Plezier met plakmerkjes

De meeste van ons zullen ongetwijfeld een horloge van een heus ‘plakmerk’ of fashionbrand in de kast (of soms zelfs in de kist) hebben liggen. Gekregen van een onwetend maar attent familielid of zelf vroeger bij de V&D gekocht omdat je er niet zoveel van af wist maar het model je gewoon heel erg aansprak!

Mijn eerste horloge was een Rover & Lakes (zitten in de overhemden geloof ik) en deze draag ik nog vaak met veel plezier, ondanks een barst in het glaasje :slight_smile:

Lijkt een knots op de foto, maar valt reuze mee.

Show us yours!

2 likes

Mijn eerste horloge is een Thomas Earnshaw geweest. Reeds doorverkocht. Het was het Beagle model, tot op heden de meest understated en daarom mooiste skeleton van TE in mijn ogen.

2 likes

Ik heb een Earnshaw “Officer” gehad. Die heb ik weggedaan omdat de maanfase niet echt nauwkeurig was in te stellen en vanwege een ouderdomskwaal: ik kon met name de datum steeds slechter aflezen … :frowning:
Voor de rest vond ik hem best leuk.

1 like

Thomas Earnshaw oogt altijd fraai! Op een vakantie in Duitsland zag ik eens een soort Audemars Piguet hommage van Earnshaw liggen voor €550. Had die avond serieus zitten uitzoeken of dit misschien een mooie deal zou zijn :sweat_smile:

1 like

Plakmerk-horloge … mmmmmm …
Een merk dus wat niet zelf zijn horloges maakt maar zijn logo gewoon op uurwerkje plakt.
Tja, die heb ik we!

4 likes

Euh ja ok, misschien valt het technisch gezien onder plakmerk. Het is feitelijk Eterna toch? Maar het begrip plakmerk associeer ik doorgaans toch met een andere kwaliteit dan dit horloge :wink:

2 likes

Dit is toch ook dat bedrijf van van die omgebouwde kevers? :joy:

7 likes

Klopt, het horloge is gemaakt door Eterna. Binnenin tikt een 2824-2.

1 like

Ik heb deze,en draag 'm nog geregeld,een Profuomo pwaarvan ik veel overhemden heb.
Mijn vrouw leek het wel een goed idee om me te verassen met dit horloge,de schat :joy:

Maar,moet eerlijk zeggen,loopt netjes en slaat strak op de indexen.

Hier 2 profuomo’s gebroedelijk op de foto

3 likes

Jup een Pulsar (Seiko uurwerkje meen in)
Gekregen van mijn vrouw (toen vriendin) als cadeau dus meer emotionele waarde dan geldwaarde :grin:

(Was op stalen band maar na 2 x brekende pushpins en een poging wat meer verschillende bandjes in de verzameling te krijgen, dit als resultaat :sunglasses: )

2 likes

Heb twee profuomos om mn handen als t echt koud is :joy: van die dikke zwarte lammy handschoenen…lekker man

Ik hoop het toch niet voor je :joy:

3 likes

Volgens mij is Pulsar van Seiko en opereert het als hun B/instapmerk. Geen slechte klokjes hoor. En als cadeau van je geliefde natuurlijk helemaal fantastisch!

3 likes

Correct, niets plakmerkerigs aan. Geen toeval dat Seiko uurwerkje dus.

Als kind wide ik graag een ‘echt’ horloge (d.w.z. met stalen band) om mijn kindhorloge te vervangen, waar zelfs een gaar kompasje op gemonteerd zat. Die vond ik niet stoer genoeg meer en toen werd het dus een Pulsar, met echte stalen (folded ;)) band. Blij dat ik was! Tot ik wat ouder werd en dat ding met zijn <30mm wat begon te misstaan.

1 like

Got me :joy:

2 likes

Ké,ken ze alleen van de overhemden,wist niet dat er nog meer in het productgamma zat.

Zien er top uit

In de pc hooft zit n winkel van ze…loop je aardig gekleed weer naar buiten. Hebben ze echt alles .

Zal me er eens in verdiepen,koop ze hier bij de lokale herenmodezaak.nooit verder gekeken wat er meer te verkrijgen is.
Die shirts van hun zijn echt prettig in het dragen en semi non-iron :grin: