PIONIER Aruba Diamond Automatic

Hallo allemaal,

Ik las een review waarin een model van het merk PIONIER werd beschreven als chinees uurwerk. Nu was er een aanbieding bij Watch2day.nl voor het PIONIER Aruba Diamond Automatic horloge (€240 ipv €980, op originele website kost dit model €980,-).

Zijn er mensen die meer ervaring hebben met dit merk of specifieke model? Ik kan namelijk geen reviews of recensies vinden op het internet.

Ik hoor graag van jullie.

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Kuzuri.

Die kortingen zijn onzin. Niemand betaalt die prijs. Laat je niet gek maken.

1 like

Inderdaad, mooi laten liggen dat spul :slight_smile: fictieve prijzen waar een belachelijke “korting” op gegeven wordt. En dan is het nog duur betaalt.

had nog gereageerd op de advies prijzen,kwamen hun met verhaal van dat zijn advies prijzen van het merk wat aangeboden word,me reet ebay staat er vol mee.wel lachen dat hun 85% korting kunnen geven zouden ze het zelf geloven.dan maar klokje van de kijkshop dan weet je waar je aan toe ben.

Sommige mensen zijn heel gevoelig voor zulke praatjes en belachelijke kortingen. Er wordt slim gespeeld met het gevoel dat we een super koop kunnen doen.

1 like

En je wil niet weten hoeveel mensen ze kopen heel facebook staat er vol van.

1 like

Seiko’s zijn op die site snel uitverkocht is mij opgevallen en die zie je hier dan wel eens opduiken.

Google je dat horloge goed uit, en vind je hem nergens goedkoper, en het is je ding, moet je het niet laten.

Zei het net al in een ander topic trouwens. Skeletons zijn hier niet erg geliefd.

We kunnen natuurlijk niet allemaal met een Rolex Day-Date of een Seiko duiker rondlopen;)

Kom d’r maar in jongens:+

Behalve dat de andere heren al hebben aangekaart, zijn de adviesverkoopprijzen behoorlijk fors voor dergelijke klokjes.

Maar zoals M.Singer al zei, vind ik de prijzen, als het je ding is, en verder nergens elders goedkoper kunt vinden, nog te overzien. Tuurlijk heeft een Seiko5 waarschijnlijk een betere prijs/kwaliteit verhouding. Maar d’r zijn genoeg andere merken die een goedkoop quartz uurwerkje gebruiken en een veelvoud van deze prijs vragen.

Ik vind het uurwerkje best leuk, vooral met z’n geskeletteerde datumaanduiding. Alleen het goudkleurige van het uurwerk is niet mijn ding.

Dankjullie wel voor jullie reacties zover. Wat betreft de prijs denk ik dat jullie zeker gelijk hebben. Nu heb ik echter nog niet het antwoord waar ik op zit te wachten, is het een chinees uur werkje en is het de prijs waard? Ik vind het namelijk een erg mooie klok.

Ja, is een Chinees uurwerk. Nee, het is in principe niet de prijs waard. Er zijn horloges te koop die langer meegaan met hoger niveau van afwerking voor minder geld.

Maar als jij hem mooi vind moet je hem gewoon kopen.

op Dhgate.com kun je heel veel van zulke skelet-horloges vinden voor een paar tientjes.

Maar een antwoord op je vraag; een Chinees uurwerk hoeft oer definitie niet slecht te zijn. Neem bijvoorbeeld een seagull-uurwerk.

Al denk ik niet dat het in dit horloge wordt gebruik.

Grt, Martin

Wederom bedankt voor de reacties.

Vreemd dat er dan aangegeven wordt “Made in Germany”. Je zou denken dat het dan een Duitse klok is. Het komt er dus op neer dat het eigenlijk maar een prul is die voor veels te veel geld aangeboden wordt?

Pionier, theorema, het zijn allemaal merkjes die uit dezelfde Chinese fabriek rollen. Zet er in Duitsland een bandje aan en knal er een sticker made in Germany op en klaar ben je.

Als je het echt goed wilt doen verzin je er nog een “rijke” geschiedenis bij van 2 arme Beierse boeren die op handen en voeten van de honger naar Zwitserland zijn gekropen om daar in de leer te gaan bij een beroemde Zwitserse horlogemaker, zo komt het merk aan z’n naam Pionier! Klinkt aannemelijk toch?(En dit zuig ik binnen 2 tellen uit m’n duim)

Zou ik het kopen? Nee. Maar als je het mooi vindt en je hebt het geld er voor dan waarom niet? Als jij het mooi vindt en het is voor jou die €250 waard wie zijn wij dan om te zeggen dat het niks is. Ik snap bijvoorbeeld ook niet wat er nou zo bijzonder is aan de laarzen van €400 van mijn vrouw :+ bevalt het niet stuur je het toch retour? :slight_smile:

1 like

Ondanks de iets wat negatieve berichten heb ik hem toch gekocht en inmiddels heb ik hem om m’n pols, wat een pracht exemplaar (vind ik dan)

Nu maar hopen dat onze verre oosterse vrienden mijn horloge niet op een brakke zondag in elkaar geschroeft hebben.

Dat heb je dan snel gedaan zeg! (:smiley:

Kuzuri Schreef:

Nu maar hopen dat onze verre oosterse vrienden
mijn horloge niet op een brakke zondag in elkaar
geschroeft hebben.

Dat risico zou ik echt niet hebben genomen voor 240 euro. Maar goed het gaat erom dat jij er blij mee bent.

Om eerlijk te zijn had ik 'm al besteld en daarna pas advies gevraagd :stuck_out_tongue: Nu maar hopen dat het niet fout uitpakt, anders is het een ietswat prijzige les.

Ach dan ben je weer een ervaring rijker en een illusie armer :stuck_out_tongue:

Heb je toevallig ook echte foto’s? Ik ben wel nieuwsgierig hoor :smiley: van het uurwerkje bijvoorbeeld.

Het duurde even maar hier zijn ze. Zit momenteel op kantoor dus moest even creatief zijn met het uploaden van foto’s (foto’s met telefoon gemaakt doormailen en uploaden via werk computer) :stuck_out_tongue:






Foto’s zijn met een telefoon gemaakt dus geen geweldige kwaliteit

Oh… De foto’s zijn wel heel erg groot, hoop dat je een groot scherm hebt :smiley: