Poging tot oplichting?

Omdat het nog wel eens voorkomt dat nieuwelingen op de een of andere manier een beetje indruk willen maken. En ik dat niet zo goed snap op een horlogeforum.

Ah ja. Als dat de reden voor de vraag is… dan was een pb makkelijker geweest.

Zoals gezegd: Het stoort mij dat we anno 2018 nog steeds geen fatsoenlijke mogelijkheden hebben om snel een forse transactie te doen. Zorgt voor een hoop gedoe bij aankoop van auto’s, en voor sommigen bij de aankoop van horloges.

Verder: Als ik indruk wilde maken, dan had ik wel een Rolex gekocht :wink:

1 like

Ja, want praatjes vullen geen gaatjes :wink::+1:

Precies. Al had ik die praatjes dan weer even gemist :wink:

Is een bankgarantie geen optie ?

Geen idee of dat eigenlijk in te zetten is voor de aankoop van een auto of een horloge.
Het kost je wel direct rente, toch?

Ja en ja

1 like

Hieroiven ergens persoonlijke gegevens verwijderd. En daarmee ook 13 replies.
Geen persoonlijke gegevens van anderen plaatsen!! :triumph:

5 likes

Die hebben we wel, je moet alleen een beetje out of the box denken.
Bitcoin (of andere cryptovaluta) is een prima manier om snel grote transacties te doen. Zodra er een overboeking is gedaan is deze ook niet meer terug te draaien dus je hoeft niet meer bang te zijn dat je je geld achteraf niet krijgt.
Grote nadeel op het moment is dat de waarde erg volatiel is. Maar er komt een tijd dat er een alternatieve manier komt van betalen naast het bestaande systeem dat we kennen of misschien zelfs ter vervanging van. Zelf maak ik er ook gebruik van, dus mocht je ooit bij mij iets kopen in het blauwe gedeelte kan je met Bitcoin betalen. Of met Euro’s, mij maakt het niet uit. Zolang het maar ruilwaarde heeft.

1 like

Zo lang je met usdt crypto betaald hangt de waarde aan de usd…

Stukken stabieler.:innocent:

Goed om te weten, maar vrees wel dat je één van de weinigen bent die handel durft te doen met bitcoins :slight_smile:

Je hebt je nickname overigens heel passend gekozen :smiley:

1 like

Klopt, de meeste mensen weten niet eens wat het is of ze hebben er alleen maar van gehoord en hebben geen idee hoe of wat of zijn er bang voor.
Ik ben inmiddels aardig bekend met de cryptowereld en kijk niet meer vreemd op van een betaling in crypto’s.
En wat betreft mijn naam, vroeger speelde ik veel poker en die naam gebruikte ik altijd bij online pokeren. Vrij vertaald Geef me je geld. Of dat wat je hebt, Dough is vrij in te vullen maar hou er maar rekening mee dat ik het van je afpak😇

1 like

Ik denk dat F2F het beste is.

1 like

Tenzij er plotseling vier kerels uit een auto stappen die er met het geld én het horloge vandoor gaan dan…

Indeed!
https://www.gelderlander.nl/arnhem/arnhems-paar-vluchtte-voor-overvaller-in-paniek-reden-wij-hem-dood~a618b312/

1 like

Tja, wat dat aangaat kun je beter geen zaken meer doen op MP… :wink:

1 like

Hahahahaha this gets me every time :joy:

K. bedenkt zich geen moment, drukt het gaspedaal in en rijdt in volle vaart op de schietende overvaller in. Daarna zet hij de bus in zijn achteruit en rijdt nog eens over hem heen.

Heer-lijk. Ik hoop niet dat die boef een gezin achterlaat, maar wat mij betreft goed gedaan.

1 like

Klopt. Ik heb een behoorlijke voorkeur voor horlogeforum-handel, en andere wat meer vertrouwde platformen zoals Chrono24.

Als ik een Rolex had en die hier zou verkopen, zou ik de potentiële koper ook zo goed mogelijk nalopen m.b.t. eerdere transacties en gedrag hier.

Or did you mean “AskhetThePolitie.com”? Sorry. @Watch2Morrow is een eindbaas. :slight_smile:

Jongens, jongens, rustaaaagh!

:+1: Juist. We brengen de verwerker in de problemen. :slight_smile:

Gelukkig heb ik de meeste horlogezaken gedaan op dit forum, en was het altijd plezant. :slight_smile: De MP perikelen van allerlei mensen maken mij blij dat ik niet aan MP meedoe.

2 likes

Bedankt voor je compliment(?) FATC. Geen idee waar ik deze aan te danken heb.

3 likes