Ik speel met het idee om op Horlogefourm.nl toch ruimte voor een of twee banners te maken. Ik kreeg van de week een nieuwe factuur van het hostingbedrijf voor de hosting en moest de serverruimte opvoeren tot 400 mb of oudere berichten gaan verwijderen. En verwijderen doen we niet maar ik vond het eigenlijk ook niet realistisch meer dat ik steeds alle kosten van het forum betaal. Vandaar de vraag:
Zou je niet kunnen overwegen een vrijwillige bijdrage mogelijk te maken?
Het lijkt mij sterk dat de diehards die dagelijks veel plezier aan dit forum beleven niet jaarlijks een lousy tientje kunnen missen voor hun hobby.
Ik heb dit ooit bij een ander forum voorgesteld en dit loopt prima. Jaarlijks even een reminder, bijdrage is vrijwillig en volkomen vrij.
Uiteraard geen enkel bezwaar, ook niet tegen een eigen bijdrage. De kosten moeten immers ergens van betaald worden. Hoop alleen niet dat de banners dermate zwaar worden dat de pagina’s veel trager laden.
Geen bezwaar, maar liever geen layers met reclame die over je scherm schuiven of automatisch uitklappende kaders als je er met je muis overheen beweegt.
Geen bezwaar maar liever geen bewegende banners of van die banners met geluid als je er perongeluk met je muis over gaat (schrik me nog regelmatig de @#@# van die @#@ banners)
Tevens lijkt me de optie voor vrijwillige donatie een heel erg goed idee!
Schiet me ineens te binnen, op een ander forum kon je doneren door een nummer te bellen. Werd dan automatisch een paar euro bij je telefoonrekening opgeteld. Kon zo vaak bellen als je wilde. Handig omdat je dan niet apart hoefde over te maken. Misschien een idee?
Een banner vindt ik geen enkel probleem, mits ze niet bewegen, of te groot zijn.
Het is fijn dat het laden van de pagina niet te lang duurt. (ik volg het forum voornamelijk via zo’n mini-laptop, die zijn niet zo krachtig)
Een vrijwillige eigen bijdrage vind ik ook een goed idee. (maak je daar ook een poll over?:#)
banners zoals op het rolexforum zijn inderdaad een goed voorbeeld.
Staan alleen bovenin en onderaan, heb je verder geen last van.
Prima idee hoor, moet toch betaalbaar blijven, eigen bijdrage zou ook ik geen probleem vinden.
een hobby kost nu eenmaal geld…
Geen bezwaar, maar liever geen layers met reclame
die over je scherm schuiven of automatisch
uitklappende kaders als je er met je muis overheen
beweegt.