Polijsten zonder de kast dunner te maken?

Guys, check de onderstaande video. Wat hier toegelicht wordt (dus polijsten, butsen & putjes verwijderen zonder dat de kast dunner wordt), is toch technisch onmogelijk? Ik weet dat bijv Rolex of IWC bij restauraties eerst metaal aanbrengen op de putjes (noem het lassen of solderen) en daarna pas polijsten. Broodje aap & verkooppraatje?

2 likes

Horloge wordt even in een paar minuten vernageld :unamused:
Vreselijk om te zien.

2 likes

polijsten en schuren is per definitie materiaal verwijderen.

Als je een putje wil weghalen moet het materiaal eromheen tot het diepste punt van de put weggeschuurt worden om weer een vlak geheel te krijgen.

Oh ik weet het al, meneer kan natuurlijk toveren.

4 likes

Oja dit filmpje…
Pijnlijk om te zien.

2 likes

Dit is waarom je bij bepaalde handelaren uit Maastricht nooit krasjes ziet. :smirk:

12 likes

Het ergste is,de schuurrichting gaat alle kanten op met een grid 80 en dat wordt weer een leuke klus omdat weer terug te krijgen naar fabrieksspecs.

je ziet trouwens zienderogen de randen afgerond worden en ze schuurt de zijkant zowat in V vorm.

1 like

Was dit op de plaatselijke huishoudt of hobbybeurs ofzo?

2 likes

Hahaha. Ik dacht toen het filmpje begon dat het wellicht nano-technologie oid zou zijn, bijv dat de “polijstkop” wat metaal achterlaat die zich aan het horloge zou gaan hechten. Duidelijk oplichterij in de puurste vorm! Ik denk dat de Rolex eigenaar meer naar de dame zat te kijken dan zijn horloge.

Kijk ook naar het onderstaand filmpje van dezelfde producent op 1,08 min en aanschouw hoe een nagenoeg nieuwe Sub ver@#€&#@ wordt…Dat ze hiermee wegkomen!

1 like

Dat weet ik niet, maar de fabrikant kom uit de VS en heeft meer dan 11k abonnees op YouTube! Geen klein ijzerwarenhamdelaar dus. Ik zou verwachten dat in een land als VS de claims aan de lopende band bij hun binnenkomen. Althans, dat hoop ik…

Yanks en hun Rolexen :unamused:

1 like

Even voor mijn begrip, is de manier van polijsten dan slecht of heb jij liever ongepolijst?

1 like

Dit is niet polijsten maar gewoon grofweg materiaal verwijderen.

Als je de putjes eruit wil hebben moet je de kast dmv laser welding laten opvullen
en dan polijsten.

4 likes

Het deed mij ook een beetje denken aan zo’n man van vroeger die met een Opel Senator op de markt staat, met op de ene helft van de motorkap normale wax en op de andere helft Supernano huppeldepup wax. #mikehetisongelooflijk

7 likes

afbeelding

6 likes

Vreselijk mens inderdaad, ook nog ‘wow’ zeggen na het aanschouwen van haar eigen broddelwerk…
Ik heb ook een Jooltool, werkt geweldig maar absoluut geen vervanging van professioneel polijsten. Ik gebruik hem alleen voor amateurpolijsten van cheap ass watches…met wat oefening kun je echter wel hele mooie resultaten krijgen.

1 like

oke dank voor de toelichting!

2 likes

Geldt ook voor het “ouderwetse” polijst wiel. Oefening is alles.
Hoewel de Jooltool wat mij betreft voor het fijne werk op horloges veel te onnauwkeurig lijkt.
Zolang de horlogefabrikanten hun werkinstructies voor polijsten niet aanpassen, blijf ik er bij weg.
Wat mij betreft is het meer een tool voor de edelsmeden.

Cheers,
Lowieke.

1 like

That should do it , wouww.

:cry:

2 likes

Wie hoopte nog meer dat ze halverwege het filmpje met haar extensions in die slijpschijf zou draaien?

4 likes

Ehhh, whoopsy…

3 likes