Plan voor een '3 (of toch 4) piece' collectie

Ik zit ook te gluren naar die yachtmaster in blauw. Hoe vond jij hem in het echt? Ik heb 'm nog nergens gevonden.

Dan zou ik eerder gaan voor een Breguet Type XX. Hoewel deze ook wel echt heel mooi is.

1 like

Van dit stel is de explorer ook zonder twijfel het meest comfortabel. Al is de mark XVIII op leer ook goed te doen. De ingenieur is, hoewel prachtig, niet erg lekker te dragen op de pols.

1 like

Bij S&C in de PC. Fraai ding hoor. Veel mooier dan de vorige versie met dat blauw. Geeft een mooie diepte etc.

Ga ik daar even langs. Van de week zag ik bij S&C in Haarlem een toffe platina Daytona. En de nieuwe Air King.
De laatstgenoemde vond ik niks; de eerste ver buiten mijn budget.

1 like

:heart_eyes:

Kan ik me goed voorstellen. IWC doet het vanwege de uurwerken toch niet zo voor mij.

Je bent er aardig ondersteboven van zie ik.

Ik vind deze zeer fraai!

Geef je IBAN maar

Daar ben ik het niet mee eens, maar dat hangt vast van de pols af;)

Ik hoopte dat de 3239 lekkerder zou dragen dan mijn oude 3227, en dat doet ie ook zeker. Minder topzwaar, mooiere maat. Maar het gebrek aan fijnafstelling en het toch nog best forse gewicht (wat parten speelt als je het horloge losser draagt vanwege dat gebrek aan afstelmogelijkheden) maakten het geen blijver, helaas.

Maar mooi spul is het!

1 like

Als je er list voor moet betalen bij de AD ben ik dat helemaal met je eens…

Bedankt voor deze nuttige info! Mag ik vragen wat jouw polsomtrek is? De mijne is 18,5 cm en ik merk altijd dat 40 mm te klein is (zelfs 41) en dat alles tussen 42 en 44 oké is, sterk afhankelijk van de hoogte van het horloge en de lug-to-lug-afstand. Topzwaar kan ik me goed voorstellen, de Ingenieur is dan ook zeker een zwaar horloge en dat komt mede door de weekijzeren binnenkast t.b.v. de antimagnetische werking.

ik vind veel horloges in deze topic mooi, maar die Breguet is er zeker geen van :no_mouth:

1 like

Mijne is ook 18,5 á 19 en ik merk altijd dat alles boven de 40 eigenlijk te groot oogt. Draag nu bijvoorbeeld 42 en dat vind ik eigenlijk al over het randje. Denk dat het een gevoel van smaak is. :wink: En inderdaad lug-to-lug.

1 like

Mijn polsomtrek is ook 18,5-19cm. Horloges van 39 of 40mm vind ik over het algemeen het fijnst dragen, zeker als ze ook niet al te hoog zijn. Al kan ik ook prima 36mm of 44mm hebben op mijn pols.

1 like

Goed plan, zo een 3 piece collectie!
:wink:

2 likes