Podcast Mannen van de Tijd

:joy:

4 likes

Goed he, maakt jou een held kerel.

Die vraag is alleen interessant als je met interessante horloge liefhebbers van doen hebt. De bloemlezing in wat dragen we vandaag doet me nu niet vaak van mijn stoel vallen van verbazing.

Als je me vertelt dat je een horloge om hebt wat we hier een miljoen keer voorbij hebben zien komen kan zo’n segment alleen nog interessant worden als je me iets over het horloge weer te betrekken wat ik nog niet wist, of je hebt een mooi verhaal bij je horloge. Een reden waarom je het draagt, en avontuur wat je er mee beleefd hebt, of een mooi acquisitie verhaal.

Het blijft entertainment, dus moet je interesse wekken en vasthouden.

2 likes

Gedragen tijdens een presentatie toen de lamp van de beamer doorbrandde. Om de pols toen moeder de vrouw appte dat de kleine het plafond had ondergescheten dus of deze jongen even boodschappen kon doen. Mee van de glijbaan geweest in Walibi. Kon prima tegen de schokken van de over verkeersdrempels hobbelende huurscooter op Mallorca.

Ja dat worden wilde verhalen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Die keer dat je een vervelende bug in je code vond… die je applicatie al tijden “random” dwars zat.

1 like

Als je die smeuïg genoeg weet te brengen krijg je komedie of human interest verhalen. M’n ouwe vader, die terroriseerde alle doe het zelf zaken met een vierkant seikootje om de pols, en daar zijn een soort van Simon Carmiggelt achtige tableau’s van te vertellen. Ik zou er naar luisteren.

2 likes

Ik ken er nog wel een paar hoor!:yum:

1 like

Eens. Nou ja, even over brainstormen, misschien. Idd, sowieso horloges met verhalen: je oudste horloge, het horloge waarmee je een bijzondere reis maakte, je mooiste horloge, je gekste horloge, het horloge dat je droeg tijdens je ontmaagding en ook zorgen dat je wat horloges in bruikleen krijgt van diverse partijen, zoals veel YTers ook doen. Dan komen er tenminste regelmatig verschillende en (ook) interessante horloges langs.

5 likes

Exact dat, dus.

3 likes

:rofl::+1:t3:

1 like

Ik merk dat we met zijn allen graag ‘talking watches’ van hodinkee mogen zien. :slightly_smiling_face:

Meh, die hebben hun eigen podcast. Daar ben ik juist van afgestapt omdat ze daar een rommeltje van maakten.

1 like

Ja, de zon schijnt en de FooienPod staat aan het einde van de regenboog.

3 likes

Heel erg bedankt KC! :kissing_heart:

De mvdt podcast blijft een beetje hangen.
Het R woord valt te vaak, en die R schijnt de maat der dingen te zijn. Zo kwam er ditmaal een ‘OP-killer’ langs.
In een hobby met honderden merken en duizenden modellen en tienduizenden uitvoeringen blijft mvdt hangen in Veilige Vinex Vreugde.
Het lijkt dat de jongens niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen want het kabbelt lekker verder nu.
Een groot deel van de luisteraars zal zich herkennen in deze vreugde maar een ander deel bekruipt het gevoel dat het zoveel beter zou kunnen.
Enne, een vakantiebeater met 3 bar WR kan echt niet. Elke Vinexbewoner gaat zwemmen op vakantie, ook al staan de meren droog. :wink:

Het is ook vooral een reflectie van hun eigen leven en interesses. Bovendien, als het behalen van goede luistercijfers je doel is dan zijn de merken die veel aan bod komen wel goed geschikt.

Ze kunnen nooit iedereen dienen, en het proberen daarvan zou ook veel tijd in beslag nemen. Ik ben het wel met je eens dat er een gemiste kans is qua diversiteit, met bijvoorbeeld het betrekken van verzamelaars of forumleden of iets dergelijks. Ik zou gewoon niet meer luisteren als je het zo serieus neemt en/of als het niet jouw ding is en anders accepteren dat als Rolex het favoriete merk is van de makers dat er een grote kans bestaat dat dit altijd zal blijven terugkomen.

Squale…

9 likes

Toch stiekem wel goede inspiratie voor een topic lijkt het!

3 likes

De Tudor was een goede keuze! :sunglasses:

Ik denk dat je bij de “Mannen” vooral hun eigen fase van “Watch collecting” terug ziet komen. Dus helemaal raar is dat niet. Waar ze zelf ook zijn begonnen met Seiko’s zitten ze nu duidelijk in fase 4. :joy:
Ik blijf het een leuke podcast vinden! Vooral met de interessante gasten zoals Tempus, RJ en de borrelpraat edities met @Jurk en @HanDavinci. :ok_hand:

10 likes

Goede PC dit keer heren :+1: (was ook meteen de helft van de aflevering, dus het noemen ook waard :sweat_smile:)

Ik ben niet zo’n Insta held, maar ik zie dus de laatste aflevering er niet bij staan? Ben benieuwd naar de Piaget van Tim en het hernieuwde Amsterdamse merk

2 likes