Podcasts over horloges?

Goedemiddag forumleden,

De populariteit van podcasts is de afgelopen jaren razendsnel gestegen. Vaak verkies ik het luisteren van podcasts zelfs boven de radio en regelmatig betrap ik mijzelf erop dat ik luister naar podcasts over horloges.

@Sjorsson en @Twan zijn laatst begonnen met de toffe ‘Mannen van de Tijd’ podcast (zie topic) en ik ben erg benieuwd of - en zo ja, waar - andere horlogefanaten naar luisteren.

Hierbij, in willekeurige volgorde, een opsomming van podcasts waar ik zelf met enige regelmaat naar luister:

  • Mannen van de Tijd
  • HODINKEE Radio
  • The Grey Nato
  • The Worn & Wound Podcast
  • Whiskey&Watches
  • Two Broke Watch Snobs

Dus mijn vraag is: luisteren jullie horloge podcasts of welke andere platformen gebruiken jullie naast dit forum? Zo ja, heb jullie nog aanraders wat betreft luistervoer?

Groet, Stan

5 likes

Casual watchtalk, de rest van het lijstje die je deelde luister ik ook in meer of mindere mate

1 like

Uitsluitend scottish watches.

3 likes

:point_up:t2: it’s good, allegedly. Maar ja erg leuke podcasts. Stelletje Schotten die eea niet te serieus nemen. Luistert prima weg

2 likes

Deze natuurlijk! Voelt een beetje als de podcast van het forum.

3 likes

Die is nieuw voor me, ga ik zeker checken, thanks!

De rest van het rijtje luister ik ook.

Welke ik nog meer luister, in willekeurige volgorde:

  • Tenn&Two. Twee dames uit Nashville, Tennesee. Leuk om ook eens dames over horloges te horen kletsen, vind ik dan.
  • 40&20. Twee gasten die elkaar kennen uit hun diensttijd en die nu wekelijks onder het genot van een biertje lullen over horloges. Lekker ontspannen, nemen zichzelf zeker niet te serieus. Tegenwoordig onderdeel van The Watchclicker.
  • OT the podcast. Twee Australiers over horlges. Aardige interviews vaak, wel erg gesponsord tegenwoordig.
  • 8past10. Een Deen en een Nederlander die zelf hele mooie collecties hebben en ook diep in horlogeland zitten nemen wekelijks het nieuws door. Meestal kort en informatief.
  • Fratello on air. De podcast van Fratello. Fratello dus ook nogal gesponsord, maar meestal toch wel aardig.
  • Beyond the dial. Een dude over horloges en wat er achter de wijzerplaat schuilgaat. Vaak wat filosofisch en “hoogdravend”, wel leerzaam meestal.

Zo, dat waren ze voor zover op mijn radar!

6 likes

Thanks! Die ga ik ook eens checken!

En die was ik even vergeten. Maar ook geinig inderdaad!

1 like

Uitgebreid lijstje zeg, staan weer wat nieuwe podcasts in voor mij!

Fratello on air was ik inderdaad vergeten en beyond the dial ken ik vaag ergens van. Thanks voor je antwoord :slight_smile:

Ik ben ook maar eens begonnen met mannen van de Tijd. Mooie opvulling voor de lange reistijd naar werk.

2 likes

Ik luisterde eigenlijk alleen maar naar de Mannen van hier… maar dankzij topic starter en @Bastiaan kan ik me komende dagen / weken eens wat verder verdiepen in de podcasts… Thenks heren!

2 likes

Veel plezier!

1 like

Mijn voorkeur gaat uit naar The Grey Nato van James Stacey en Jason Heaton! Gaat over van alles; van horloges tot camping gear en ze behandelen ook maandelijks Q and A’s.

2 likes

Ik ben ouderwets.
Ik luister skyradio vanwege de kerstmuziek.

3 likes

Ik luister totaal geen podcast, ik ben misschien te oud ofzo, zie niks in het concept.

1 like

heel af en toe luister ik hier naar… veelal wanneer er op HF naar gerefereerd wordt, want anders vergeet ik het :confounded:

2 likes

Leuk topic @stans! En uiteraard bedankt voor het benoemen van onze podcast!

Haha ja we zijn erg regelmatige gebruikers van het forum dus het is fijn dat het zo voelt!
Ik houd me ook wel echt bezig met wat iedereen op het forum voor suggesties of kritiek heeft want dat vind ik belangrijk om te weten.

Is ook voldoende wat mij betreft :laughing:

Staat genoteerd; iedere twee weken even het topic refreshen :grin:

Winst! Thanks! :pray:t3:

5 likes

Ik vind deze podcast door de verschillen in geluidskwaliteit van de sprekers niet lekker weg luisteren. Maar goed, ze posten wel lekker regelmatig nieuwe podcasts.

The waiting list podcast is ook nog wel een leuke :+1:

1 like

Deze kende ik nog niet, zal ik binnenkort eens gaan luisteren!