Die zwarte platen vind ik schitterend! Wordt het trouwens een quartz of een handopwinder of automaat?
Gr.Joep
Die zwarte platen vind ik schitterend! Wordt het trouwens een quartz of een handopwinder of automaat?
Gr.Joep
5jes zijn automaat.
Dank je Harry, meteen weer een nieuwe vraag: waarom heet t een “5je”?
daar zijn de meningen over verdeeld. De één beweert dat het te maken met de 5 basis kenmerken van een 5je en de ander beweert dat 't te maken heeft met het feit dat ze in 5 continenten verkrijgbaar zijn. Nu vraag je jezelf natuurlijk af wat de 5 basis kenmerken zijn maar dat kun je ook vinden met de zoek functie van het forum. Ik heb het nu even niet paraat. 
Ook ik wil graag meedoen, en ook afhankelijk van de uitkomsten.
Groet,
Alex
De rechts onder met datum zou wel erg mooi zijn.
MAAR dan moet het een 7s26 uurwerk zijn met een zwarte datumschijf …
(Geef toe, het zou erg mooi zijn …
)
De rechts onder met datum zou wel erg mooi zijn.
http://i161.photobucket.com/albums/t208/yobokies/D
ial/IMG_3102.jpgMAAR dan moet het een 7s26 uurwerk zijn met een
zwarte datumschijf …
(Geef toe, het zou erg mooi zijn …)
Dat zou inderdaad ook mooi zijn, maar dan is een zwarte datumschijf wel een pre.
Dit idee dus:

Ik twijfel alleen over een 38mm kast dit is wel erg klein… De wijzerplaat kan wel veel doen met de optische grootte. Dat dan weer wel.
Waar kan ik eigenlijk het gamma van Yobokies bekijken?
(Zodat ik vanaf morgen eens kan beginnen denken
)
ALS we het gaan doen, gebruiken we dus deze kast:

Ik denk ook dat de meest mensen uit zijn op de ‘Sinn’-type wijzerplaat.
(Alleen nog beslissen over de schuine datum of niet
)
De wijzers (+ secondenwijzer lijkt me het volgende discussiepunt)
Daarnaast moeten we het ook nog hebben over het ‘Limited Maken’ aka Gravure etc …
ps en de prijs
(Niet té hoog hé
)
Mooie kast, mooie plaat! Nu nog mooie volle lumo wijzers én een ranke secondewijzer?
Even snel op elkaar geplakt, niet perfect, maar het geeft een idee.
Helaas is dit zeker niet waarheidsgetrouw …
Doen!
Volgens mij hebben we iets over het hoofd gezien.
De getoonde ‘Sinn’-type wijzerplaten zijn enkel geschikt voor kasten met de kroon op 3 uur, maar misschien heb ik het verkeerd.
Gr,
Ron.
Weet niet of dat zo is,dat laten we aan de experts over.
De datum rechtsonder vind ik wel beter staan, houdt de balans van de plaat beter intact, zeker met een zwarte datumschijf.
He, grappig, begin nu ook al te praten of ik er verstand van heb:D 
gr Ron
Het begint al een beetje vorm te krijgen! Tot nu toe willen de meeste leden geen dag/datum. Omdat het best onderscheidend mag zijn is de keuze van de wijzers cruciaal. Een Sinn mod zie je op diverse fora best wel vaak namelijk. Hou er rekening mee dat de PMLE met leren band wordt geleverd. Het streefbedrag is nu 99 euro.
Dat met die datum is niet crusiaal voor mij,zou wel leuk zijn als het uiteindelijke resultaat iets aparts is en niet meer als een Seiko(op de kast na dan)herkenbaar is.
Denk dat de wijzers bepalend gaan worden voor het resultaat.
Ben benieuwd!
gr Ron
Even snel op elkaar geplakt, niet perfect, maar
het geeft een idee.
Helaas is dit zeker niet waarheidsgetrouw …
Erg mooi geshopt, ben blij met de keuze wijzerplaat.
Het liefst zonder dag/datum aanduiding dat wel.
Ben benieuwd wat de keuze van de wijzers gaat worden.
Mathias Schreef:
Even snel op elkaar geplakt, niet perfect, maar
het geeft een idee.
Helaas is dit zeker niet waarheidsgetrouw …Erg mooi geshopt, ben blij met de keuze
wijzerplaat.
Het liefst zonder dag/datum aanduiding dat wel.Ben benieuwd wat de keuze van de wijzers gaat
worden.
Deze plaat heeft ook mijn voorkeur, maar dan toch met datum rechtsonder zoals op de foto (als het kan).
Een Sinn mod heb ik idd ook al.

De eerder getipte california dial spreekt me wel aan, bijv met zulke wijzers

Hoi Ron en anderen, die platen kunnen zowel voor 3 als 4 uur 7s26 uurwerken besteld worden.