Pmle?

Leuk idee :~

Ben het er mee eens dat een LE eenduidig moet zijn, maar vindt dat dan ook voor het gehele horloge!
Dus 1 kast = 1 wijzerplaat = 1 wijzers = 1 band.

Geeft ten eerste de uniformiteit weer van een LE (anders krijg je inderdaad 50 modjes die toevallig gelijkertijd gekocht zijn). Ten tweede een voordeel met de inkoop (lijkt me logisch tenminste?)

Gezien de moeilijkheid in “smaken verschillen”, is het misschien wel mogelijk om bijvoorbeeld “slechts” 2 (complete) opties te bieden om toch een keuze te kunnen maken. Bijvoorbeeld:
1 x zwarte wijzerplaat, oranje wijzers en zwart band
1 x witte wijzerplaat, blauwe wijzers en bruine band

(het is maar een voorstel om iets duidelijk te maken, dus a.u.b. niet gelijk afschieten op de keuze van kleuren :D)

Zowiezo vind ik de SNKE kast en het idee van de inscriptie een hele goeie (tu)

Marco-T Schreef:

Leuk idee :~

Ben het er mee eens dat een LE eenduidig moet
zijn, maar vindt dat dan ook voor het gehele
horloge!
Dus 1 kast = 1 wijzerplaat = 1 wijzers = 1 band.

Geeft ten eerste de uniformiteit weer van een LE

Meen eens.
Zullen we een california dial doen. Zie je niet zo vaak. tis weer eens wat anders?

Wellicht eerst inventariseren wie er uberhaupt interesse zouden hebben, waarbij je vooraf wat criteria zou kunnen stellen over de opties.
Daarna ( bij voldoende interesse) een stemming over de uiteindelijk klok.

Voordat iederen gaat lobbyen voor zijn favoriete mod. :wink:

eric128 Schreef:

Wellicht eerst inventariseren wie er uberhaupt
interesse zouden hebben, waarbij je vooraf wat
criteria zou kunnen stellen over de opties.
Daarna ( bij voldoende interesse) een stemming
over de uiteindelijk klok.

Je hebt alweer gelijk, Eric. :)-D Ik doe mee als het een Poor mans LE word, dus niet duur en origineel.

Wie gaat dit organiseren dan?

Of heb ik iets gemist, zou kunnen natuurlijk.

de topic starter :smiley:

(tu)

Goed idee, ik doe mee!

laat ik dan maar eerst vragen wie er mee wilt doen? Eerste voorstel is dus een LE op basis van een 5je, de SNKE. Er komen uiteindelijk 2 modellen waaruit gekozen kan worden.

Ik vind dit wel een leuk plan :wink:
Wel graag stijlvol, met een mooie bruine band (die Rob postte vind ik erg mooi)

/EDIT :

Deze wijzerplaten vind ik zelf erg mooi :

Of ik mee wil doen hangt af van de 2 modellen.

Vooralsnog vind ik het een geweldig leuk idee maar laat het dus wel even afhangen van wat er gaat komen of ik mee wil doen.

Ik ben zeker geintresseerd

Ik blijf deze ook zeker even volgen…

… en nu? Even snel geteld zijn er hier 12 mensen die er een willen, dat lijkt me niet genoeg? :frowning:

Misschien daarom een nieuw draadje maken met een oproep (ik weet niet of dat in de algemene category mag of op horlogemarkt moet?) en zoals hharry al zei, wat criteria opstellen, zoals je bij horlogemarkt ook moet opgeven als je iets verkoopt.

Ik zou hier de meeste dingen vastzetten en dan de discussiepunten (met typenummers!!!) in laten vullen, bijvoorbeeld:

LE optie zwart:

• Kast SNKE
  • Band zwart glad met witte stiksels
  • Wijzerplaat: … (in te vullen)
  • Wijzers: … (in te vullen)

LE optie wit:

• Kast SNKE
  • Band bruin leder croco
  • Wijzerplaat: … (in te vullen)
  • Wijzers: … (in te vullen)

Misschien loop ik te hard van stapel, maar ik zou ook de prijs vaststellen, bijvoorbeeld € 99,00.

