Plastic fantastic

Zo’n leuk draadje dit! Ik volg het al een poosje.

En toen bedacht ik me wat, ging even zoeken en vind dit ding terug in een rommeldoosje.

Wie 'm herkent en denkt dat ie 'm weer tot leven kan wekken mag 'm hebben tegen de verzendkosten.
Stuur maar een PB’tje; de eerste gegadigde die binnenkomt is de gelukkige!

Als het ie weer gaat doen dan graag wel een verslagje en wat foto’s van de (werkende) display!

Have fun!

Edit:
Ik heb nog even gegoogeld en het schijnt een hartslagmeter te zijn?

1 like

Deze hebben een Lithium batterij die niet lekken.
Dus na batterijwissel zal hij het zo doen.

2 likes

Ok, bedankt voor de tip. Ik ga het toch maar eens proberen dan.
Wie weet heb ik er nog wat aan na 3 hartinfarcten…
image

3 likes

Je hebt wel de bijbehorende hartslagband nodig, anders zal er geen kloppend hart te zien zijn. :wink:

2 likes

Tja, dan klopt er iets niet… :rofl:
Ik zie wel. Het aanbod voor een liefhebber geldt ook nog steeds. :innocent:

1 like

Wat je allemaal niet vind bij het opruimen.
nos plastic fantastic uit de jaren 70, Plato en Top

9 likes

Zien er nog fantastisch uit :ok_hand:, draag je zeker niet zo vaak :stuck_out_tongue_winking_eye:
Deze Claro komt bij nog wel eens aan de beurt, is binnen het plastic fantastic aanbod hier wel een beetje minder fashionable geloof ik :thinking:

6 likes

De stalen Bandjes spannend een beetje, ik draag wel eens unisex formaat maar dan bijvoorbeeld de pierre cardin driver van jaeger.

1 like

Ik heb ook een plastic uurwerkje , ooit eens gekocht in Thailand, een jaar of tien geleden, als noodoplossing. Is full lumen en weegt bijna niets, een batterijtje gaat enorm lang mee.

5 likes

Mooi hoor, die gemarmerde Tops, nooit van dat merk gehoord trouwens.
Het lijkt wel bakeliet. Wel jammer dat er geen plastic of anderszins kunststof bandjes aanzitten.

2 likes

Top is een frans merk net als Plato.
Als ik me niet vergis.
Ik kan de combinatie wel appreciëren van de materialen.

Zoiets bedoel je ? :wink:

4 likes

Precies dát. Die zachte kunststof bandjes horen echt bij de plastic fantastic horloges uit de jaren '60 en '70 vind ik. Zou het een soort siliconen zijn?
Ik merk wel dat dit materiaal kwetsbaarder is voor vormen van verwering dan de hardere kunststoffen. Krassen, vlekjes en breuk komen vaker voor op zo’n bandje. Zou wel willen weten wat voor soort materiaal het is en vooral hoe je het effectief schoon kunt maken, zonder schade of verkleuring.

2 likes

Zat in een doos met junk. Plastic gespje was gebroken dus daar maar een gewoon gespje voor in de [plaats gemonteerd. Veder, batterijtje er in en hup, lopen. Ben benieuwd of je daar tegenwoordig een kind nog blij mee kunt maken?

4 likes

11 likes

Een onverwachte NA uit een lotje onderdelen. Hanowa Chromatic als het goed heb ontcijferd. In de gauwigheid niets kunnen vinden via Google. Iemand hier?

7 likes

Toch geen vintage Bill? :grinning:

Oops

Jaaa, mooi. Maar bandje is vies. Merk voor mij ook onbekend.

Weet iemand hier misschien van welk materiaal dit soort zacht-plastieke bandje is? En vooral hoe je het weer schoon krijgt?
Vaak lijkt het alsof vlekken en viezigheid zich extra goed hechten aan dit materiaal.

Hanowa is wel bekend, model niet. Dit lijkt mij in eerste instantie prima schoon te maken met groene zeep. Is niet agressief en maakt toch goed schoon. Indien meer nodig is, soda?

1 like