Podcast Mannen van de Tijd

Ah! :sweat_smile: in dat geval neem ik mijn woorden terug @MechanicalFreak

Begrijpend lezen blijft een vak apart.

1 like

Dan mag je bij mij eens in de sauna komen. Zoveel water opgieten dat het glas beslaat en ik sneller nat ben. :joy:

3 likes

Gezellig! Maar zonder dollen, de luchtvochtigheid is er echt laag. Tijdens opgieten wordt de luchtvochtigheid slechts tijdelijk verhoogd. Ook in de sauna is het dauwpunt precies de reden dat je zweet, zonder dat het benauwd aanvoelt en je zweet snel verdampt.

Lekker hoor! Ik zat in Cork nog in de sauna en Spa met mijn vintage Seiko Chronograph - voorzien van nieuwe rubbers en getest op 10atm, om maar on topic te blijven. :sunglasses::+1:t3:

2 likes

Mannen van de Tijd, als jullie de Grote Nato Topuitzending gaan maken, misschien is het dan op voorhand leuk om te experimenteren met verschillende manieren om de Nato vast te maken. Zeker als je daar nog nooit eerder mee hebt geëxperimenteerd is dat een eye-opener.

En de verschillende materialen testen, vooral hoe die voelen na een tijdje intensief gebruik. Ik merk dat veel mensen (goedkope) Nato’s stug vinden, terwijl ze door gebruik zachter aan gaan voelen. Ik ben zelf daarentegen heel benieuwd hoe de premium banden zich houden. Die heb ik zelf pas sinds kort. Voelt fijn, oogt minder degelijk. MN Strap met Velcro voldoet ook totaal niet aan mijn verwachtingen, als eeuwige Nato-strap gebruiker. Terwijl die niets dan lof krijgen online… Misschien moet ik een FXD kopen, maar met gewone springbars zijn ze amper te monteren en schuurt het Velcro kapot na drie dagen dragen (dat is het maximum, dan is mijn irritatiegrens bereikt en vervang ik die shitzooi). Zal wel aan mij liggen. Tips hoor ik graag in de podcast. :sweat_smile:

En vertel alsjeblieft dat Nato’s gewoon de wasmachine in moeten. Gore bandjes zijn er al genoeg. :sweat_smile:

Tot zover mijn inbreng.

1 like

Een Fxd heeft toch geen gewone springbars?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Ik draag overigens ook af en toe een nato.

Die van Phoenix zijn mijn inziens toch wel
Het coolste. Grijs of zwart. De
Omega zit op de originele nato. Maar die vond ik maar dik.

.
.
.
.

En de fxd op een nato van Bulang en een MN en de originele straps, rubber en velcro.

.
.
.

8 likes

Misschien twee keer lezen. Ik bedoel: misschien moet ik een FXD halen, want met gewone springbars vind ik mijn MN Strap met velcro ronduit k&t.

1 like

Met de fxd net zo kut.

Als je die MN wilt monteren ben je zo 10 minuten aan het klooien vanwege dat extra beugeltje.

Velcro heb ik nog nooit mooi gevonden. Of ze nu slijten of niet :sunglasses:

1 like

Ok, gelukkig ben ik niet de enige. Ik begreep het enthousiasme al niet van alle fanboys nadat ik zo liep te klooien. En het ziet er niet uit inderdaad. :sweat_smile:

1 like

En misschien ook de hand gemaakte custom bandjes zoals door Dstraps, Ko banden etc die iets over hun ambacht kunnen vertellen?

Leuke aflevering weer, over de atm. Dank!

1 like

Leuke aflevering weer mannen!

Als ik me niet vergis is er alleen wel n verschil tussen ISO gecertificeerd en gebouwd volgens/voldoet aan de ISO specificatie norm.
De Seiko SKX waar in de podcast naar werd gerefereerd is volgens mij alleen gebouwd volgens de ISO standaard, maar is niet ISO gecertificeerd.

Daarbij moet elk horloge individueel gecertificeerd worden.

En betreft de kryptonite voor waterdichtheid: zeep en parfum, ik draag ook n horloge tijdens t douchen. Had er speciaal n ‘douche horloge’ voor. N Casio G-Shock met Tough Solar, zodat de kast niet open hoeft voor een batterij wissel. Ik gebruik dat horloge denk ik al n kwart eeuw voor onder de douche… Poosje geleden ermee naar de wellness resorts geweest. Sauna’s, dompelbaden, zwembaden, jacuzzi’s enzo mee in en geen (zichtbare) lekkages, vocht binnenin ofzo.
Daarnaast ben ik t afgelopen decennium ook telkens met n ‘wellness horloge’ naar de resorts geweest. Bovenstaande wellness lijst inclusief de nodige douche beurten tussendoor heeft ie tot nu toe altijd overleefd.
Sinds de inbraak is t mn daily wear en heeft ie inmiddels ook t ‘douche horloge’ vervangen.
Dus theoretisch zal t wel zo zijn dat pakkingen te lijden hebben onder zeep, maar in de praktijk vind ik t dus wel meevallen.

Of ik heb geluk gehad en ga gauw even afkloppen :wink:

2 likes

Hele leuke aflevering. Maakt mijn fietstocht naar het werk 10x leuker. Verschoot wel dat een Apple watch maar 50m heeft terwijl “zwemmen” één van de standaard workouts is in de training app.

5 likes

Leuk al die specials en weetjes… Maar wanneer schuift vriend van de show @rjbroer weer eens aan? Ik mis de moppen en de tour-agenda van Helene Fischer. :grimacing:

11 likes

Staat nog niet op de planning maar dat gaat zeker weer een keer komen.
Eerst komt er nog een update van een andere fan favoriet; Michiel Holthinrichs :ok_hand:t3:

7 likes

zojuist maar is begonnen met alles terugluisteren vanaf het begin. :rofl: je moet wat te doen hebben…

2 likes

🫶🏼

Die samples van van Dam in de laatste aflevering :joy::ok_hand:t2:

5 likes

Zo ben ik dus ook al 3 maanden praktisch elke dag aan het luisteren :grin: Ik kwam ergens in mei achter het bestaan van deze podcast en na een paar recente aflevering helemaal bij aflevering 1 begonnen. Heerlijk.

Soms best raar om te beseffen dat ik jullie stemmen dus zó vaak hoor :sweat_smile:

2 likes

Mijn agenda is nog vrij leeg en een rondje Kinees gaat er wel weer eens in.

13 likes

Leuke aflevering hoor. Voelt wel alsof deze jaren eerder gemaakt had moeten worden.
@Mipnick leuk gedaan!

3 likes