Planet Ocean Deep Black

Ik moet bekennen dat ik om 02:30 mijn alarm had gezet voor de bekendmaking :sweat_smile:

De Planet Ocean: Deep Black. Volledig keramische zwarte kast (à la DSOTM), GMT complicatie, en in vier smaakjes: zwart, goud (beide glanzend), blauw en rood (beide mat). De kleuraccenten zijn blijkbaar ‘rubberinjectie’. Omega heeft stappen gemaakt op het gebied van verwerking van keramische materialen, blijkbaar.

Wat vinden we ervan?

7 likes

Die volledig zwarte vind ik geweldig. De overige drie daar moet ik nog wat langer mijn gedachte over laten gaan. Maar tot nu toe gaan dan mijn handen alleen voor de gouden versie lichtjes op elkaar.

De zwart/gouden versie… Yes please! Uiteraard afhankelijk van de prijs, maar dit is er voor mij eentje om te onthouden.

12,5k voor de gouden, 9,5 voor de anderen.

Ik vind ze er leuk uit zien maar stevig aan de prijs. Ook jammer dat er alleen een rubber bandje bij zit.

De rode vind ik het mooist maar die prijs :disappointed:

mooi maar zoals eerder aangehaald, je merkt duidelijk aan de prijs dat Omega zich wil gaan begeven in het vaarwater van duurder. Voor de modale uurwerkliefhebber een slechte zaak!

Eerste wat in mij op komt: oogt als een breitling seawolf blacksteel. Niet perse lelijk maar loop er niet bepaald warm van

WoW, de wekker gezet hiervoor …

Technisch knap gedaan.
Zwart/zwart vind ik ook erg fraai.
Maar erg groot. 45,5 groot en hoe hoog?
17mm of zo?

Die zwarte vind ik erg mooi maar zou nooit alleen een all black horloge dragen en voor erbij wordt hem niet met deze prijzen.

Gmt functie hadden ze van mij achterwege mogen laten wordt het te druk van.

Verder toch wel erg geslaagd. Blauw en rood vind ik minder geslaagd zo op de foto.

Ik houd het liever bij deze

3 likes

Mooi wel, alleen ik betrap me op de gedachte ‘voor dat geld koop ik wel een Rolex’

Lijkt me dat voor deze prijzen de kopersgroep een stuk kleiner wordt dan voor de reguliere PO’s

Mooi hoor die zwarte! Alleen die prijs :thinking:

Niet iedereen verkiest een Rolex boven een Omega hoor. Ik zie dit vele malen liever dan de gemiddelde Rolex.

2 likes

Erg dik hoor!

Maar toch…deze blijft het mooist :grin:

7 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Tweede kroon is een heliumventiel. Is voor 99,9999999% van de potentiele kopers weliswaar onnodig, maar voor mensen die professioneel zeer diep/lang duiken (m.n. verzadigingsduiken) zeker niet.

Eens met GMT. Als je érgens geen behoefte aan hebt tijdens een duik, is het wel om te weten hoe laat het ergens anders is.

4 likes

4 likes

Mooi voor erbij!
Vooral de zwart/zwart, met zwart/rood als een goede tweede.
Maar voor erbij, voor mij te duur.
De prijzen zijn wel erg stevig, maar dat is tegenwoordig meer regel dan uitzondering bij Omega.

Gelukkig te groot.

1 like

Ja ik ben 100% in de Apple-achtige marketingtruuk getrapt. Stond al dagen een foto van de aarde op de Omega website met de mysterieuze mededeling “even better when it’s dark”. Onthulling zou zijn wanneer de zon onderging in New York. Kon het toch niet laten om ff te checken.

Ik vind de zwarte erg mooi en de rode erg cool. Maar tegen die prijzen gaan geen van beide er voor mij ooit komen.