De ultieme diver look
De PloProf 1200 ziet er het meest badass uit op mesh. Zo heb ik deze ook met trots gedragen.
Maar voor de ultieme diver look, wilde ik deze ook gaan dragen op rubber. Bij de PloProf zit ook een oranje OEM strap. Deze is nog niet op maat geknipt en dat wilde ik zo houden. De moderne strap is aan de lug zijdes namelijk vrij dik, waardoor de band best lomp oogt.
Toen zag ik een paar mooie foto’s van @Sjiel ‘s vintage strap met een eenvoudige buckle. Deze band zag er minder dik uit en had grote vierkante gaten. Dit moest wel makkelijker om de pols heen buigen. Hij gaf me de artikel nummers en hop, ik had deze sneller dan het licht besteld.
Nu draag ik mijn PloProf 1200 op de vintage strap en deze combinatie draag inderdaad super comfortabel. Waardoor dit komt kun je hieronder lezen. Cheers!
Lichtgewicht
De stalen mesh bracelet weegt meer dan 300g. Dat is een gewichtsbesparing van een heel horloge+band (Zoals een reverso) Dunner
Hij is een stuk dunner dan de moderne strap. Oogt hierdoor minder lomp en is buigzamer. Grote gaten
Hierdoor hoeft er minder materiaal te vervormen voor het buigen van de band. Ribbels
De gaten en ribbels zorgen ervoor dat je huid kan blijven ademen.
Korte buckle
De buckle is eenvoudig en kort. Hierdoor hoef je niet zo hard aan de strap te trekken om deze te verstellen. Zelfs zonder keepers blijft hij zitten. Keepers met strakke passing
Deze verschuiven hierdoor tijdens het dragen niet van hun plaats
Dit is wel weer een hele mooie combinatie. De Isofrane-style strap geeft de PloProf een echte tool-watch-look. Ergens een jaar of 10 geleden is het merk Isofrane nieuw leven in geblazen en zij maken ook mooie “after-market” straps voor de PloProf. Een andere “goedkope” optie zijn de straps van Borealis. Naar mijn mening zijn dit de meest soepele/flexibele.
De OEM Omega strap is natuurlijk een van de mooiste opties. Staat prachtig bij jou! Mooie toevoeging op al een geweldige toolwatch. Ik heb deze nooit in handen gehad dus wellicht de meest soepele van allemaal.
Hier nog wat achtergrond informatie over de Isofrane style straps.