Podcast Mannen van de Tijd

Leuk al deze reacties! Dank voor het luisteren!!

2 likes

Vaak echt wel interessant vanwege de gasten.

Maar in de ranking-aflevering van afgelopen vrijdag was het gebral voor mij onverdraaglijk. Na Casio “God-tier; oh nee, dat mag ik niet zeggen”), Breitling (“best wat historie, maar kampershorloges”, en Chopard (“veel uitvindingen; oh nee, dat is Breguet!”) heb ik het afgezet. Later nog weer eens een stukje geprobeerd, maar na Breguet (“daar krijgen sommige nerds wel een hard plassertje van, maar niks voor mij”) en Cartier (“categorie onovertreffelijk”) meteen weer gestopt. Platitudes van Rolex fan boys, zoals Jasper L. en Nico L., maar dan zonder de humor.

En dan wil ik overigens meteen toegeven dat Jasper en Nico naast plat goddank ook informatief zijn.

Natuurlijk: ik heb minder dan de helft beluisterd. Maar voor zover ik heb geluisterd was het, behalve bij Bell & Ross, bij elk merk een zeperd.

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Begrijp niet dat ze Invicta zo laag op de lijst hebben gezet. Terwijl er ooit een tijd was dat Invicta prachtige dressers produceerde, innovatief en zeker geen laagvliegend was… :man_shrugging:t3:

Ik bespeur een vooringenomenheid. :sweat_smile:

Bovendien heb ik zelf twee Richard Mille horloges omgehad. Weliswaar enkel in de winkel. Maar betreft hoe die horloges zijn gemaakt: ongeëvenaard!

4 likes

Was gewoon weer een top-aflevering! Ik kon me goed vinden in het oordeel van de mannen.

@Zen: je hebt nog niet eens de helft beluisterd en vond het oordeel bij “elk merk” een zeperd én je hebt het over Rolex-fanboys? Dat eerste kan dus al niet, maar Rolex kwam bovendien pas in de laatste 5 minuten aan bod. Smaken verschillen, maar je klinkt een beetje zuur… :thinking:

Grotendeels kon ik mij er ook in vinden. Maar er zijn toch een aantal dingen waar ik mij niet ik kan vinden. Ik noem hierboven twee dingen. Hiernaast zijn er wat details.:sweat_smile:

1 like

Niet verdraaien wat ik zeg, aub. Voor zover beluisterd bij elk merk een zeperd. En dat het Rolex fan boys zijn is bekend voor wie vaker luistert. Inderdaad kwam het maagzuur bij me naar boven bij het beluisteren.

Nee hoor, geintje. Begrijp best dat het niet serieus te nemen is. Maar het begin van die aflevering is met geen mogelijkheid als “top” te kwalificeren.

Je hebt idd gelijk dat die drie jongens Rolex Fan Boys zijn.

1 like

Ze zijn met z’n drieën, maar hebben geen besef van history van verschillende merken. Praten andere “populaire” jongetjes van het web na. Bovendien kraken ze horloges van gevestigde merken af terwijl ze die nog nooit for real hebben gezien.

Hoe dan…? :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

:joy:

Ik vond de heren anders behoorlijk mild over de plorken-status van Invicta hoor…

Niet verdraaien wat ik zeg, aub. Voor zover beluisterd bij elk merk een zeperd.

:+1:t2:

2 likes

Ik vond de laatste aflevering best vermakelijk. Ja, de mannen zijn nog steeds een beetje ‘light-weights’ als het gaat om horlogekennis (Ja ik misschien ook. Maar ik maak dan ook geen podcast. :wink:). Maar ik was het wel eens met veel positioneringsdingetjes. O.k., natuurlijk heb ik TAG Heuer toch nog wat hoger zitten en why the f%ck zat Squale niet in dit rijtje? Yema wel, maar Squale niet? Mannen, kijken jullie wel een rond op HF?! Dan zou je moeten weten dat Squale toch wel een iets relevanter merk is dan Yema! En sowieso is het een heel stuk gezelliger in het Squale topic! :beers: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maareh, keep up the good work, mannen! :+1:

8 likes

Lekkere aflevering hoor. Mijn hele collectie bevindt zich in de “ik zou hem rocken” selectie. Op IWC na… haters 🥲😂

2 likes

Ik heb een zure mening … ach het is mooi weer … ik laat het even gaan :sunny:

1 like

Ik ook. Maar maak er een verzoekje van:
Graag eens een hele aflevering zònder het R-woord. Bij voorbaat dank!

1 like

Dank voor het luisteren allemaal!

Vergeet deze aflevering niet met het aangeraden ‘korreltje zout’ te nemen. Ik ben ook helemaaaal niet van al die lijstjes, zoals de oplettende luisteraar wellicht heeft meegekregen.
Het was voor mij vooral een leuk gesprek over horloges en ieders beeld bij bepaalde merken.

Oh ooh, hoe moeten we de komende aflevering over FoRtis dan maken? :kissing_heart: @ABCSteed

Daarnaast komt Robert Jan binnenkort weer langs en ben ik zeer geïnspireerd geraakt de ‘inzoomen’ topics van @Bwatched dus wij worden weer uitgebreid de les gelezen door de echte kenners!

14 likes

Ik heb er weer met plezier naar geluisterd. Is gewoon een stukje vermaak en ik neem het niet al te serieus - zeker niet zo’n ranking aflevering.

En dan komt er ook weleens iets voorbij waar ik het niet mee eens ben. Lekker belangrijk…

6 likes

Ik ken de beste man niet, maar hij zal wel een pak kunnen vertellen over een merk waarvan hij gepassioneerd is. Lijkt me goed luistermateriaal om een aflevering aan te wijden.

Meer van deze ideeën :ok_hand:

4 likes

We brengen een andere “kroon” ter tafel @Twan :wink:

4 likes

Ik heb de aflevering geluisterd en vond hem erg vermakelijk.

Natuurlijk ben ik het ook niet eens met elke indeling van elk merk, maar dat hoeft ook niet.
Het gaat om de huidige merkbeleving.

Iwc is daar een goed voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld lange und sohne. Die staat bij mij hoger op de ladder dan het huidige AP.

Zelfde geld voor Seiko. “Iedereen in onze hobby is begonnen met een seiko”. Sorry heren. Ik heb vele jaren later mijn eerste seiko gekocht, met reden dat die gediscontinueerd werd en dacht die wil ik wel nog even hebben :grin: (alhoewel ik wel spijt heb dat ik mijn seiko Speedmaster verkocht heb, wat was dat een leuk horloge.)

Hoe dan ook seiko is voor mij niet ongeëvenaard :sunglasses: en zou er nu ook geen kopen.

Zelfde geldt voor GIRARD perregaux. Prachtig horloge huis, maar in Nederland bij een AD niet meer vertegenwoordigd en dat is jammer. Want ze maken hele mooie sportieve- en dresswatches.
De (nieuwe) laureato is zeker geen slap aftreksel van een Nautilus of royal oak. Ik vind de Laureato tof.

Soit. Genoeg leuk discussie materiaal.

@chillekasper Volgens mij geef jezelf het antwoord. Er was inderdaad een tijd dat… maar helaas is het huidige invicta iets wat weinig mensen echt beklijft :wink:

5 likes

Dat kan je echt niet maken😂.

Verder vond ik deze aflevering leuk om te horen. Zo’n indeling valt altijd te betwisten en is lekker nutteloos. Podcast heeft echt een opgaande lijn.

Ik moet zelf mijn eerste nog kopen :upside_down_face:.

1 like