Ja hèhè! Ik kon niet op het Nederlandse woord komen!
En dat is dan dus “onderzoek” ?
Dat busje, met een beetje seconde lijm vastlijmen daar waar ie hoort.
Even wachten, weer monteren, dat busje zal je nooit meer verliezen.
Dus dat zijn jouw kenners? Heb jij enig idee hoe jouw vooraanstaande mensen op YouTube hun geld verdienen?
doe je eigen onderzoek!!
Je bent zelluf onderzoek!
Kom op zeg, laten we het vooral leuk houden.
Objectieve mening, ja daarvoor moet je op YouTube zijn niet op dit forum natuurlijk😂
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar als het komt door slijtage van de band of pin dan deed mijn vader (horlogemaker, ondertussen gepensioneerd) altijd met een speld of tandenstoker een heel klein druppeltje secondelijm in het gaatje na plaatsing.
Alhoewel ik begrijp dat je dit misschien niet wil doen bij de duurdere horloges.
En nu gebruikt men daar dus “low strength threadlocker”, waarvan Loctite veruit het bekendste voorbeeld is, voor.
Ik noem het altijd pen en bus…ook Nederlands…
Was het maar waar. Bij veel banden zit de collar aan de buitenkant. Dat blijft minder goed zitten dan in het midden.
Die methode is inderdaad lastiger, maar alsnog goed te doen.
Klopt, ik heb ook zo’n band. Systeem blijft hetzelfde. Zit goed maar het zijn pokkedingen om kwijt te raken!
Sok over de stofzuigermond en zzzzzzzzzzoeken maar.
Als ik er aan begin, spreid ik de krant uit op tafel.
Nog nooit wat kwijt geraakt.
Boomer
Nou, ik heb het horloge eind november naar de juwelier gebracht, inmiddels ziet mijn horloge er dus zo uit:
De band ligt nogsteeds (inmiddels twee maanden) bij de juwelier omdat Seiko die verrekte pin and collars niet op voorraad heeft…
Heb jij wellicht een adres waar ze mogelijk wel op voorraad zijn?
Heb dit gehad met mijn Breitling,die was ingekort door de juwelier en viel ook uit elkaar,ben daar dit weekend geweest en hebben ze de pennetjes vast gezet met loctite.Mischien kun je dat proberen?