… en nu? Even snel geteld zijn er hier 12 mensen die er een willen, dat lijkt me niet genoeg? 
Misschien daarom een nieuw draadje maken met een oproep (ik weet niet of dat in de algemene category mag of op horlogemarkt moet?) en zoals hharry al zei, wat criteria opstellen, zoals je bij horlogemarkt ook moet opgeven als je iets verkoopt.
Ik zou hier de meeste dingen vastzetten en dan de discussiepunten (met typenummers!!!) in laten vullen, bijvoorbeeld:
LE optie zwart:
- Kast SNKE
- Band zwart glad met witte stiksels
- Wijzerplaat: … (in te vullen)
- Wijzers: … (in te vullen)
LE optie wit:
- Kast SNKE
- Band bruin leder croco
- Wijzerplaat: … (in te vullen)
- Wijzers: … (in te vullen)
Misschien loop ik te hard van stapel, maar ik zou ook de prijs vaststellen, bijvoorbeeld € 99,00.
Ik roep dit bedrag even als voorbeeld, omdat ik denk dat er een hoop kijkers op dit forum een special voor onder de € 100,00 niet laten lopen. Hierdoor stijgt het aantal geïnteresseerden, waardoor het aantal te bestellen onderdelen misschien een betere kwantumprijs krijgt.
De “winst” die hieruit ontstaat zou ik bij degene laten die het spul samensteld. Dit uit het oogpunt van bestellen, organiseren en risico bij het in elkaar zetten.
Ik kan dit bijvoorbeeld niet zelf en heb hier zelf daarom ook geen moeite mee.
(ik wil het wel proberen, maar dan krijg je een heeeeel bijzonder horloge, wat zeker niet meer waterdicht is :D)
Als laatste ook een paar deadlines invoeren:
1e deadline (en nieuw draadje?):
met de datum waarvoor iedereen suggesties kan doorgeven bij opties zwart of wit, met de bijbehorende typenummers voor de wijzerplaat en wijzers
2e deadline (en nieuw draadje?):
met de 2 opties met elk de meeste stemmen (zelfde suggesties) laten zien en een datum vastzetten waarvoor iedereen een keuze moet maken (en dan zullen er toch de eerste afvallers zijn, je kunt tenslotte niet iedereen tevreden stellen)
3e deadline (en een nieuw draadje?):
weer de 2 opties (of misschien is het er dan nog maar 1) laten zien en een datum vastzetten waarvoor iedereen de bestelling kan doorvoeren. De bestelling uiteraard niet op het forum laten plaatsen, maar op directe mail bij degene die hem samensteld.
Als ik zo vrij mag zijn, zou ik in dit laatste forumbericht ook opnemen dat betaling voor een bepaalde datum moet binnenzijn bij degene die hem maakt, zodat diegene geen onnodig risico loopt.
Misschien is het allemaal wat overdreven 8-), maar volgens mij is er al eerder zo’n soort gedachte geweest (met een Seiko duiker mod?) en dat is volgens mij een beetje doodgebloed.
Ik vind het idee echt super :~ en zou het zonde vinden als hiermee hetzelfde gebeurd.