Pinnen vallen uit Seiko horlogeband

Dus zelfopgelegde time-out?

1 like

Ik kan mij niet voorstellen dat een Seiko dealer dit niet weet…

1 like

Bij de goedkopere Seiko’s met dit collar systeem zitten de collars aan een uiteinde, niet in de middelste schakel. Het is een heel gepruts om die weer goed op z’n plek te krijgen. Heb er ook wat kwijt gemaakt bij het op maat maken van een bandje voor m’n vader…

Leugens! Die banden lijken wel van aluminium folie. Wat een herrie maken die dingen

Hier gaat iets niet goed, aluminiumfolie en herrie? Waar is de link?

3 likes

Je krijgt waar je voor betaalt, er zijn goedkope gevouwen schakels, de beter afgewerkte en solid uitziende maar nog steeds gevouwen schakels en massieve schakels. Elk weer met z’n eigen pin of wig verbinding.

Maar zolang je je aan de voorschriften houdt zijn ze allemaal wel degelijk degelijk.

2 likes

Geen idee, dat laat ik aan de creativiteit van de lezer over.

Nee zonder dollen, ik vind ze over het algemeen wel bende. Herrie en matige kwaliteit

Als je bij seiko een spb koopt heb je als nog het idee dat je met een 5je om de pols looptšŸ˜

Haha, bij sommige 5jes heb ik het idee dat het een Presage is :wink:

1 like

Ja dat zal wel ja! Maar mijn mening over seiko gaat niet meer worden bijgesteldšŸ˜‚

1 like

Spb259j1 :star_struck::smiling_face_with_three_hearts::star_struck::smiling_face_with_three_hearts::star_struck::smiling_face_with_three_hearts:

Je bent zelluf bijgesteld.

1 like

De banden zijn echt wel prima. Ze zitten goed en de kwaliteit is ook gewoon goed. Ik ben het met je eens dat ze goedkoop klinken, maar volgens mij komt dat door de manier hoe de schakels zijn verbonden.

1 like

Herrie eens, matige kwaliteit niet mee eens. Ik heb een Seiko Premier en die staat qua draagcomfort bijna gelijk aan de Tudor BB58. Kwaliteit is ook gewoon een dikke prima. Hetzelfde geldt overigens voor mijn Marinemaster. Maar ik ben het met je eens dat dat gerammel echt cheap ass klinkt. Daar valt door Seiko nog wel een slag te slaan.

1 like

Ronald, dit kan ik bevestigen, heb meerdere MM300s en bij het op maat maken van de banden ben ik de kleine collars tegengekomen.

1 like

Loctite type 222 zou misschien kunnen helpen?

Dit gebruik ik weleens voor mijn bandpinnen, ik zou alleen niet weten of het ook goed zou werken bij push-pins. Wellicht is het een keer proberen waard.

Heb precies dit gehad met een titanium Citizen band. Bleek dat ik de collar vergeten was.

Bij pin en collar banden? Veel succes als je dan nog een keertje wat moet aanpassen.

1 like

Gaat hartstikke prima, alleen eventjes een klein beetje verwarmen voordat je ermee aan de slag gaat.

idd het is waarschijnlijk een probleem met dat mini busje…

Met schroeven wel ja. Maar gewoon doen, veel succes.

Mag hij niet meer op HF van zijn vrouw?