Ik roep dit bedrag even als voorbeeld, omdat ik denk dat er een hoop kijkers op dit forum een special voor onder de € 100,00 niet laten lopen. Hierdoor stijgt het aantal geïnteresseerden, waardoor het aantal te bestellen onderdelen misschien een betere kwantumprijs krijgt.

De “winst” die hieruit ontstaat zou ik bij degene laten die het spul samensteld. Dit uit het oogpunt van bestellen, organiseren en risico bij het in elkaar zetten.
Ik kan dit bijvoorbeeld niet zelf en heb hier zelf daarom ook geen moeite mee.
(ik wil het wel proberen, maar dan krijg je een heeeeel bijzonder horloge, wat zeker niet meer waterdicht is :D)

Als laatste ook een paar deadlines invoeren:

1e deadline (en nieuw draadje?):
met de datum waarvoor iedereen suggesties kan doorgeven bij opties zwart of wit, met de bijbehorende typenummers voor de wijzerplaat en wijzers

2e deadline (en nieuw draadje?):
met de 2 opties met elk de meeste stemmen (zelfde suggesties) laten zien en een datum vastzetten waarvoor iedereen een keuze moet maken (en dan zullen er toch de eerste afvallers zijn, je kunt tenslotte niet iedereen tevreden stellen)

3e deadline (en een nieuw draadje?):
weer de 2 opties (of misschien is het er dan nog maar 1) laten zien en een datum vastzetten waarvoor iedereen de bestelling kan doorvoeren. De bestelling uiteraard niet op het forum laten plaatsen, maar op directe mail bij degene die hem samensteld.

Als ik zo vrij mag zijn, zou ik in dit laatste forumbericht ook opnemen dat betaling voor een bepaalde datum moet binnenzijn bij degene die hem maakt, zodat diegene geen onnodig risico loopt.

Misschien is het allemaal wat overdreven 8-), maar volgens mij is er al eerder zo’n soort gedachte geweest (met een Seiko duiker mod?) en dat is volgens mij een beetje doodgebloed.

Ik vind het idee echt super :~ en zou het zonde vinden als hiermee hetzelfde gebeurd.

mooie inventarisatie Marco-T, bedankt!
Zullen we eerst dit draadje over het weekend heen tillen en eerst kijken wie er mee wilt doen?
Aangezien het eerste en voorlopig enige voorstel een Seiko SNKE is hebben we de kans om iets leuks te doen met die fraaie ronde kast.
Wat wordt het thema? Een donkere military/flieger en een lichte zomerse dressy watch?

hharry Schreef:

laat ik dan maar eerst vragen wie er mee wilt
doen?

Ik had al interesse getoond, maar doe zeker mee.

groets
rombo

Zet mij ook maar op de lijst!

Het is ook mogelijk om een wijzerplaat geheel naar eigen keuze te laten samenstellen. De minimale oplage dient dan wel 50 stuks te zijn. Ik heb dit niet zo lang geleden eens geïnformeerd bij Noah. De kostprijs per plaat is dan niet of nauwelijks duurder als eentje uit zijn huidige assortiment. Het zal uiteraard niet meevallen om een ontwerp te vinden waar iedereen achterstaat. Ook heb ik begrepen dat Noah het op dit moment het erg druk heeft met de lancering van zijn eigen horloge
http://www.fullerwatch.com
. Vraag is dus of hij überhaupt tijd heeft om onze opdracht aan te nemen.

Gr,

Ron.

hoe moet de poor mans L.E. eruit zien?
Wie heeft een creatief idee? Een custom die uniek is maar toch kan rekenen op voldoende bijval én afname.

Ik heb even wat bijelkaar gezocht, ik vind het wel een leuke combi.
Heb niet gekeken of het allemaal wel past, volgens mij moet het kunnen??
Don’t shoot me:+

Niks mis met de combi.
Maar de plaat geeft aan SUB 200m, past in mijn ogen niet bij een 5-je.

Gr,

Ron.

Ik zie het ook wel zitten, een tool watch …

MAAR geen lelijke kleuren etc :slight_smile:

Straks zal ik met photoshop wel iets maken :slight_smile: