Hier is uitgebreide analyse aan vooraf gegaan met hulp van de ploprofmaster
Lefty ploprofs bestaan niet, het is een mod die ik recht(s) ga zetten bij de horlogemaker. Verder is het namelijk een hele mooie en originele ploprof
Hier is uitgebreide analyse aan vooraf gegaan met hulp van de ploprofmaster
Lefty ploprofs bestaan niet, het is een mod die ik recht(s) ga zetten bij de horlogemaker. Verder is het namelijk een hele mooie en originele ploprof
Dat het überhaupt zo kan met de kroon “aan de andere kant”. Bijzonder.
Gefeliciteerd dokter H!
Ja, met het zienend oog van de Sjiel weet je lekker wat je koopt. Welkom bij club ProPlof! De pool party wordt steeds groter.
Sjiel gaat ondertussen vertigo maar drh zag een “diamond in the rough”.
Om geen error te krijgen moet ik m’n scherm omdraaien en dan zie ik weer een hele mooie c shape kast.
Het caliber en de dial feet zijn symmetrisch, dat wil zeggen dat je de wijzerplaat er 180 graden gedraaid op kan zetten. Het uurwerk blijft op dezelfde plek in de kast liggen, de crown-stem zit immers nog steeds maar aan één kant.
Het probleem ontstaat bij het datum venster. Doordat de datumschijf een oneven aantal dagen heeft (31) geeft het datum raampje op 3 uur een getal aan, maar op 9 uur zit je dan net tussen 2 dagen in.
De meeste horloges met het 1002 caliber hebben gewoon een kroon en een datum op 3 uur. Deze horloges hebben dan ook het meest gangbare standaard datumwiel.
De PloProf heeft een kroon aan de linkerkant, dus t.o.v. van de normale horloges is het uurwerk gedraaid. De PloProf heeft dan ook als enige (samen met de Seamaster 1000) een ander datumwiel waarbij de tandjes net een halve dag off-set staan.
Hobbyisten vonden het leuk om PloProfs om te draaien. Hier heb je dan een normaal datumwiel voor nodig. Het lijkt mij niet praktisch, het is bijna niet te doen om met 1 hand de rode knop in te drukken en de bezel te draaien wanneer het horloge op z’n kop zit. Ook niet aan de rechterpols.
Sjiel zal blij zijn wanneer we de sessie ‘unusual attitudes’ weer gehad hebben en het weer duidelijk wordt wat boven en onder is.
Hier word ik nou blij van.
Je stelt een vraag en binnen afzienbare tijd krijg je een duidelijk antwoord van de Ploprofessjiel.
Zolang de manoeuvres van het befaamde Ploprof ruimteschip en het nog befaamdere Ploprof loopje hier maar niet onder vallen.
Dat valt allemaal onder de SOPs.
Graag gedaan en bedankt voor je interesse, dat was dé juiste vraag bij het zien van de reversed PloProf.
Rugged tool watch! Hij is prachtig. ![]()
![]()
![]()
Oh ja laat hem maar even in het zakje zitten en raak de dial niet aan haha
Geen verkeerd idee… je zou hem even tussen duim en wijsvinger uit het zakje kunnen halen en even goed kijken (en fotograferen) of deze sandwich dial veel bubbels en borrels vertoond. Een beetje oplappen of schoonmaken kan altijd nog.
Mss dat Horoluma er nog iets mee kan qua restauratie
Nice, wel apart met afgekapte urenwijzer. Geniet ervan ![]()
Andere set zit er ook bij
Gefeliciteerd met deze beuker!!
Thanks Rolo! ![]()
Is er ook een ploplof klokkie zonder datum?
Datum is niet nodig op zo’n apparaat of wel?
Titanium uitvoering
ghost date ?