Planet Ocean of Pelagos

Pfff… Het leven van een horloge-liefhebber is niet altijd makkelijk… (in dit geval een luxe probleem, dat dan weer wel)

Ik switch van de PO (oranje accenten) naar de Pelagos. Beiden heb ik eerder gehad, maar welke heeft jullie voorkeur en waarom? Een van de 2 wordt nl een ‘NA’.

Beiden gaat m helaas niet worden, jullie hulp is gewenst :wink:

2 likes

Pelagos

1 like

PO natuurlijk

1 like

Dit bedoel ik dus, hahaha! En waarom?

Omega gebruikt toch echt wel mooiere afgewerkte uurwerken, met co-axial calibers welke echt fantastisch lopen integenstelling tot de best basis ogende tudor calibers.

De wijzerplaat van omega zijn erg mooi afgewerkt en veel mooie details in tegenstelling tot die van tudor welke erg tool watch is.

De band en kast van een omega zijn ook weer op hun beurt mijn inziens mooier afgewerkt in tegenstelling tot tudor.

Dus alle vingers wijzen naar omega… Maar toch he toch hebben ze 't bij tudor voor elkaar weten te krijgen met waarschijnlijk een heel goed designteam om een super mooi horloge op de markt te brengen die “straalt” in al zijn eenvoud. Meer tool Watch “saaier” als dit gaat 't niet worden. Maar mijn keuze zou de Pelagos zijn wat een mooi horloge blijft dat😎

6 likes

Voor mij met afstand de Pelagos. Ik ben niet dol op de PO. Die vind ik iets te lomp en het draagcomfort van een Pelagos is beter. De PO is er dan weer in leuke kleurtjes.

Edit- de Pelagos is qua afmeting ook niet heel subtiel natuurlijk. Toch heeft ie mijn voorkeur.

3 likes

De Planet Ocean.

Heb er al jaren 1 in de collectie en is echt een top horloge.

Sinds kort heb ik er 2 maar die mag nu toch weg na de komst van een Zenith Defy Classic.

Dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. Hij staat hier op HF te koop.

1 like

Poll?

Persoonlijk PO, omdat imho dat horloge meer als n luxe desk dive horloge oogt voor dat geld.
Als er echt gedoken moet worden, kan er altijd nog een skx ofzo om.

Dat gezegd te hebben hangt t helemaal v je eigen smaak en stijl af. Zit je vaker ik board meetings, dan staat de PO imho chiquer. Zit je vaker in de tuin te graven en te klussen, dan oogt de Pelagos beter. En bovendien komt die flexibele sluiting dan erg goed v pas over werkhandschoenen heen.

Kwa stijl zou de Tudor eigenlijk beter bij me en mn werk passen. Maar daar vond ik m weer te duur voor en draag n Seiko Monster.
Ik weet t, ben n beetje getikt.

3 likes

Aangezien beide prachtige horloges zijn en derhalve het dilemma begrijpelijk is, bij deze toch maar even een poll aangemaakt.

• Omega Planet Ocean
  • Tudor Pelagos

0 stemmers

2 likes

Pelagos is een pracht horloge maar de PO heeft toch dat tikje extra in mijn ogen. Mooie open caseback, knappe dial,…

1 like

Pelagos is in mijn ogen een nogal lomp ogende tool watch; de PO vind ik véél dressier en sjieker met méér en betere features!

Aan jou om te bepalen wat je zelf het mooiste vindt en het beste bij jou en je gemiddelde outfit vindt passen! :smiley:

Disclaimer: ik ben een Omega fanboy! :sunglasses:

1 like

Het horloge dat de minst dikke kast heeft, het beste formaat in totaliteit heeft, een fijnafstelling op de gesp, en het beste uurwerk.

Zoiets

2 likes

Ik vind het ook een lastige, beiden mooie horloges, dat zeker. Waarom heb je ze eigenlijk weggedaan?

Tja… iets heel anders dan maar? :thinking:

1 like

PO heeft duik extensie.

Ik heb een PO, dus adviseer een PO!
Veel mooiere afwerking imho.
En het nieuwe uurwerk is een technisch hoogstandje. En zichtbaar door de caseback.

1 like

Foto ter illustratie.

6 likes

Pelagos is heel erg “saai” lees mat als je vergelijkt met de PO.
Beide gehad…5x de PO…en 1x een week de Pelagos :see_no_evil:
Dus de PO :+1:

1 like

Pelagos.

10 likes

Planet Ocean. Alleen al vanwege de wijzers en indices :smiley:

Of een compromis: er is een Planet Ocean (cal.8500) in titanium :wink:

2 likes

5x gehad en dus ook 5x weer verkocht, en deze toch aanraden? Beetje tegenstrijdig…

4 likes