Plastic fantastic

Prachtig topic! :+1::+1::+1::+1:

1 like

Wat erg… :joy:. Ik moet er niet aan denken dat ik zo’n stuk plastic om m’n pols heb.

Maar ik vind het wel gaaf om te zien! Ik groeide op in de Swatch tijd, de jaren tachtig waren het hoogtepunt denk ik (had er zelf geen, ik liep met een Pontiac om m’n pols), dus veel is herkenbaar qua stijl. Maar deze collectie lijkt me veel ruimer qua tijdspanne, prachtig om te zien. Ook het enthousiasme en het feit dat ze nog worden gedragen, toch wel erg leuk om mee te mogen kijken :blush:

1 like

Erg leuke collectie @Emdee en met veel passie verteld. Blij dat ik dit topic weer aangewakkerd heb door je mijn plastic horloge op te sturen. Met dank aan de tip van @domega. Veel plezier met de laatste aanwinst. Als ik nog eens een plastic fantastic tegen het lijf loop zal ik aan je denken.

2 likes

Eloga, submerk van Fortis was Swatch ver vooruit met hun toen zeer populaire Flippers, sportieve kunststof horloges.
Duikers van deze Zwitsers voor heren komen in HF vaker voorbij, maar dames werden door Eloga niet vergeten :sunglasses:

3 likes

Ik heb her en der wel een plastiek horloge liggen.
Zelfs een uit een soort pu coating blobby noem ik hem.
Ik zal dadelijk eens wat foto’s maken.

1 like

5 likes

Als ontwerper ben ik vroeg in aanraking gekomen met het geniale boek l’utopie de tout plastic.
(aanrader trouwens)
Dat in combinatie met mijn verzameldrang op horloge gebied. Heeft er voor gezorgd dat ik als ik een plastiek horloge te koop zie dat ik het dan ook koop.
in het verleden veel gehad en veel verkocht maar een paar zijn blijven hangen.

7 likes

En blobby een Franse rariteit met zijn one piece pu body en strap combo

5 likes

Bakkeliet? Of bestaan die niet

1 like

Bakelieten bezels en inserts weet ik. En klokken ook, horloges ook maar niet de typische zwarte bakeliet meer de latere gekleurde versies.

1 like

Bijzonder dat oude plastic horloges kennelijk interessant zijn voor ontwerpers.
Ik ben/was er ook een.

3 likes

Ja dat is zeker een ontwerpers ziekte.
Bij mij Horloges, pennen, fototoestellen, aardewerk en glas en natuurlijk mijn vakgebied, meubelen.

En kitsch, ik ben wild van kitsch tot grote ergernis van mijn gezin :joy:

2 likes

Bij mij ook glas, eigenlijk alleen uit de 60er jaren en Skandinavisch.
Fel gekleurde vaasachtige vormen van Per Olof Strom en wat daarop lijkt, met horizontale ribbels. En een bepaalde serie glaswerk van Erik Höglund.
Ik heb er ooit wat van geshowd op dit forum.

2 likes

Wordt tijd voor een IKEA horloge. Lego horloge zal wel bestaan…

1 like

Deze bedoel je.

2 likes

Was als grapje bedoelt maar ze hebben er dus echt één.

2 likes

Ik heb vooral Scandinavische gebruiksvoorwerpen.
glas een beetje van overal.
Voorliefde is vooral de jaren 50/60

1 like

Ok, jij je zin. Een beetje. Want niet van plastic. Maar wel Ikea.
Is een special Ikea editie van Mondaine trouwens. T.g.v. Ikea Sliedrecht 25 jaar.

Is inmiddels ook alweer een tijdje geleden want Ikea Sliedrecht bestaat sinds 1 juli 2006 niet meer.

3 likes


Bijzonder glaasje op deze plastic fantastic :male_detective:

8 likes

Het is vast geen glas :sweat_smile:

1 like