de Fortis horloges duurder. Las in het artikel geprijsd tot 1500usd?

Sinn is prima van maat als je polsen niet al te groot zijn. Kijk maar op de foto naar zijn grijze broer (pols van een kleine 17cm).

Prijzen zijn list price. Op alle merken zijn kortingen mogelijk

2 likes

Dat is instant patina dus karaktervol

:smile::ok_hand:

1 like

Sinn echte top flieger

1 like

Mocht er iemand wat moois hebben dan hou ik mij ook aanbevolen. Of is dat niet toegestaan in dit topic?

afgelopen weken veel gelezen en alle modellen nagelopen die jullie hebben aangedragen waarvoor mijn dank!

Heb voor mezelf een kleine selectie gemaakt

Pellikaan Flying Dutchman 2( wat ik zo gaaf vind is dat het een dutch made horloge is)
De Laco Dortmund
Hamilton Khaki Pilot 45mm

Daarnaast via een zijspoor de Hamilton Khaki Navy Pioneer. Geen pilot maar wel een mooie klok

Wat ik me afvroeg of er mensen zijn hier die de Flying Dutchman hebben en hoe de lume hiervan is?

Daarnaast heb ik een vraag over de verschillende modellen. De gewone Flying dutchman kost 890 en heeft een ander EtA 6481-1? uurwerk. Volgens de site een basic uurwerk. De Flying dutchman perpertuum heeft een ETA 2898-A2 uurwerk en kost 1450€. Is het uurwerk van de goedkopere versie zoveel minder gezien je 600€ minder betaald?

Ik neig namelijk sterk naar dit klokje. Ben er stiekem al een beetje verliefd op aan het worden.

1 like

Volgens mij is de pelikaan niet n piloten horloge. Wel heeft ie wat elementen, zoals die grote uien kroon die je veel op pilotenhorloges ziet.

De lume vind ik prima te doen. Niet zo sterk als n Seiko monster of panerai sandwich dial, maar kwam er makkelijk de nacht mee door.

+1

Maar los hiervan … als jij 'm als horloge leuk vindt, gewoon kopen hé :wink:

1 like

Qua Fliegers gaat er voor mij weinig boven mijn oude liefde de Mühle Glashütte Terranaut ii

Waarom ik deze ooit heb weggedaan begrijp ik nog steeds niet goed. Zijn bijna niet te vinden. Kleurstelling is super en hij is lekker plat en comfortabel… Wijzerplaat natuurlijk te gek. De Pellikaan lijkt me ook wel wat!

1 like

Idd. Maar omdat ie zei heel graag n pilotenhorloges te willen ivm z’n verleden, dacht ik t even aan te kaarten. Zou n behoorlijke domper kunnen zijn.

Ik bedoel, zoek je n duiker, koop je n mooie Seiko snzf17k1 met zo n draaibare ring, blijkt dat ie geen lume pip heeft, niet n geschroefde kroon en met 100m officieel geen diver genoemd mag worden. Als noob zou je erin kunnen tuimelen. 100m Is immer behoorlijk diep toch om te duiken :wink:

1 like