Poll: Audemars Piguet Royal Oak Offshore Chronograph Navy

Ik zou voor de ‘normale’ Royal Oak gaan, veel stijlvoller en tijdlozer mijns inziens!

29 likes

Bwa als dit je ding is, dan kan je hier toch geen slechte koop aan doen? Ikzelf zou iets in het vintage spectrum gaan kiezen maar het gaat hier niet over mij :slight_smile:

Best een kek ding.

2 likes

Dan zou de JLC Master Compressor Diver en een IWC Pilot plaats moeten maken.

1 like

Er zijn mooiere Royal Oaks…

3 likes

Speedy al in collectie, welliswaar geen panda.

1 like

Echt te druk naar mijn mening, de “gewone” Royal Oak vind ik oprecht mooier.

1 like

Lelijkere nog veel meer :slight_smile:

Van wat ik lees aan reviews schijnt deze in het echt toch wel erg mooi te zijn vanwege de blauwe accenten.

Heb hem dus nog nog niet in het echt gezien omdat het niet naast de deur is, maar ik heb inmiddels een aardig beeld.

1 like

Ik vind de ROO erg oncomfortabel dragen vanwege de hoogte van de kast.
De Diver draagt een stuk prettiger.

Safari en Panda vind ik de mooiste ROOs

1 like

Hij is volgens mij minder hoog dan voornoemde JLC en wat dat betreft ga ik er wat op vooruit.

Dit dus. But to each his own.

1 like

Mooi, maar dan deze:

7 likes

Ik heb de hele hype rondom de RO’s Offshore nooit goed begrepen. Al vaak een om de pols gehad om te proberen maar ik vind ze veel en veel te groot, te aanwezig, plomp zelfs. De safari is nog te behappen maar een gewone RO zou ik eerder overwegen. Ware het niet dat ik ze (en dat is mijn bescheiden mening natuurlijk) overpriced vind. Neemt niet weg dat de techniek en afwerking natuurlijk top zijn.

6 likes

Ik vind t een patserklatser

2 likes

Heb ook niet zoveel met die steroids-modellen. Eigenlijk alle aangepaste modellen van mooie klassiekers, zijn niet mijn ding.
Zo ook bijvoorbeeld met al die Nautilus modellen met een complicatie.

2 likes

Een duiker mag van mij wel wat body en stoers hebben en dat hebben ze meestal ook.

Zo vind ik 1 van de Rolex duikers (weet zo even niet precies welk model, Deepsea denk ik) veel te dik in verhouding tot diameter.

Zo heeft toch ieder type horloge zijn eigen stijl en over smaak valt nooit te twisten.

1 like

Deze vond ik altijd wel redelijk duidelijk:

116660 - 116600 - 116610

6 likes

Voor mij valt dit model niet in de categorie duiker. Een duiker mag idd fors zijn, zo heb ik meerdere Panerai’s. Echter staat het mij niet aan dat ze een mooi ontwerp op steroids hebben gezet.

Wat betreft smaak; klopt, maar jij vroeg erna.

2 likes

Eerlijk gezegd vind ik hem te druk, te lomp, afgekapte cijfers op de dial, datumvenster zwart, met witte inleg en zwarte cijfers? Nee niet in balans naar mijn idee…

3 likes

Op de keper beschouwd vind ik AP een wat dubieus merk dat kermisprut maakt (qua ontwerp, niet techniek), dus wat ik nu ga schrijven gaat niet politiek correct overkomen.

Maar is dit nu een Audemars Hublot Royal Bang Ingenieurr? Ik ben de draad even kwijt. Ik weet ook nooit welk merk Genta destijds als eerste te grabbel gooide met z’n eeuwige patrijspoorten.

De wijzerplaat is foto-epileptisch druk met wafeltjes. Dan hebben ze het voor elkaar gekregen om de 10, 11 en 8 af te hakken. Beter compleet weg laten, die cijfers, want die zien er uit alsof een moderne Breitling seks heeft gehad met 1988. De overige fonts passen ook weer niet bij elkaar.

Vervolgens is de kast lelijk als de nacht. Plat, OK, maar hoekig als de hel en met lugs die totaal nutteloos voor swappers zijn. Tot slot hebben ze een chronograaf in een duikhorloge gestopt. Wie doet zoiets?

Oh, wacht, zei ik nu duikhorloge? Door die überstoere monstrositeit van een bezel zou je het gaan denken. OK, ze hebben de schroeven uitgelijnd, maar dat hele ding is nutteloos en veel te groot. Georges Kern zou het wellicht visual pollution noemen. Een duiker is het dus definitief niet, hij zou niet door de ISO komen.

Hij is wel 100m WR. Dat dan wel.

Maar dan: De kleur van de knoppen kan ik nog vergeven, totdat je oog op het datumvenster valt. Wat hebben ze in godesnaam zitten roken toen ze dat witte schijfje on dat zwarte rechthoekje stopten onder een ronde cutout? Die rechthoek lijkt op het oog een tikkie naar links te zitten, afgaande op deze foto.

Dat horloge is net masturberen met een kaasschaaf. Interessant om te bezien, maar met name pijnlijk. :-1:

13 likes

Man wat l*l je nou?!
Je hebt dit horloge nog nooit in het echt gezien.
Laat staan gedragen, ze dragen nl heel comfortabel.

Ik vind AP mooi en niet zo afgezaagd als bijv. Rolex.
En wat maakt het uit dat het wat meer afschrijft?
Daar koop je toch geen horloge voor, je koopt een horloge
omdat je het mooi vindt en graag wil dragen.

3 likes