De laatste aflevering was ook gewoon weer top hoor met een goede gast. Jullie hoeven niks te veranderen. Dat stuk over die ‘scam’ was gewoon heel matig en lang.
Leuke gasten maken de show wel echt leuker. Dan krijg je nog iets meer dynamiek en verschillende inzichten. Ik snap ook dat dit lastig te organiseren is, dus ben al enorm onder de indruk van de hoeveelheid gasten die jullie voor de microfoon weten te krijgen!
Opbouwend: ik heb de laatste ook gehoord en vond deze vele malen beter dan de vorige naast de hierbiven al genoemde onderwerpen vind im dat jullie minder lang stil mogen blijven staan bij de PC, zeker als je een gast hebt Ik ben meer geïnteresseerd in wat de gast heeft te vertellen.
Inhoudelijk: voor mij kwam deze gast met zijn hoofdthema te vroeg. Hoewel het proces naar een eigen horloge ook wel interessant is natuurlijk, maar dat is eerder ook al min of meer met andere gasten aan bod gekomen.
Mijn 2 centen, mijn mening. Doe vooral waar jullie je goed bij voelen.
Ik denk dat het uiteindelijk aan jullie is; het is jullie podcast.
Het is een beetje kijken naar wat jullie willen. Als je het mij vraagt zou ik de show een beetje in tweeën knippen. Met een opening, polscontrolle en dan een duidelijk thema van de week als eerste helft (15 tot 20 minuten), bijvoorbeeld een merk, een persoon, of een type horloges. Dan een kort intermezzo waarin jullie zelf op een leuke manier aangeven dat jullie het leuk vinden als iemand een fooi geeft, maar dat het niet hoeft (die fooienpod of misschien Patreon?) en dan lekker napraten onderling in de tweede helft voor een intiemer gevoel.
De polscontrole zelf zou ik misschien laten vallen, heel spannend vind ik niet wat jullie zelf dragen. Maar als het thema bijvoorbeeld een gast is, dan wel zijn horlogedoos?
Maar hee, dat zou ik doen, maar ik maak geen podcast en dat is met een reden. Het is niet mijn kopje thee, uiteindelijk is het jullie feestje en wij mogen komen.
Ja en toch, polscontrole is wel een dingetje. Bijna een standaardingrediënt in podcasts en YT-filmpjes. Ja en je kunt dat dan natuurlijk aanvoeren als reden om het daarom juist niet te doen. Maar ik vind het eigenlijk vaak wel interessant. Wat dragen andere horlogegekkies? Kan juist een mooie gelegenheid zijn om interessante en bijzondere horloges de revue te laten passeren. Er is zoveel leuks te koop.
Wil verder toch nog even zeggen dat ik het wel hartstikke leuk vind, een Nederlandse horlogepodcast en kan horen dat het met plezier gemaakt wordt!
Luister altijd met veel plezier naar jullie podcast, dus via deze weg: bedankt hiervoor!
Gezien de reacties over de PC; een collectie is natuurlijk niet eindeloos. Dezelfde horloges zullen aan bod komen. Misschien een idee om de PC om te zetten naar een CC. Collectie Check of Collectie Controle van de gast die aanschuift. De 3 meest bijzondere horloges uit zijn of haar collectie. Zo heb je meer afwisseling en veel verschillende horloges waar iets over te vertellen valt.
Het is maar een suggestie, geen kritiek. Blijf vooral lekker doorgaan met jullie podcast!
Wellicht kunnen we een apart topic maken met louter kritiek op de mannen van de tijd of met dingen die jij anders zou doen ondanks dat je geen podcast maakt, als je ‘just your two cents’ wilt geven of gewoon als je wilt melden dat je hun polscontrole saai vindt. Zo loopt dit topic niet zo erg in die richting. Lijkt me een mooie taak voor @Proenski om die alliantie te gaan leiden
Keep up the good work! Vooral niet teveel laten leiden door anderen, houdt vast aan je eigen stijl. Anders gaat het op werk lijken.
De enige suggestie die ik zou willen geven is om in het topic “jouw collectie”;
misschien wat heavy hitters te vragen als gast voor een uitzending.
Tijdens Watches & Wheels vind ik de obscure horloges van bijvoorbeeld @myfriendscallmeKC en @Bernhard en niet te vergeten @Phodebimos nog veel interessanter dan al het Daytona geweld.
@ray1981 kan ook wel lekker ouwehoeren over zowel nieuwe, maar sinds hij een boek heeft, ook oude Rolexen. Hij is alleen niet te verstaan.
Jammer dan weer… Geen zuurpruim gesignaleerd hier. Veelal onderbouwde kritiek, waar in de podcast ook om gevraagd wordt. “Heb je input, laat het ons weten”. Kritische input is ook input. Misschien nog wel waardevoller dan louter kontkusserij. Daar wordt je niet wijzer van, toch?
Sommige hier willen hele andere onderwerpen/horloges dan dat er nu besproken worden. Ze willen dus eigenlijk een andere podcast. Doet noem ik geen nuttige kritiek. Gemekker op de fooienpod vind ik zo snobistisch, voor niets gaat de zon op.