Pmle?

Deze combi is wel mooi (het is maar een voorbeeld)

Misschien zou iedereen zijn eigen plaat en wijzers kunnen kiezen (het is maar een voorstel :slight_smile: )

De gravure in het glas, is die langs de binnen of buitenzijde?

Volgens mij is de bezel van het basismodel niet te verwisselen. Ik dacht zelf aan deze combi…

De wijzers zijn zilver overigens.
Eigenlijk kan de secondewijzer wel weg. Dat scheelt ook weer in de prijs. :wink:

Als het zoiets wordt dan wil ik ook wel meedoen. Niet teveel kleur, gewoon een goede degelijke klok!:D(tu)

yeah de sinn look (tu)

Datum hoeft van mij niet, zonder datum geeft een evenwichtiger geheel…

Dit geldt voor mij voor de dagaanduiding, nutteloos en verstoort het evenwicht.

Gr,

Ron.

Sinn achtig. toolwatch. Klinkt lekker! Vind de dial van Wilco erg mooi. Bij Noah kan je een andere dial laten maken. Misschien handiger om een sfeer te benoemen, een Seiko die nog niet bestaat maar die we altijd wilde hebben. Dus doe eens gek!

Zelf een wijzerplaat ontwerpen en dan laten maken zou het toppunt zijn.
Maar ik weet niet wat het minimumaantal is …

50 staat hier … dan hebben we er nog veel nodig :slight_smile:

Deze wijzerplaten zijn wel mooi:

Wijzers

(Zoals je ziet, niet tĆ© bruut voor zo’n ā€˜klein’ horloges :slight_smile: )

Seconden

Wijzers kunnen meestal ook een witte of zwarte kleur hebben. Ik heb telkens een versie gegeven… (soms ook blauwe of rood: kijk op de website daarvoor)

Hiermee kan je (naar mijn mening) toch wel een zeer mooie toolwatch mee maken.

Zoals je ziet heb ik echt wel interesse :slight_smile:

hharry Schreef:

Sinn achtig. toolwatch. Klinkt lekker! Vind de
dial van Wilco erg mooi. Bij Noah kan je een
andere dial laten maken. Misschien handiger om een
sfeer te benoemen, een Seiko die nog niet bestaat
maar die we altijd wilde hebben. Dus doe eens gek!

Misschien een idee om de forumkleuren erin terug te laten komen?

Hieronder een voorzetje waar ik aan zat te denken:

1. Het lichtgele van de achtergrond van het forum als basiskleur op de wijzerplaat
  2. De wijzerplaten met grote cijfers, zoals Mathias postte, waar de cijfers dan de kleur rood zijn, als op het forumlogo
  3. Blauw, als in blauwe wijzers (iets wat je vaker ziet bij horloge’s)

Schiet u maar! :wink:

Een beetje dit idee (even snel in elkaar gePaint):

De XW plaat is mooi i.c.m. de daar getoonde wijzers (tu)

Mocht het mogelijk zijn zelf iets te kunnen ontwerpen zou dit misschien een goede basis zijn en XW bijvoorbeeld vervangen door PMLE en i.p.v. 150m bijvoorbeeld 2009 of automatic :slight_smile:

buj de sinn look doe ik mee, anders niet :frowning:

hij is mij te klein :frowning:

WilcoD Schreef:

Of ik mee wil doen hangt af van de 2 modellen.

Vooralsnog vind ik het een geweldig leuk idee maar
laat het dus wel even afhangen van wat er gaat
komen of ik mee wil doen.

geldt hetzelfde voor mij, ben benieuwd!

gr Ron

als je een voorstel heb voor 'n model dan hoor ik 't graag. Ben trouwens met Harold van Yobokies aan 't mailen. Zijn wijzerplaten en wijzers hebben een veel betere lume dan die van Noah. Nu nog korting bedingen :wink:

Ik doe graag mee.

Hoe groot is de kast eigenlijk?
Als hij onder de 40mm is doe ik niet mee. Het liefst zie ik de kast rond de 42mm.

tot nu toe is de eerste en enige optie een Seiko Mod op basis van een SNKE. Een zogenaamde 5je. Het is 38mm in diameter en heeft de prettige bijkomstigheid dat er een band van 20mm op kan.
Omdat het betaalbaar en goed beschikbaar moet zijn zijn er weinig 40plus horloges die gebruikt kunnen worden voor onze PoorMans LE.
Door de keuze van de wijzerplaat kan een horloge van 38mm wel een grotere uitstraling hebben, en wie wil er nu niet een authentieke Limited Editie?

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=20100

Deze materialen zijn van Harold van Yobokies. Hij levert wijzerplaten (28 dollar) en wijzers (26 dollar) van zeer goede kwaliteit.Ben nu met 'm aan het bakkeleien over korting.

Als het ƩƩn van onderstaande wijzerplaten wordt ben ik dik tevreden.

Gr,

Ron.

Links onderin vind ik de mooiste. Het mooiste vind ik echter de Sinn wijzerplaat met bijbehorende wijzers.
heeft Rob nog meer kasten die misschien iets groter zijn? Ik denk dat veel mensen 38mm erg klein vinden.

Ik zal ook eens gaan zoeken!

Gr. Mark

hharry Schreef:

als je een voorstel heb voor 'n model dan hoor ik
’t graag. Ben trouwens met Harold van Yobokies aan
’t mailen. Zijn wijzerplaten en wijzers hebben een
veel betere lume dan die van Noah. Nu nog korting
bedingen :wink:

Heb niet echt een eis voor de PMLE wat mij betreft, vind de SINN-look mooi maar de art-deco wijzers op een creme kleurige plaat zou ook niet misstaan denk ik.
Zie wel wat de keuzes worden.

gr Ron