Even een update over de Pmle. Ik ben druk bezig om her en der rond te vragen naar de afkomst van deze Duikerts.
Positieve nieuwtjes zijn dat ik via via direct aan de Directeur van Divex een korting aan het bedingen ben. Divex is één van de verschijningsvormen van onze duikert. Deze korting kan aanzienlijk zijn. Ook via andere wegen bezig om de korting scherper te stellen.
Rob is bezig om te kijken hoeveel een 20 tal Lumpy 's kosten.
Negatief nieuws is dat ik nog steeds niet weet wie het maakt. Maar ik verwacht ook niet dat een gemiddelde Chinees exclusief een 20tal blanco horloges wilt maken
Nee, in die zin dat ik veel adressen heb gekregen van fabrikanten die wijzerplaten maken, op buitenlandse fora bezig ben en Rob me heeft verteld dat de Lumpy’s toch duurde uitvallen dan gehoopt nl zo’n 45 dollar exc. Verzending.
Ontwikkelingen gaan niet zo snel, helaas. Maar er wordt aan gewerkt.
Ik heb diverse offertes gekregen voor het laten maken van een wijzerplaat. Nu moet ik natuurlijk met een concept aankomen voor een wijzerplaat. Nu heb ik aan mijn medeforummers een prangende vraag:
Wie kan er een wijzerplaat ontwerpen?
We gaan uit van de volgende “eisen”.
1)Het ontwerp (29mm) wordt een geheel Luminiserende (moeilijk woord) wijzerplaat.
2) Gezien het uiterlijk van de horloge is de grootste inspiratiebron de Seiko Tuna Can.
3)De markers worden zwart.
Aangezien het succes van deze PMLE in de handen ligt van deze Kunstenaar krijgt hij of zij bij voldoende aanmeldingen (30) een gratis PMLE 2010.
Ik heb diverse offertes gekregen voor het laten
maken van een wijzerplaat. Nu moet ik natuurlijk
met een concept aankomen voor een wijzerplaat. Nu
heb ik aan mijn medeforummers een prangende
vraag:
Wie kan er een wijzerplaat ontwerpen?
We gaan uit van de volgende “eisen”.
1)Het ontwerp (29mm) wordt een geheel
Luminiserende (moeilijk woord) wijzerplaat.
2) Gezien het uiterlijk van de horloge is de
grootste inspiratiebron de Seiko Tuna Can.
3)De markers worden zwart.
Aangezien het succes van deze PMLE in de handen
ligt van deze Kunstenaar krijgt hij of zij bij
voldoende aanmeldingen (30) een gratis PMLE 2010.
Dat is natuurlijk een geweldig initiatief. En zeg nou zelf: wie kan er ooit zeggen dat hij zijn horloge-idee ook in werkelijkheid uitgevoerd zal kunnen zien! Als je een beetje verstand van ontwerpen hebt, is dit natuurlijk je kans!
't Is dat ik geen verstand van dergelijke computerprogramma’s heb! Anders deed ik zeker mee!
Mijn eerste voorstel voor de wijzerplaat van de PMLE 2010. Een bijna complete rip-off van de Tuna Can, dus ik ga ook nog wat creatievers verzinnen. Het logo is nog van 2009, omdat ik het logo nog ergens op een backup heb staan en geen zin had om die op te zoeken. Bovendien moet ik nog een keer naar het logo kijken, omdat de spatiëring met 2010 anders is dan met 2009.
Maar… het eerste voorstel voor de wijzerplaat is er.
Het logo kan ook achterwege gelaten worden. Dan zetten we het logo op de gesp als gravure bv. Ben benieuwd naar je creativere oplossing maar het is een goed begin. Dank je wel.
Voor wat betreft een Poll moet ik zeggen dat er wel een aantal zaken al zijn bepaald. De keuze van het horloge natuurlijk en de kleur. Het wordt een lichte/witte/lichtgevende wijzerplaat. De reden is dat zulke duikers zeldzaam zijn en dus met recht een LE zijn. Ik kan me op dit moment voorstellen dat er gekozen wordt welk ontwerp de wijzerplaat wordt.
Verder wacht ik nog op een mail van Divex omdat dit hopelijk de beste deal geeft. Robbie409 geeft me nog advies over de wijzers en dan presenteren we dat. Het gaat niet snel maar het wordt wel een jeuk project.