Poll - Afmeting van vintage horloges

:point_up_2::face_with_raised_eyebrow: dat dus!! Check in de spiegel hoe dat staat, voor mij persoonlijk voor geen meter dus :joy::joy::confounded::confounded::confounded:

2 likes

Ja, ik heb er een paar.
En draag ze ook soms als ik zin heb.
Maar “graag” is te sterk uitgedrukt, dus niet gestemd.

1 like

Ik heb daar meestal lak aan. :tipping_hand_woman:t3:‍♀️

Deze is 33,5mm, ik vind het meer dan prima staan. En lekker comfortabel.

4 likes

En ja, zeker liever 33mm dan 40mm! Dezer dagen vind ik 38/39 zelfs al wat te groot. Bij m’n Speedy stoort het me gelukkig niet, die dingen hebben een beperkte lug to lug, al zeker met de flatlink bracelet.

Bij mij staat 40 beter dan 33

Bij mij 35 beter dan 40

35/36 is de zalige sweet spot.

2 likes

Met 18+mm polsen, ga ik zeker niet onder de 34mm zitten.

1 like

Hangt van het horloge af. Dressy chrono’s vind ik vaak mooier in de afmetingen 32-37mm.
Sportieve chrono’s 35-42mm en soms zelfs groter. Duikhorloges moeten wel echt boven de 36mm zijn voor mij.
Bij rechthoekige horloges kan men zich soms aardig vergissen. Daar gelden weer andere zaken.

1 like

Sowieso veel meer lug to lug afhankelijk dan van diameter.

1 like

31mm Oris

1 like

Als die laatste foto jouw pols is, dan staat ie prima. Zonde om deze niet te dragen. Pracht ding.

3 likes

1 like

Mee eens!

Hier de rebound :grin:

Nog steeds niet te klein, wordt wel een grensgevalletje, maar ja, 31 is ook wel extreem mini.
4kante vorm is de redding bij dit model.

3 likes

Ja oke maar jij speelt vals…die horloges zijn te mooi. Die Patek zou ik nog wel dragen als ie 13mm was ipv 31 :heart_eyes:

2 likes

Nou het moment afwachten dat een volwassen kerel een 26mm lady datejust omdoet…

1 like

Deze is 31mm volgens mij, maar ik draag hem nooit:

rolex shipmate wrist

1 like

Wel mooie sector dial!

1 like

Ik heb in de projectenbak nog dit zilveren 27mm Tissootje uit 1932 liggen. Gaat als hij opgeknapt is uiteraard niet mijn dagelijkse horloge worden, maar ik ga hem zeker af en toe dragen. :sunglasses:

2 likes