Sorry, ik ben erg visueel ingesteld en zie een kletsende en zelfmoordplegende wijzerplaat
Ik vind dat beiden opties het horloge goed tot zijn recht laten komen. Waarom kiezen?
Lekker wisselen af en toe. Nu de stalen band verkopen voor wat centen ga je mega spijt van krijgen en het bemoeilijkt de verkoop in de toekomst, hetgeen 100% een keer gaat plaatsvinden.
Niet persé: het verlaagt ook de instap-prijs…
Geenszins. Bijna alle Damasko’s die hier in razend tempo rond gingen waren zonder stalen band .
En dit inderdaad. Heel veel Damasko fanboys zitten niet te wachten op een stalen band die de prijs van het horloge maal anderhalf doet gaan…
Dank allen voor de input. Interessant om te zien dat het redelijk gelijk op gaat.
De band los verkopen zal niet heel makkelijk zijn omdat deze slechts geschikt is voor DC modellen én maar net moet passen (afhankelijk van leeftijd horloge). Kortom verkoop ga ik wel proberen, maar waarschijnlijk wordt het houden en afwisselen.
Een Bergeon 6825 moet er dan wel komen want zonder is de band los en vastzetten een ware nachtmerrie…
Ik denk dat als je hem op WUS en/of UF knalt, het wel goed moet komen. Op die fora (vorig jaar althans, ik heb er al een tijdje niet meer gekeken), staan regelmatig zoekertjes voor een DC of DA bracelet.
Canvas voor in de woonkamer en wisselen naar staal voor het koffie zetten en koken ivm eventuele vlekken. