Ik kan me een post herinneren over een tip voor loszittende schroefjes. Er was een soort lijm voor om op de schroefjes te plakken, maar waarmee je de schroeven niet permanent vastzet. Dus je kunt ze later gewoon weer losdraaien.
Weet iemand hoe dat spul heet en eventueel waar het te koop is?
tite Amerikaanse/marketing schrijfwijze van tight: vast
En hier kun je proberen een gratis monster te bestellen, maar misschien is het voor horloges te sterk, dus EERST VOORZICHTIG TESTEN MET EEN WEGWERPARTIKEL!!! en neem 243, want 270 is zeker te sterk.
Loctite is prima spul.kijk wel uit dat je de soft verzie gebruikt,de strong verzie gaat alleen nog los als je hem warm stookt,dat zal je horloge geen goed doen denk ik zo.
M.C.
Ik zou persoonlijk van die Locktite afblijven: kan wel eens permanent vast gaan zitten.
Voor schroefjes in Alpha’s bv. gebruik ik een zéér klein beetje Pattex ( met een naald een beetje in het gaatje / schroefje onderdompelen in de Pattex )
Na afloop kan je de restjes gemakkelijk afvegen en Pattec blijft “taai-hard”, dus je krijgt de schrofjes nog ten allen tijde los, maar uit zichzelf gaan ze er niet meer uitvallen.
Ik gebruik Pattex Transparent. Al meerdere malen toegepast. (tu)
Locktite heb je in twee soorten. De rode en de blauwe. Gebruik de rode als iets vást moet zitten en blijven. Gebruik de blauwe als het ooit eens los moet. Een druppeltje is meer dan genoeg!
Ik heb dat ook eens geprobeerd met Locktite,… het resultaat was dus gebroken kopjes en dus een groot probleem want probeer ze er dan maar eens uit te krijgen uitboren voor een pak geld bij de juwelier dus …Pattex is mi veeeeeeeeeeeele malen veiliger
Locktite heb je in twee soorten. De rode en de
blauwe. Gebruik de rode als iets vást moet zitten
en blijven. Gebruik de blauwe als het ooit eens
los moet. Een druppeltje is meer dan genoeg!
hm, geen wonder dat we de rode altijd gebruiken voor de sportmotor’s remschijven
Ik heb dat ook eens geprobeerd met Locktite,…
het resultaat was dus gebroken kopjes en dus een
groot probleem want probeer ze er dan maar eens
uit te krijgen uitboren voor een pak geld bij de
juwelier dus …Pattex is mi veeeeeeeeeeeele
malen veiliger
Bedankt allemaal, maar ik denk dat ik locktite over sla. Het is 't eerste horloge dat ik in elkaar heb gezet. Al is het een goedkoop horloge, ik wil niet 't risico lopen dat het niet meer los te krijgen is.
Ook heb ik twijfels over de secondelijm/Pattex. Blijft dat niet TE vast zitten? Ik wil namelijk niet dat m’n mini-schroefjes straks beschadigd raken, omdat de lijm te hard is geworden en niet makkelijk losbreekt.
Ook maak ik me zorgen om reststukjes. De schroefjes gaan in de kast in de kast en is is niet een gat aan de andere kant. Reststukjes zijn dus niet zo gemakkelijk te verwijderen als bij schroefjes in de schakels van een band.