Podcast Mannen van de Tijd

Dan weten we ff waar we het over hebben :wink:

2 likes

WIl hem wel even maken op merkvergelijkniveau voor je:

La Marzocco = AP (de koningen van design en bouwkwaliteit. Dit wil je)
Lelit = Tag Heuer/Omega (bang for buck met veel opties)
Profitec = Tudor/Rolex (no nonsense Duitse stalen beukers)
ECM = Rolex (meer het edelmetaal shiny op basis van Profitec)
Bezzera = Oris (maar dan slechter want vallen snel uit elkaar)
VBM = Panerai (maar dan meer pasta machine)
La Pavoni = IWC (maar dan met de ETA uurwerkjes)
Rocket = IWC (maar dan wel degelijk)
Rancillio = Christopher Ward/Tissot (veel waar voor de munnie)

10 likes

Het apparaat met de meeste knopjes, schuifjes, reservoirs en draaiknoppen, zodat je verdorie weet dat je koffie zet !

5 likes

Misschien een goed ideetje van jou, @De_Guru aka Frederik. :smiley:

Ik bedoel daarmee: een rubriek in de podcast genaamd “Het Loftrompetje.”

Telkens als een paradepaardjes-horloge(merk) zich laat zien … beng! … “Het Loftrompetje.” … :smiley:

3 likes

Wel erg fijn dat je hier even een foto plaatst, want ik ga nooit naar jullie show notes. Te veel gedoe. Terwijl ik hier op HF dagelijks kom.

Wat betreft het horloge: ziet er aantrekkelijk uit.

6 likes

Goeie aflevering heren, kreeg spontaan zin in een bak koffie uit :laughing:

5 likes

Heerlijke machine :ok_hand:

10 likes

Een gewoon koffiezetapparaat van 20euro met filters en Douwe Egberts uit van die rode pakken: beter is er niet. Is bovendien gezonder dan van die versgemalen bonen.

1 like

En toch kunnen we uren bakkeleien over Seiko’s, Rolex, Tudor, Omega etc…

7 likes

Dit is een juweel van een opstelling. Mooie trim ook die Eureka! :heart::muscle:

3 likes

Zeker, is EEN manier van koffiezetten. En die gezondheidsclaim is ook weer weerlegd. Zijn verschillende studies over…

Helemaal gelijk wat betreft filterkoffie, maar liever geen DE vanwege de ‘plastic’ verpakking dat niet bij het plastic afval mag. Liever een ander merk waarvan de verpakking wel 100% van plastic is.

Maar een espresso op zijn tijd is ook erg lekker, hoor! :grin: En het schijnt ook nog gezonder te zijn ook vanwege het lagere cafeïnegehalte.

1 like

Bedankt mannen van de tijd!

Ik luister de podcast met veel plezier.
Het maakt mij niet alleen hongerig naar horloges, maar ook naar whiskey :blush:

4 likes

:heart_eyes:

1 like

@De_Guru

Hier al een jaar heel tevreden met een Lelit Mara hx machine! Switchen tussen koffie / stomen gaat perfect. Bij de Bianca zal dat allemaal wellicht nog wat stabieler zijn door de dubbele boiler.

Doe jezelf in ieder geval een lol en koop niet zo’n Sage ding. Je krijgt er heus wel prima koffie uit maar het heeft de look & feel van speelgoed, zeker in vergelijking met de andere opties die je overweegt.

Het oog wil ook wat, net als bij horloges :wink:

7 likes

Gemiste kans voor een nieuwe jingle @De_Guru !

Mannen van de koffie, koffie tijd :musical_note: :sweat_smile:

12 likes

:rofl::rofl::rofl:

Onderweg naar de monte valdo gisteren, in Italië, ik heb de aflevering geluisterd. Ik was blij dat ik flitsmeister aan had. En die heel vaak onderbrak om tig flitsers te melden, want dat hele gedoe over koffie interesseerde me echt geen ene biet :sweat_smile::smiling_face_with_tear:

Verder leuke aflevering, slap ouwrhoeren. Elkaar afzeiken over andere hobby’s enzo lekker :ok_hand:t2:

1 like

Ik kom zelf van de MaraX en ben overgestapt naar de bianca v3. De dual boiler is echt een verademing vergeleken met de enkele boiler. Ook de extra snufjes zoals de automatische pre infusion etc zijn leuk. Toch is een “upgrade” in maler denk ik sneller merken in kwaliteit ivm koffieapparaat.

6 likes

Gaaf apparaatski hoor, en zeker is de malert het allerbelangrijkste. Maar nog belangrijker is de idioot achter het spul. En met de Mignon Specialitá valt er voor mij nog voldoende smaak te ontdekken, ook met een dubbel boiler rammer. Ik heb mijn keuze overigens al gemaakt en een aanschaf gedaan, zal deze na het weekend aan jullie tonen! Het is geen Lelit geworden voor mij, dat kan ik al wel melden…

3 likes