Pinnen vallen uit Seiko horlogeband

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Inderdaad
:rofl:

1 like

Ik kijk en luister veel naar mensen die horloges waarderen en kennis hebben. Vandaar dat ik vanuit daar hoor dat de banden van Seiko niet de beste zijn.
Zullen ook niet de slechtste zijn.

Haha onderzoek van @Snellejelle zeker?

1 like

Ik heb via de juwelier contact gehad met vertegenwoordiger van Seiko, geen garanties op de band.

Dus jij bestempeld de mening van anderen als waarheid? Ik spreek uit eigen ervaring. Het zijn gewoon prima banden.

1 like

Low strength Loctite werkt daar uitstekend voor.

(Is de paarse variant iirc).

1 like

Ik pak voor schroeven altijd Bison lockbond dat heeft de plaatselijke bouwmarkt altijd wel liggen.

Zoals je ook kunt lezen, spreek ik ook uit ervaring.
Dit is niet zomaar een aanname, en zeker niet de minste mensen die dat ook beweren.
Maar ieder heeft zijn eigen ervaringen hiermee, wat ik ook al aan gaf mijn vrouw heeft dezelfde alleen kleiner model en nooit problemen gehad.

Wie dan, namen en rugnummers.

2 likes

Joh je bent hier net 11 uur aanwezig, plaatst een advertentie terwijl je dat nog niet mag en poneert hier de gekste ‘onderzoeken’. Dat jij één horlogeband hebt met problemen is heel vervelend voor je maar om nu iedereen hier te gaan waarschuwen dat Seiko banden helemaal ruk zijn slaat natuurlijk nergens op. Lees je even wat verder in en baseer je mening op eigen ervaring in plaats van blindelings afgaan op anderen.

5 likes

Kom op, ik ga toch geen mensen benoemen.
Zullen ze ook niet waarderen denk ik, maar wat ik al zei ieder mag zijn mening hebben.
Wat ik wel kan zeggen, er zijn genoeg vooraanstaande mensen die op YouTube waardevolle content delen over een heel breed assortiment aan horloge merken, en daarbij ook de bekendere merken verkopen etc

Misschien moet je naar de Seiko boutique gaan. Daar wordt je keurig geholpen.

Waarom niet heb je een geheimhoudingsplicht moeten beloven. Moet je een pink afsnijden als je toch gaat klikken?

3 likes

In de trant van: ik heb een bron maar die ga ik niet prijs geven. Noem het dan ook niet op.

2 likes

Heb inmiddels gekozen voor een leren bandje en verwissel deze binnenkort voor een rubber band.
Ook beetje aftasten wat bij mij past en wat goed voelt.
Toch leuk om verschillende dingen te proberen.

FTFY

In de goedkopere regionen zijn Seiko rammelbanden maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit niet goed is. Wat hierboven al gezegd is, je krijgt waarvoor je betaalt. Met SPB of MM heb je een prima prijs/kwaliteit band.

1 like

Zo te horen ben je de kraagjes kwijtgeraakt, die knellen om de pin en houden de band zo in elkaar. Als je geen kraagje om de pin hebt, dan glijdt de pin eruit en valt de band los en je horloge op de grond. Even naar de Seiko dealer voor een paar kraagjes.

1 like

Maar dat zijn geen gewaardeerde HF leden.
HF leden zijn gewoon leuker.

4 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes