Nee joh. Geen sprake van. Ik bemoei met toch ook niet met dat zestiende paar laarzen?
Hmm, daar heb je een punt.
Aan de andere kant, voor de actie van Tom kun je heel wat laarzen kopen.
Maar goed, ik heb makkelijk praten. Dit is een wijsheid āuit het boekjeā. De praktijk kan weerbarstiger zijn, zo realiseer ik mij.
Hoewel ik nog lang en lang niet toe ben aan het hier gepresenteerde niveau, wil ik, in alle voorzichtigheid mompelend zeggen: die Nomos, wel mooi hoor, daar niet van, maar die hoort er echt niet bij. Die JLC met moonphase, wow, wow, wow! Die brengt me bijna aan het twijfelen over mijn grail: een GS spring drive.
Lekker allebei nemen. Eentje voor in het voorjaar, eentje voor in de donkere maanden
He, ik werk zoān beetje (nog) bij de overheid en dan komt het pensioen binnenkort. Waar moet ik dat allemaal van doen? (Ik weet zelf het antwoord wel: het kan niet dubbeldik.)
Boeiend plan weer Tom.
Nomos past bij jou dus ik zou er zeker weer 1 kopen in jouw geval. De Orion is zeker gaaf. Outsider: Heb je de nieuwe gezien met een nachtblauwe plaat? Voor net iets meer kleur in je collectie?
over alles wat je zegt kan ik je maar 1 tip geven: laat je Speedy niet gaan. Die is veelzijdig, iconisch en zeer draagbaar.
Aan de andere kant in jouw geval: terugkopen is een makkie als je spijt krijgtā¦
Dus hoe mooi de JLCās ook zijn: voor dat geld liever een Nomos plus Speedy.
Bij geld over mag die 2e Rolex er dan fijn bij
hij heeft net zān Zurich Blau weg gedaan
Die was wel 2 maten groter ā¦
True, te groot naar mijn mening. Een āechteā klassieke dresser hoort gewoon 38mm of 36mm groot te zijn. Tenzij je van die grote klauwen als @Bouke of @Oom_Piet hebt, dan mag 40mm.
Ja, geen gek verhaal. De Speedy is inderdaad misschien wel te goed om te laten gaan. Ik vat even tussentijds samen:
Mijn initiĆ«le plan, of ipv de gmt de Speedy houden, evt icm de JLC moonphase (een oude favoriet van me)ā¦
ik denk dat je de Explorer dan erg gaat missen (EDIT: ik las te snel, dat was natuurlijk geen optie om die te laten vertrekken).
je hebt eerder aangegeven zonder duiker te kunnen dus dan kan: JLC, Explorer, Speedy
Ook een top trio.
Zo bedoelde ik het ook. De Explorer gaat in geen geval weg!
Ah. Gelukkig. Je kunt ook een wat speelsere dresser nemen:
āDuitsers maken geen grappenāā¦
Mooi, maar ik wil wel een echte āall the wayā dresser zoal de Nomos of de JLC.
Ja die Nomos Orion is een irritant klokje. Je wilt wel stappen omhoog maken maar het wordt er meestal niet mooier op, tenzij je meteen 7k stuk smijtā¦
Ik heb dat met mijn Squale ook een beetje. Als ik een duiker zoek die Ʃcht een stuk mooier is, kom ik meteen uit bij een Submariner. Want een Black Bay, Pelagos, LLD en Seamaster kunnen mij onvoldoende bekoren of zijn te groot. Lekker dan.
Zo denk ik er precies overā¦
Tom, je bent een draaikont!
Goed plan, maar eigenlijk een 4 piece er van maken en dan de speedy houden.
ja zeker, want die is mooi