Ik weet niet of je toen ook het manufactuur caliber van tudor had, maar als die maar enigszins in de buurt komt van die van de Rolex calibers heeft de 8500 van omega het nakijken.
Nee. Toen had ik de 2-liner met ETA-uurwerk.
Beide gehad. Een blauwe Pelagos en een PO 45,5mm.
Zou zelf voor de PO gaan. Maar dan in 42mm of beter nog de 43,5mm. Mooier, uitdagender, meer details.
Qua uiterlijk zijn de nieuwe PO’s wel heel erg vooruit gegaan. De tudor is gewoon wat dikker geworden. Mocht het uurwerk je minder interesseren, dan zou ik voor de PO gaan.
Oranje PO, geen twijfel! Heb een blauwe Pelagos en een LHD gehad, beide nieuw gekocht. Kan nog net als je er elke dag mee in zwembad of zee ligt (dat was toen voor mij zo) maar onder “normale” omstandigheden geen comfortabel horloge om te dragen. PO heeft veel meer stijl…
Heb ze beide gepast, voor mij persoonlijk was de PO te “fragiel” de Pelagos oogde stoerder op een pols van 18cm. Ikzelf zou dan ook voor de Pelagos gaan.
Is nou niet de eerste gedachte die bij mij op komt als ik aan een Po denk.
Maar zoals je zegt, het blijft persoonlijke beleving.
Nee…hier ook niet eerlijk gezegd.
Ook de 45,5mm
Die heb ik niet gepast …
Met het 2500 uurwerk? Zo ja +1, lekker plat en heel erg mooi
Fragiel ook hè Je hoeft er maar naar te kijken en hij valt uit elkaar.
Heel moeilijk. Ik zou moeten weten welke exacte versies je overweegt voor ik er voor mijzelf iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Misschien heel kort door de bocht spreekt het ontwerp van de Pelagos mij meer aan, maar krijg ik bij de moderne Planet Ocean’s een veel meer high end luxe gevoel. Wel of geen keramische bezel bijvoorbeeld veranderd in mijn ogen de ervaring van zo een soort horloge.
fragiel als in klein, petit, de bouwkwaliteiten kom ik verder niet aan.
Ook deze kan ik niet volgen.
Lees hier heel veel mensen die hem graag zouden willen aanschaffen, maar het niet doen omdat hij te groot, te dik en/of te zwaar zou zijn.
zoals je zelf al aangaf
Dat is absoluut waar, ik constateer alleen dat ik de kwalificaties die jij aan de Po toedicht weinig lees hier op het forum.
Eerder het tegendeel, vandaar mijn verbazing over jouw persoonlijke beleving.
Niet meer en niet minder.
Bij de Po dacht ik in eerste instantie dat ze mij het dames model hadden omgehangen de foto’s op het web waren zoveel anders dan de beleving in werkelijkheid (had ik van te voren niet verwacht) dat ik als ik nu de keuze mag maken ik voor de Pelagos zou gaan waarbij ik dat gevoel niet had.
Je moet natuurlijk vooral kopen wat je mooi vindt. Maar op de foto vind ik ze echter helemaal niet klein of petieterig. Integendeel. Voor mijn persoonlijke smaak en voorkeur op mijn eigen pols zijn ze bijvoorbeeld beiden juist wat te grof en groot (ondanks mijn 7.5 inch/ 19 cm pols). Het is persoonlijke voorkeur. Maar in mijn ervaring heeft het ook te maken met wat je gewend bent.