Podcast Mannen van de Tijd

Fixed that for you. Geen dank!

Begrijpend lezen is ook een vak

Wanneer ga je beginnen met je vlog “Lieve Boris,…”?

leuke aflevering mannen! Ga zo door!

1 like

Vriendelijk van jou @martijn76 Twan zou er wellicht nog op terugkomen. :wink:

Vanmiddag de laatste geluisterd, was weer top :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

2 likes

Wat een prachtig knalhard ingeschoten doelpunt, @Blufkakel.

:joy: :joy: :rofl: :sweat_smile: :joy: :sweat_smile:

Nieuwe rubriek: de Bezoeker vd Maand, oftewel de BM’er.
Horloge adept die een deeltje van zn collectie bespreekt.

Dwingend advies: nodig Pierre eens uit @pmannaert

2 likes

Die doen het altijd goed ja.

1 like

2 likes

De laatste podcast was weer enorm leuk om naar te luisteren. Jullie vaste tafelgast Robert-Jan Broer lijkt altijd garant te staan voor een goede aflevering. :ok_hand: Iets minder meligheid en vooral heel veel goede informatie en leuke inzichten. Maar dat is misschien ook wel logisch, met de ervaring die RJ met zich meebrengt vanuit de horloge-industrie.
In ieder geval een super aflevering! Ga zo door mannen van de tijd. :muscle:

Ik ben ook reuze benieuwd over welk merk Robert-Jan het had waarbij de aankomende re-issue zo onwijs tegenviel. Hij bracht het in ieder geval erg leuk en smeuïg. :joy: :pray:

4 likes

Stevige prijsverhoging van 45% in 1 jaar bij JLC :flushed:
Niet normaal

1 like

Ik kende deze draad nog niet, maar was toevallig op zoek naar een podcast over onze hobby. Jullie hebben er een luisteraar bij!

4 likes

Hier idem!

De podcast pas paar dagen geleden ontdekt maar al veel plezier aan gehad. Veel geluisterd (veel in de auto gezeten) en hou wel van het joviale relaxte sfeertje. Jullie klinken als stel relaxte gasten om eens met een goed glas whisky over horloges te praten.

Enige waar ik zelf mee struggle als redelijke n00b is al die referenties. En kan niet makkelijk de insta foto’s erbij pakken tijdens het rijden.

@Twan @Sjorsson goed bezig en lekker doorgaan zo!! :hugs:

3 likes

Heel leuk om te horen! Thanks @Jeroen-W en @Donar :blush:

1 like

Wanneer komen er weer wat HF’ers in een uitzending? Gewoon lekker door de collectie lullen met zo iemand staat altijd garant voor een leuke aflevering.

Ga zo door mannen!

10 likes

Mogen we een lijstje doorgeven?

3 likes

Goeie! Nog niet gepland. Komt er zeker wel weer!

Haha absoluut! Aan wie zit je te denken?

1 like

Pfoe, er zijn stiekem zoveel interessante mensen. In welke mate ze interessant zijn voor een podcast laat ik aan jullie, maar mensen die volgens mij best veel kunnen vertellen (over bepaalde onderwerpen) zijn natuurlijk;

• lexaf en BroederBill, beide een enorme collectie horloges.
  • de drie klusketiers; lassale, climholland en nog een die ik nu even niet paraat heb
  • mafkees met zijn eterna’s
  • misschien koekoek over seiko’s (als hij nog te benaderen is in zijn huidige afwezigheid)
  • onze eigen horlogemaker Stefan ketelaars, maar misschien samen met diegene die ook een derde prototype heeft (is het al duidelijk dat ik dit even uit mijn hoofd doe?)
  • of een aantal leden die kennelijk na 15 jaar nog actief zijn (in dat draadje wat ze afgelopen week hebben aangemaakt daarover), hoe houden ze de passie er in? Wat zijn hun keuzes?

Ik kan denk als ik me er op toe zou leggen zo nog een paar kunnen noemen, maar dit soort lijstjes kunnen jullie vast ook maken.

Misschien hebben een aantal medewerkers als van grönefeld, Christiaan v/d Klaauw of van der gang inmiddels ook wel zin in een “promotiepraatje”? Of diegene die als een van de eerste in Nederland zijn eigen uurwerk maakte? Ik kan zijn naam nu even niet herinneren. Hij is volgens mij nu bezig met een tourbillon, heeft een oude school in Utrecht gekocht oid? Ik ga even Google afstruinen (kan er niet tegen als ik zo’n naam niet terug kan vinden).

Edit; gevonden, Machiel hulsman https://youtu.be/8ejp7xcHZpw

3 likes

Je vergeet vintagekoning Pierre Mannaert!
@pmannaert

3 likes

Doe maar @domega …veel interessanter dan een Waalse Vlaming :innocent:

3 likes