Zekers is de idioot het allerbelangrijkste, maar er van uitgaande dat deze wel een beetje weet wat hij doet is de regel vaak wel maler > apparaat.
Erg benieuwd wat het is geworden!
Hier ook een Lelit Mara X v2. Geen dubbele boiler maar een HX boiler waar je ook prima cappucino mee kunt zetten. Misschien het overwegen waard!
En dan even over horloges: Laatst hadden jullie het over Zenith (en 100% eens dat de clasp echt matig is van de stalen band, vind de Chronomaster Sport sowieso overrated binnen de lineup) en denk dat een aantal mensen hier best benieuwd zijn naar de nieuwe Defy lijn zoals de Skyline, Extreme Diver en Revival. Misschien leuk om die (ism Alon) eens naast elkaar te leggen?
Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe defy line. Hopelijk op mijn vakantie de mogelijkheid om deze live te zien
Ik heb hem ook en heel erg tevreden mee. Als je hem voor de pre-order prijs hebt kunnen kopen, heb je echt een maler die boven zijn prijsklasse presteert.
Yep pre order via kickstarter idd.
Was een aardige verbetering tov mijn eureka die ik had.
Dat kan ik me voorstellen. Ik kwam persoonlijk van een 1zpresso handgrinder die ook esprosse maling aan kon… Ik zag dat elke ochtend als mijn work-out
Voor mij in ieder geval ook een enorme upgrade in smaakervaring en gemak/
Conclusie:
Goede maler en een machine met een voor jou prettige workflow is het belangrijkst.
Na een ranchillo en een rocket heb ik besloten om de knip te trekken voor een la marzocco micra en beste ‘koffie’ beslissing ooit
Benieuwd waar de keuze op is gevallen!
Ben toch ook wel nieuwsgierig wat precies de verademing is t.o.v. de HX, gewoon voor het geval ik ooit de upgrade-itch krijg…
Begon mij persoonlijk op een gegeven moment een beetje te irriteren dat ik een poosje moest wachten tot ik mijn melk kon opschuimen. Hier had ik geen last van in het begin, maar na een aantal jaar vond ik het goed geweest. Dit hoeft voor anderen helemaal geen probleem te zijn natuurlijk. Daarnaast is de opwarmtijd een stuk sneller. Verder zijn al die (technische) snufjes en de lever natuurlijk leuk om mee te spelen.
Is het nou écht het geld waard om te upgraden? Als je van een beetje meer snelheid houdt en het leuk vindt om met die snufjes te spelen wel en anders waarschijnlijk niet.
Een HX is echt puik hoor. Je kunt er alles mee wat een DB ook kan qua synchroon pullen en steamen. Een DB geeft net iets meer constantheid op de graad door de aparte boilers met thermostaat, vaak aangestuurd door een PID. Waar een HX meestal een pressurestat gebruikt om de druk in de stoomkamer te bewaren (Profitec gebruikt wel en PID voor z’n Pro 500 HX machine). Dat is gelijk ook zijn manco, druk kan opbouwen waardoor de boiler van een HX altijd een spoelshot nodig heeft om de kop iets terug op temperatuur te krijgen.
Dit is geen HX machine waar jij het over hebt, maar een enkelboiler…
Klopt ja, met die Lelit Mara hoef je helemaal niet te wachten om te stomen.
Ok, nu weer over horloges, anders moet dit draadje zo ‘off topic’
Klap anders je FXD er even in voor de kekkigheid
Of een paar foto’s van het horlogemerk van jullie sponsor.
Jullie kunnen ook rebranden naar mannen van de tijd en de koffie
Ok, om het off-topic draadje dan te eindigen dan maar de nieuwe aanwinst. Zo boeiend is het immers ook niet, maar kijk er wel naar uit om em te gebruiken:
Het is geworden de Profitec Pro 600 in speciale trim zonder de mammoet sprouts en de zwarte vlakken!
Of nog beter: ‘Mannen, tijd voor koffie!’