Ik heb een viertal Seiko horloges. Bij al deze horloges heb ik zelf de band ingekort. Echter bij een horloge wil mij dit niet fatsoenlijk lukken. Het inkorten lukt wel, echter is het mij nu al een aantal keren gebeurt dat de pinnetjes uit de schakels glijden. Dit heeft er twee keer bijna voor gezorgd dat mijn horloge op de grond viel.
Ik dacht dat de schakels misschien lam of iets dergelijks waren. Deze heb ik vervangen door andere, maar het probleem treedt steeds weer op. Het begint een beetje frustrerend te worden. Ik ben inmiddels al drie pinnetjes verloren.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Zo ja, welke oplossing is hier voor? Ken je dit probleem niet, maar weet je wel hoe ik dit kan verhelpen, dan hoor ik dat ook graag!
Toevallig was mijn broertje laatst bij mij met mijn zoontje een potje basketball aan het spelen. Hij had zijn Seiko om en toen hij een bal gooide vloog zijn Seiko er achteraan! Bleek ook een pinnetje los te zitten nadat hij de band bij een juwelier had laten verstellen. Pinnetje terug geduwd. Sorry, andere oplossing heb ik niet maar vond het verhaal te leuk om niet te vertellen.
Hoi, ik heb hier zeker ervaring mee.
Mijn Seiko heeft dit vanaf het begin al gehad en meerdere keren terug geweest naar de juwelier zonder succes.
Ze zijn aangedrukt, iets gespleten en er is een soort van stofje aan gesmeerd maar niets heeft geholpen.
Seiko zelf kan hier niets mee, en naar onderzoek blijkt ook dat Seiko ook niet de beste horloge bandjes maakt.
Mijn vrouw heeft trouwens de kleinere versie van Seiko en nergens last van.
Hoop dat dit iets toevoegt aan je vraag.
Volgens mij is het het pinnen dollar systeem. Dat kleine stukje heb ik ook voorbij zien komen, maar niet bij iedere schakel. Hoe werkt dat dan precies?
Die collar zit in het middelste gedeelte en houdt de pin op z’n plaats. Er is best wat kracht voor nodig om de pin daar doorheen te duwen en dan zit het ook echt goed vast. Zoals op het plaatje eigenlijk.
Naar aanleiding van de foto’s van Chlorophyl denk ik inderdaad dat het pin en collar is, maar die collar heb ik niet iedere keer gezien bij het verwijderen van de schakel. Hoe werkt dit precies?
En weet je toevallig ook of de Marinemaster dat ook heeft. Daar lijkt de pin wel aardig vast te zitten. Echter is dit een wat goedkoper horloge en doet het mij wat minder pijn als die op de grond valt. Bij de Marinemaster zou ik dat veel erger vinden.
Maar dan heb ik kennelijk iets fout gegaan bij het verwijderen van de pin. Heb je tips hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen ? Heb je nog tips voor dealers in de omgeving Amsterdam? Ik ken een Seiko dealer, maar ik weet zeker dat die het niet gaat weten en/of snappen.
Nou ja ik heb er een paar en ik heb dezelfde fout gemaakt als jij. Dus nu neem jij het stokje over en kan jij de volgende die dit overkomt helpen. Je bent niet de enige en velen zullen volgen.
En in afwezigheid van het Seiko opperhoofd @koekoek draag ik m’n steentje bij.
Volgende keer opletten
Dit topic laten zien. De Seiko dealer hier in Helmond snapte het zelfs.