Poll: Advies voor nieuwe aankoop Oris

Graag wil ik het nieuwe jaar goed beginnen met de aankoop van een nieuw horloge.
Ik wil graag een horloge met arabische cijfers, om mijn collectie aan te vullen die vooralsnog bestaat uit:

  • Tissot Visodate (witte wijzerplaat)
  • Seiko Presage Starlight
  • Seiko Prospex SPB079J1

Geachte forumleden,
Ik twijfel echter tussen twee modellen van Oris en ben benieuwd naar jullie mening.
Het gaat om de volgende modellen:

  • Oris Big Crown Pointer Date
  • Oris Big Crown ProPilot Big Day Date

Wat is volgens jullie de beste keus of hebben jullie suggesties voor andere merken/modellen in dezelfde prijscategorie (1200-1500)?

  • Oris Big Crown Propilot Big Day Date
  • Oris Big Crown Pointer Date

0 stemmers

2 likes

bedoel je niet romeinse cijfers?:thinking:

1 like

Dat lijkt me niet. Arabische cijfers zijn 1,2,3 etc. Romeins is I, II, III.

De Oris zoals genoemd heeft Arabische cijfers

2 likes

En ik maar denken dat het Nederlandse cijfers waren :wink:

4 likes

Heb je ze beide al gepast?
Het is nogal een verschil in maat toch?

1 like

Nee, ik ben op zoek naar een horloge met arabische cijfers (1,2,3 dus zoals Ravvie al aangeeft)

1 like

Ik denk dat n poll wel handig is om de meningen te peilen.

Denk dat t beide goeie horloges zijn. Misschien dat de pointer betere resale value heeft door de kenmerkende datum wijzer.

Maar verder zou ik me meer laten leiden door wat je zelf mooier vind en of je bv t praktischer vind om n dag aanduiding erbij te hebben.

1 like

Ik heb de Propilot gepast. Had gedacht dat dit te groot zou zijn, maar dat viel me heel erg mee. De Pointer Date nog niet gepast, maar qua grootte gaat dat geen probleem worden.

Wees alvast voorbereid op een uitslag waar je alsnog niets mee kan. Smaken hier op het forum zijn zo verschillend dat je uiteindelijk alsnog zelf de keuze moet maken. Je zou het beste wat reviews op YouTube kunnen bekijken. Over het algemeen krijg je dan een goeie indruk met positieve en negatieve punten.

1 like

:white_check_mark:.

Het ligt aan je polsmaat, maar sinds ik deze op heb gepikt voor minder dan je budget vind ik dit de beste optie.

1 like

Prachtig exemplaar! Ik heb nu wel echt mijn zinnen gezet op een horloge met arabische nummers.

1 like

Heb dit uiteraard gedaan, maar daar komen ze ook min of meer gelijk uit de strijd. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen/meningen.

1 like

Pointer date ziet er gaaf uit. Vind zo een wijzer met een halve maan ook heel gaaf. De propilot oogt vrij simpel.

1 like

Mag ik er aan toevoegen dat Mesopotamië de 0 uitgevonden heeft? Later via Babylonië door India gepopulariseerd. De Romeinen hadden er geen notie van.

Maar on-topic: De Pointer date is een klassieker Oris ontwerp. :slight_smile: :+1:

3 likes

Propilot is inderdaad wat simpeler, maar tijdens het passen sprak dat me juist wel aan. Ik ga vanmiddag maar even langs de juwelier om de Pointer Date te passen.

1 like

Als merk en uurwerk geen rol spelen, maar alleen de looks dan zijn er zat modellen van bv Citizen en Seiko die dezelfde look hebben als zo een propilot maar dan voor ongeveer €100/€150 euro.

Merk vind ik niet heel belangrijk, het uurwerk daarentegen wel. Heb veel goede verhalen gehoord over de uurwerken van Oris en wil dat nu graag zelf eens ervaren. De poll is vooralsnog vrij duidelijk: de Pointer Date is duidelijk favoriet.

1 like

Ik zie de horloges niet? Ongezien stemt het een beetje lastig, ik ken ze niet. :joy:

1 like

Hetzelfde prachtige merk maar twee compleet verschillende modellen. De een is een flieger en de ander heeft meer een klassieke look. Beiden erg mooi dat zeker. Ik kan geen voorkeur uitspreken maar heb wel de Pointer Date gehad en het is een beauty.

Btw van de Pro Pilot komt een hernieuwd ontwerp uit las ik laatst op Instagram…met opgelegde cijfers die volledig bestaan uit lumibrite. Zeker deze gaan bekijken zou ik zeggen.

Succes met de keuze…:+1:

3 likes

https://www.sinn.de/en/Sinn-Spezialuhren.htm

1 like