Polijsten, poetsen, en opmaken van je horloge

Een top-topic om te volgen… ik ben ook wel benieuwd.

1 like

Veel plezier met de klusjes! Ik vind ze geweldig om te doen!

1 like

Schuurspons voor de geborstelde delen

1 like

van mineraalglas en kasten polijsten. :upside_down_face: Daar kan je beter van af blijven (tenzij je veel ervaring en kunde hebt in pasten opmaken).

1 like

Ik zou al het machinale polijsten en brushen aan een prof overlaten…

Zelfs met cape cod doekjes moet je niet al te enthousiast aan de gang gaan. Zeker niet met fijne facetranden en combinatie finishes zoals brushed en polished oppervlakken die dicht tegen elkaar aan liggen.

1 like

Voor een oppervlakkig krasje of veegje op gepolijst staal kun je Cape Cod gebruiken. Voor plexiglas Polywatch, gewoon met een doekje aanbrengen en gelijkmatig wrijven.
Regulier schoonmaken doe ik met mijn handdoek na het douchen. Eens in de zoveel tijd gaan ze allemaal in bad: lauw water, tipje Dreft en een zachte tandenborstel.

1 like

Voor kunstof glas heb ik vandaag polywatch gebruikt voor het eerst.
Erg tevreden over… had aantal diepe krassen, maar na 3x goed poetsen de meeste krassen eruit gekregen.

1 like

Water en een ouderwetse schuurspons werkt echt perfect.

1 like

Heb me altijd afgevraagd wat je nou moet gebruiken in combinatie met Polywatch… een katoenen doek? Een speciaal borsteltje? Een tandenborstel?

1 like

Op de tube stond cotton.
Dus ik heb gewoon een paar wattenstaafjes van mijn vriendin gebruikt :yum:

1 like

Ik ook een dotje watten.

1 like

Heb je foto’s van het resultaat?

2 likes

Even snel twee foto’s gemaakt voor je. Even ter beeldvorming. De stalen band en endlinks zaten echt VOL met krassen. Heel veel kleine krassen en een aantal diepe. De diepe krassen krijg je er uiteraard niet uit. De kleine oppervlakkige krassen kun je zo wegpoetsen met een schuurspons:

3 likes

Dank!

1 like

Laat de Dremel maar lekker in de kast.
Gaat te snel en oppervlak wordt te warm, ect.
Elbow grease does it :+1:

De tandarts pakt toch ook geen klopboor? :grin:

1 like

Polijsten is leuk om te doen! Maar niet makkelijk.

3 likes

Ziet er mooi uit, heb je de matte finish ook zelf gedaan?

Ik ben zelfs gisteren voorzichtig aan de gang gegaan met mijn Rado voyager, hij zag er echt slecht uit een met wat “auto” poets middeltjes kwam ik een heel eind. Helaas is mijn band erg ver heen en daar zou een mooi nieuw exemplaar op moeten, iemand nog tips waar deze te verkrijgen zijn ?

Het staal maak ik schoon met Sapuro spray. Fantastisch spul! Krijg je alle tjak mee weg. Oppoetsen met een microvezeldoekje.


Bezel en glas ook trouwens.

3 likes

Zijn er ook nog tips om te matteren?

Ik heb de nodige ervaring opgedaan met Garryson schuurblokken en polijstmiddelen van HBM. In onderstaand Topic kun je mijn ervaringen lezen.

1 like