Plaatjes laden soms langzaam

Ik weet niet of ik de enige ben, maar plaatjes laden de laatste tijd erg langzaam. De rest gaat redelijk, maar topics met veel plaatjes laden traag en af en toe krijg ik alleen een soort opgeblazen thumbnails. Zoiets als dit;

Nu zijn we ook een enorm zwaar plaatjes-forum, maar dit lijkt me toch wel wat onhandig.

@DHSupport misschien een idee? Problemen met de disks? Iops? Filesystem onhandig gekozen of geformatteerd? Controller die staat te klapperen?

7 likes

Met enige regelmaat kan dit ook wat langer lopen. Gewoon na aanklikken topic.

image

6 likes

Hier ook, soms moeite met laden…:face_with_raised_eyebrow:

Yes, herkenbaar.

Hier is al een topic voor:

2 likes

Kon @Sandy zo snel niet vinden …

Oh, wat een flauw woordgrapje! :joy:

2 likes

Nee

Same, dacht dat het aan mij lag

1 like

Nee, dat is een topic dat het weer retesnel gaat :wink:

3 likes

Dat biedt mogelijkheden voor een topic voor als het forum “zo zo” gaat :grinning:

Ervaar hier hetzelfde probleem. Foto’s laden en uploaden duurt een eeuwigheid…zou hier na gekeken kunnen worden? Dank alvast👌

Kunnen we dit in de schoenen schuiven van professional photo bomber @rlc? :wink:

7 likes

Hier ook. Foto’s van topics ouder als een jaar ofzo kan ik sowieso niet meer zien :unamused:

Prachtig excuus thuis: ‘nee schat, ik struin niet weer heel dat HF af, het laden van de foto’s duurt gewoon wat langer’

Oh, zijn die afbeeldingen dan zo zwaar? ‘Ja, zitten een paar uit de kluiten gewassen Invicta’s tussen’

Ook hier herkenbaar idd.

Op telefoon pc en laptop.

Same here. Ik dacht dat het aan m’n internet lag, maar met bijna 300 mbit per seconde is dat vrijwel onmogelijk. :grimacing:

Mwah, ik denk eerder dat het komt omdat er en grote afbeeldingen opgehaald moeten worden én dat het er zoveel zijn dat de server het allemaal niet meer snapt qua caching. Oftewel, iemand haalt een veelgevraagd topic op, server cached de plaatjes en teksten… iemand anders haalt een veelgevraagd topic op, plaatjes niet in cache, maar cache zit vol… oude topic-plaatjes eruit, nieuwe er in… Elke keer laden van disk/ssd, maar wel weer iops. Ik denk dat ik de output van iostat niet wil zien op deze server :slight_smile:

Zelfde ervaring hier, sinds enkele dagen komen de pagina’s een stuk trager en ik zie ook de plaatjes vaak eerst als geblurde afbeeldingen verschijnen en dan pas heel langzaam in de normale resolutie laden. Soms willen pagina’s helemaal niet meer komen en dan helpt het alleen als ik HF opnieuw aan log.
ISP / Server problemen?
@DHsupport, kom er eens in?

1 like