hoi ik ben nieuw hier…ik heb die oude klokje al zoveel jaar in en la liggen,dat ik niet eens meer weet hoe ik er ooit aan kwam,nog hoe oud hij is. wel dat het een staf oud klokje is …ik kwam hem weer tegen en opeens dacht ik,is dat ding nou van goud of lijkt dat maar zo…dus de ene kant van de defecte bandje er afgehaald en even een kleine kras er in gemaakt ,dieper er in,zelfde kleur…klokje heeft de nodige sporen,glasje scheurtje er in ,wijzerplaat waar tekst in staat ook wat vies waardoor tekst niet helemaal goed is te lezen ,maar geprobeerd…ik denk dat er staat (plato automatic 25 rubis incabloc ?) …iemand inf over dit klokje ? de moeite waard om die eens na te laten kijken of op te laten knappen bij een juwelier of is het een prul ding ?..
Foto’s?
Goud heeft altijd merktekens, vaak op de caseback of in de pootjes aan de achterkant. Krassen heeft gaat je niets leren.
Klinkt niet alsof je goud in handen hebt.
Zelf krassen maken in welk horloge dan ook is natuurlijk niet heel erg handig en zonde. Het levert ook weinig tot geen informatie op.
Plato maakte wel volledig gouden horloges dus het is wellicht interessant om wat foto’s te plaatsen. Als het goud is zal het horloge alleen het gewicht in goud waard zijn. Als het geen goud is dan zal het wellicht een paar tientjes op kunnen leveren voor specifieke liefhebbers.
Tenzij het een heel bijzonder stuk is. Maar “goud in handen” bedoelde ik figuurlijk, gezien de meeste gouden horloges niet zoveel wegen…
Maar verder eens.
Zeker, maar de Plato’s die ik ken zijn erg standaard en weinig bijzonder.
True.
ja foto,s toevoegen,ha…hoe?
boven en zijkant ff een dremel poets schijfje met commedant er een poos op gezet,er zat ooit een beschermlaagje op volgens mij.maar er onder word niet echt blank…maar of dat noe wel of geen goud is,wel benieuwd wat het is…bouwjaar enz
Staat achterop niet gewoon je antwoord? 20 microns.
Dus verguld. Geen massief goud.
Helaas… dit is niet een horloge waar je rijk van gaat worden.
Loopt ie?
Het is opzich wel een leuk ding. @Lexaf kan het vaak wel weer wat toonbaar maken, alleen als hij er zin in heeft en tijd voor heeft.
De wijzerplaat krijg je niet veel mooier maar mooi gepoetst en een nieuw glaasje plus bandje maakt het al snel weer mooi!
o betekend 20 microns ,verguld ? …ik heb er echt geen verstand van…vandaar ik hier maar eens even vraag…
20 micron is de dikte van de goudlaag.
Das waar. Maar het is nu een horloge wat in de la ligt. Opknappen is duurder dan de economische waarde, maar dat kan wel. Vooral interessant als je emotionele waarde eraan hecht .
Da’s relatief natuurlijk. Misschien wel rijk van binnen…
Eens.