Polijst doekjes van

Heeft iemand ervaring met deze doekjes ? Ik Was van plan om mn Oris Diver date
zelf een opknapbeurtje te bezorgen.
http://www.mooihorloge.nl/horloge-gereedschap/cape-cod-voordeelblik.html

en trouwens een andere vraag, zo’n ultasonisch badje waarmee ze vuil losmaken van je band en klok, is dat welk ok, ik ben dan bang dat dit het uurwerk niet echt ten goede komt, heb er geen weet van, vandaar hier even de vraag gedropped…

Ik heb ze allebei en ben zeer tevreden.
De diepe krassen krijg je niet zo makkelijk weg met de cape-cod doekjes maar oppervlakkige wel.
Het ultrasone badje is oke maar alleen voor de banden ,het klokje zelf doe ik er niet in.

groetjes Lenno

Ok, dankje :slight_smile:

Die cape cod doekjes zijn wel handig om een horloge even snel op te frissen.
Je poetst je wel een ongeluk om een echte kras weg te krijgen. Pas op dat je alleen RVS kasten poest, want bij vergulde en verchroomde kasten ga je zo door de oppervlaktelaag heen.

Voor diepere krassen gebruik ik commandant cleaner met de dremel, dat gaat veel makkelijker en het resultaat kan verbluffend zijn: als nieuw. Maar pas op dat je niet teveel materiaal weghaalt.

1 like

Geloof het of niet, het is mij gelukt om met zo’n doekje (om een wattenstaafje heen) een kras te maken die ik er vervolgens niet meer uitkreeg. Er zal iets onder het doekje zijn gekomen. De daarop volgende combinatie van schaamte en ergernis is met geen pen te beschrijven.

Zegt meer over mij dan over het doekje wellicht, maar ik hoef niet meer zo nodig. Wat je ermee wegkrijgt, komt ook zo weer terug. En die lucht!

Succes in ieder geval. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik heb Caape Cod nu 1x gebruikt en ik ben erg tevreden. Wel alleen oppervlakkige krasjes weggepoetst.

Ja, ze stinken behoorlijk die doekjes! :smiley:

Gewoon met Brasso poetsen, werkt super (tu)

lenno Schreef:

Ik heb ze allebei en ben zeer tevreden.
De diepe krassen krijg je niet zo makkelijk weg
met de cape-cod doekjes maar oppervlakkige wel.
Het ultrasone badje is oke maar alleen voor de
banden ,het klokje zelf doe ik er niet in.

groetjes Lenno

+1
de ultrasone golven zullen niet echt lekker zijn voor de fijne mechanische onderdelen. Voor een goedkope quartz toolwatch, zou ik me persoonlijk minder zorgen maken.
Als een G-shock erg smerig is geworden, dan gaat ie mee onder de douche en na af te spoelen soms ook een trilbadje. Maar daarbij heb ik ook meer, als ie kapot is, is er zo een vervanger.

Niet zo netjes van deze aanbieder dat hij mijn tekst en foto’s gebruikt…zonder te vragen.

Jürgen Schreef:

Niet zo netjes van deze aanbieder dat hij mijn
tekst en foto’s gebruikt…zonder te vragen.

Jij verkoopt ze ook?
Dat is dan inderdaad niet zo netjes, zie het als een compliment :wink:

hcptdg Schreef:

Ja, ze stinken behoorlijk die doekjes! :smiley:

Lees net dat de adverteerder het “een aangename vanillegeur” noemt… Pffffff



Ja, ze stinken behoorlijk die doekjes! :smiley:

Lees net dat de adverteerder het “een aangename
vanillegeur” noemt… Pffffff

Ik weet waar volgens TV kok Jamie Olivier “vanillegeur” van wordt gemaakt>X

Jürgen Schreef:

Niet zo netjes van deze aanbieder dat hij mijn
tekst en foto’s gebruikt…zonder te vragen.

Die van die band bedoel je dan neem ik aan?
Vertel het hem op de volgende rikketik.

AlcoS Schreef:

Heeft iemand ervaring met deze doekjes ? Ik Was
van plan om mn Oris Diver date
zelf een opknapbeurtje te bezorgen.
http://www.mooihorloge.nl/horloge-gereedschap/cape
-cod-voordeelblik.html

en trouwens een andere vraag, zo’n ultasonisch
badje waarmee ze vuil losmaken van je band en
klok, is dat welk ok, ik ben dan bang dat dit het
uurwerk niet echt ten goede komt, heb er geen weet
van, vandaar hier even de vraag gedropped…

Het zijn prima doekjes zolang je ze maar niet op mat materiaal gebruikt (dus alleen gepolijste delen). Voor diepe krassen poets je je, zoals ook al door anderen gezegd, wel compleet een ongeluk. Het is dat RSI niet meer bestaat, anders had je er risico op ;). Met diep bedoel ik ook echt voelbaar. Maar als je wat oppervlakkige krasjes hebt is het een goed geneesmiddel.
Overigens zou ik niet meteen zo’n blik kopen, want met 1 los zakje kan je ook zeker een horloge of 2-3 doen, mits het niet te gek is. Zeker als je het eens wilt uitproberen. Als ik het zelf gebruik knip ik een klein stukje af van de doek (paar cm bij paar cm) en dan kom je al een heel eind.

Thnx! @ Jürgen, kan ik bij jouw ook zonder vanille geur bestellen dan? :-p

@AlcoS: Nee helaas, die geur wordt altijd meegeleverd. Een paar rubber handschoenen is wel aan te raden.

Graag even een link naar jouw webshop aub.
Ik kan er wel gebruiken.

Zou je deze haarlijntjes op de glimmende bezel met cape cod doekjes kunnen verwijderen of mag je met die doekjes alleen op de matte delen wrijven ?

Juist alleen op glimmende delen. Werkt prima!

1 like