Podcast Mannen van de Tijd

Leuke aflevering maar al dat onnodige Engels van die fc-gast…. Aaaaah waarom?! Is dat nodig? Viel me in de breitlingalflevering ook al op. Misschien is het “een stukje sales?”

1 like

Waarschijnlijk gewoon omdat hij dagelijks in het Engels werkt. Het viel mij ook al op, maar weet dat ik er zelf ook last van heb omdat ik beroepsmatig dagelijks alles in het Engels doe. Dan zitten die vaktechnische termen zo ingebakken. Begrijp dat het voor anderen irritant kan overkomen.

Ik zie ook collega’s die er veel minder last van hebben overigens.

4 likes

Ik was sceptisch door de reacties hierboven en had genoeg over de world timer gehoord, maar gewoon een prima aflevering.
Volgens mij ondanks de kpi’s een bedrijf vol liefhebbers en innovatie.

2 likes

Fijne aflevering met een CEO die vanuit een heldere visie en met een Nederlandse handelsgeest in en vanuit Zwitserland werkt aan het positioneren en vermarkten van een relatief jong horlogemerk. Top.

Met name respect voor de eerlijkheid. Het bandje komt gewoon uit Azië. Zo kan het ook.

5 likes

Leuke aflevering heren! Vooral omdat het merk mij echt niets doet (vooral esthetisch heel lafjes) en toch interessant om te luisteren was. Ben wel benieuwd naar naar de nieuwe (kleinere!) Alpina’s nu.

Lekker doorgaan heren :+1:t2:

5 likes

Ik heb de betreffende aflevering gisteren geluisterd, leuk weer mannen :+1: De Zenith liefde gaat nog wel eens komen bij jullie, moeten jullie wel naar de juiste modellen kijken zoals de A386, Defy en Shadow :wink:

Zoals @Brick hieronder al beschijft, heb ik de Chromomaster Sport meteen bij de introductie gekocht bij Alon, volgens mij was het zelfs de eerste in Nederland. Een voormalig HF lid die daar toen werkte is nog behoorlijk lang bezig geweest met die band op maat maken, Zenith gebruikt erg goede locktite :wink: Ik heb het horloge vrij snel toch weer verkocht maar gelukkig zwerft ie nog steeds hier rond op HF :slight_smile:

Op papier klopte de CMS voor mij helemaal, maar na een tijdje dragen kon ik er toch vrij gemakkelijk weer afscheid van nemen. De band en sluiting is geen Rolex kwaliteit maar wel gewoon prima, voor mij iig geen dealbreaker. De bezel is relatief druk met al die puntjes en streepjes, en daardoor werd het geheel wat te druk voor mij, ik houd van een iets cleanere look. Daarnaast is de kastvorm idd nog de oude kastvorm, gelijk aan het Original 1969 model dat ik daarvoor had en intussen een upgrade gegeven had naar de A386 Manufacure Edition die een veel veel veel mooiere kastvorm heeft. De zwarte wijzerplaat icm de gekleurde subdials is wel echt mooi, begrijp dan ook volledig dat Zenith de A386 nu ook met zwarte wijzerplaat uitgebracht heeft.

Overigens nog steeds een hilarisch moment toen @Brick op datzelfde terras mijn net aangeschafte Manufacture Edition om deed, even kort “Oehhhh die is mooi, die is gewoon perfect!” riep en ter plekke met mijn contact bij Zenith gemaild heeft om er ook een te bestellen :joy:

10 likes

Gisteren tijdens wat vervelende huishoudelijke klussen (was enzo) lekker de meest recente aflevering geluisterd. En, hoewel, ik eigenlijk weinig heb met het merk FC, vond ik dit echt een heel goeie aflevering van MvdT. Er werd goed inhoudelijk op e.e.a. ingegaan en het viel mij op dat de MvdT écht professioneler worden! Daarom een welgemeende :+1: Keep up the good work, mannen! :beers:

5 likes

Ja was ook maar een gebbetje hoor, ik vind het oprecht een mooi horloge, dan niet de amsterdam versie maar de reguliere wel.

2 likes

Vraag me alleen af… waarom zou je vredesnaam een tourbillon van FC willen kopen??

Bedenk je dat je voor hetzelfde geld een prachtige Breguet tourbillon kan kopen. Dat merk heeft ook wel enige historie met tourbillons :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Een Breguet Tourbillon voor €15k? Waar kan ik die vinden?

2 likes

Zo doet die jongen dat. Put your money where your mouth is. Dank voor de complimenten en niks tegen de Chronomaster Sport! Alleen nog niet mijn kopje thee…

3 likes

5e hands ja!

2 likes

Het begin luistert steeds lekker weg, maar dan heeft Frederik constant dat ene horlogemerk in zijn mond. Kan even niet op de naam komen.

Wat vinden jullie van deze grap?

Vind je hem goed geef je een like.

Vind je hem slecht geef je een vlag.

Groet Niels.

12 likes

:triangular_flag_on_post:

Rolex?

Amen on that!

1 like

Oh sorry, ik dacht 45k, maar dat is de duurste. Evengoed, wat moet je ermee?

Tja… ik zou het er ook niet voor uitgeven hoor. Maar als je heel graag een Swiss made tourbillon wilt, is het waarschijnlijk een van de betere opties.

Dit geld voor een groot deel van de liefhebberij. Als je het rationeel gaat bekijken is het plezier er snel vanaf.

Ja tuurlijk tuurlijk, ben ik met je eens. Tourbillon staat voor mij per definitie voor high end. Merken als Patek, Breguet en Lange.

Persoonlijk vind ik het onnodig bij een entry - level luxury watch brand. Doet me denken aan zo’n oude Renault Clio V6. Best grappig maar voor zulk geld zou ik het toch ergens anders zoeken.