Kunnen we alle opties ook niet in een poll gieten ? (van zodra het horloge zelf beslist is natuurlijk)
donkere dial/lichte
bracelet/rubber
kroon op 3/kroon op 9
plongeur/standaard wijzers
etc…
Ik doe voorlopig ook mee voor de apeks…
Mvg
Broes
Kunnen we alle opties ook niet in een poll gieten ? (van zodra het horloge zelf beslist is natuurlijk)
donkere dial/lichte
bracelet/rubber
kroon op 3/kroon op 9
plongeur/standaard wijzers
etc…
Ik doe voorlopig ook mee voor de apeks…
Mvg
Broes
dat is goed. Poll over kleur van wijzerplaat en wijzers. Maar moet eerst nog meer info binnen hebben en plaatjes zodat het wat inzichtelijker wordt. Je moet wel kunnen zien wat je kiest, niet waar?
Absoluut, het is de eerste pmle die ik van zo dichtbij volg dus ik ken de ‘normale gang van zaken’ nog niet, ik kijk er naar uit !
Je bent goed bezig, Daniël!
We hadden het er al over: ik denk dat een full lumen uitvoering erg goed te doen is. En als we de band niet te exclusief maken, kunnen we meer uitgeven aan het horloge!
Ik vind het een goed idee om te wachten met de poll tot we echt wat te kiezen hebben; met foto’s dus. Tot die tijd kan ik wel wachten (Ik heb makkelijk praten, ik heb al een Aqualung
)
Het horloge heeft ‘hooded lugs’: afgedekte 22mm brede lugs dus. Een zulu past er niet doorheen en kan de bocht niet maken. Je bent met deze kast gebonden aan een tweedelige band.
Over een lumpy: op -ik meen- de allereerste foto in de eerste posting zie je de Apeks / Aqualung afgebeeld naast een Tuna. De Aqualung zit aan een 22mm lumpy met rechte eindstukken.
Menno
past een nato wel dan?
past een nato wel dan?
Heb ik niet geprobeerd. Mijn horloge ligt bij Rob. Hij bekijkt welke mogelijkheden er zijn met het horloge. Als je hem een mailtje stuurt, wil hij het misschien wel even proberen.
Menno
Nato schijnt te passen, geen foto maar als je googled op Aqualung 500M + Nato krijg je diverse links waarbij mensen aangeven dat ze hem altijd dragen op een nato.
Er heeft er ook eentje te koop gestaan die hem verkocht met een nato. Lijkt me niet dat je hem zo verkoopt als er geen nato op past.
Was op TZ geloof ik? Dan kunnen we het logo subtiel verwerken in een nato. Wie kan er borduren? roept u maar:-) 
Kunnen we niet een stalen band nemen (lumpy) en op de sluiting het logo laten graveren/etsen? Met grotere aantallen hoeft dat niet zo duur te zijn.
Kunnen we niet een stalen band nemen (lumpy)
Een stalen band kost al gauw een paar
tientjes. Nu wel zo’n 20 geïnteresseerden maar dat betekent dat de Apeks zo’n 60 pond is. De wijzerplaat moet nog worden bepaald en een Full lumen zal duurder zijn dan een standaard wijzerplaat. Wil het liefst onder de 100 euro blijven, inflatie of niet!
Dat snap ik. Maar ik vind op staal het mooist. En borduren kan ook duur worden omdat er instelkosten gemaakt worden.
waarom nemen we geen rubber en laten de liefhebbers van staal die paar tientjes bijbetalen (als dat onze volumekorting bij de leverancier niet in gevaar brengt)
Lijkt mij een goed plan…
uit ervaring: de rubber band voldoet in principe goed. Is alleen lang en stug. Maar de kwaliteit is goed en betrouwbaar.
Ik denk dat je de ‘upgrades’ (lumpy, mesh etc) niet bij de standaard PMLE-configuratie betrekken. Het houdt de prijsopbouw transparanter, het eindresultaat goedkoper en laat ruimte voor evt. kopers om apart een bijpassende, duurdere band te kiezen.
Ik ben erg benieuwd naar evt. foto’s met voorstellen!
Menno
Daar heb je ook gelijk in. Een andere band kun je altijd nog zelf doen.
Je kan de stalen band die je wilt toch ook zelf los aanschaffen? Daarnaast zijn er bijvoorbeeld al mensen met een Lumpy die deze band voor dit horloge willen/kunnen gebruiken. Op deze manier kan de prijs voor de klok wel laag gehouden worden.
Gr. Mark
Ik heb gisteren nog contact gehad met
Rob en er liggen een aantal zaken in het verschiet:
Yobokies moet nog uitrekenen hoeveel een wijzerplaat met full lumen kost.
Een collega van Rob is bezig met het modificeren van een Apek dus dat levert praktische inzichten op die Rob oo kan meenemen in ons project.
Er wordt door Rob nog uitgezocht hoeveel de Lumpies kosten bij afname van minstens 20 stuks,
We, Menno en Ik, zijn bezig om te achterhalen wie de fabrikant is van Apek. Aangezien dit horloge opduik onder meerdere namen zullen zij in staat zijn ons de nodige info te geven over de mogelijkheden. Mocht één van jullie meer weten dan hoor ik dat graag!
Verder hoop ik dat we dus snel de nodige inf
ormatie hebben zodat we wat te kiezen hebben. Ik hoop dat we minimaal 20 stuks kunnen afnemen maar mocht iemand een gewone apek willen dan kan dat natuurlijk ook. hoe meer stuks hoe meer korting.
Noot van mij:
Daar het horloge met meer verschijningsvormen op de markt aanwezig is, kan ik me voorstellen dat het mogelijk moet zijn om de modificaties af-fabriek te laten doen.
Dan hoeven we alleen de banden te regelen.
Voor de PMLE-touch kan een gravure op de gesp, of op de kastdeksel als dat uitkomt.
Op de Apeks site staan hier de Nederlandse distributeurs, wellicht weten zij meer over de oorsprong.
http://www.apeks.co.uk/int_distributors.asp?Country=The%20Netherlands
Noot van mij:
Daar het horloge met meer verschijningsvormen op
de markt aanwezig is, kan ik me voorstellen dat
het mogelijk moet zijn om de modificaties
af-fabriek te laten doen.
Dan hoeven we alleen de banden te regelen.
Voor de PMLE-touch kan een gravure op de gesp, of
op de kastdeksel als dat uitkomt.
Klinkt goed.