Polijsten zonder de kast dunner te maken?

Leuke uitstraling, dat wel.

1 like

Deze dame heeft wel een voorliefde voor het bederven van Rolexen.

Lees vooral haar comments eens.

1 like

Zijn die er dan? Zou graag eens een formele instrucrie willen inkijken…

1 like

Alleen al Omega heeft meerdere documenten, tientallen pagina’s, over polijsten en behandeling van de kast in het algemeen.
Mijn contract met SwatchGroup als Certified Service Center verbiedt expliciet het delen van documentatie met derden…

Rolex, IWC, Cartier hebben allemaal vergelijkbare regels voor hun externe horlogemakers.

2 likes

Waarom zou ze toch die lederen condoompjes om de vingers doen?

Dat horloge wordt namelijk gloeiend heet en ze zou haar vingertoppen verbranden. Maar het uurwerk kan er gerust in blijven :joy: de olie verouderd extra snel en de pakkingen vergaan terwijl je ernaar kijkt.

Bedenk ook wat er met de draaibare lunette gebeurt, eerst komt de schuurschijf er af en toe tegenaan en dan nog eens deels gepolijste vlakjes. Hoort rondom geschuurd te zijn en dat zal na zo’n behandeling wel niet meer het geval zijn…

Wat een knoeiwerk!

5 likes

Zeg dat :see_no_evil:

2 likes

Omg! Zelfs de zwarte cijfers op de bezel worden meteen weggehaald :joy:. Dan moet je toch blind & zwakbegaafd voor zijn om dat niet te zien, laat staan dat je nog trots bent op het resultaat!

2 likes

Er is vast wel iemand die het op het net gegooid heeft?

Is wel echt dramatisch he :rofl:

2 likes

De PDF-documenten die ik kan download van de gesloten Omega-site, worden in alle vier de hoeken voorzien van mijn bedrijfsnaam en adresgegevens (zou je alles al met Tipex weg moeten lakken en dan inscannen). Als ze in omloop komen, dan ben je gelijk je certificering kwijt en een rechtzaak rijker…

1 like

Ik kan wel paar PDF’en bewerken hoor!

Wie weet komen er ook nog onzichtbare watermerken in de pdf. Ik zou ze niet delen.

Ik heb laatst ook eens een ander filmpje gezien met een kundige man die uitlegt hoe je wel goed polijst. Hij maakte het onderscheid tussen polishing en buffing. Hij kon volgens hemzelf materiaal verplaatsen door warmte in de kast te brengen. Dus het is niet altijd zo dat je wegslijpt tot het diepste punt.

Het filmpje was hier gepost, maar ik kan het zo 123 niet vinden.

Ik heb een keer iets gezien dat AP heel goed is polijsten en het ook niet dunner maaken

Onwijs goed.

Maar ze worden wel iets dunner. Mijn ex:

Zie je het verschil bij de schroefjes?

1 like

Ik ben geen materiaalexpert maar dat lijkt me sterk, als je staal wil ‘verplaatsen’ dan moet het vloeibaar of in ieder geval flink zacht worden, dan moet het witheet worden >1000 graden Celcius. Dat ga je niet halen op een polijstwiel. Broodje aap dus.

Ik begrijp wel het gevoel, als ik aan het polijsten ben dan krijg je soms het gevoel dat je materiaal voor je uit aan het drukken bent terwijl het eigenlijk het wegslijpen van het materiaal is. Het is een optisch effect maar heeft niks te maken met verplaatsen van materiaal naar een andere plek op de kast.
Polijsten/Buffen van een stalen kast kan gewoon niet zonder het weghalen van materiaal. De kunst is om te stoppen als je diepste punt van je krassen en beschadigingen hebt bereikt. Dan haal je inderdaad een zeer kleine hoeveelheid weg. Dit is denk ik de techniek van AP en van echt goede polijsters.

4 likes

Zat het schroefje oorspronkelijk exact in het midden? :scream:

Ik heb 0 verstand van AP, dus ik durf niet te zeggen dat het schroefje in het midden hoort, maar ik zie wel verschil :upside_down_face:.

On topic: een goede Rolex restaurateur voegt eerst materiaal toe, voordat het polijsten begint.

Volgens mij vergeten mensen dat het een echte ambacht is.

7 likes

Ziet er heel strak uit. weer als nieuw moet eigelijk standaard zo goed zijn bij alle merken.
mooie ex trouwens ik kan amper verschil zien

1 like

Ik heb het filmpje gevonden, 30 minuten, beetje langzaam, maar een stuk beter dan de dame met haar slijptol op de beurs:

2 likes

Lijkt me esthetisch mooier dat hij in het midden zat. …ik zie wel wat voorbeelden dat hij mooi in het midden zit maar dat is met een andere ref.

Deze ex kan niet nog een polijsting aan denk ik… :shushing_face:

1 like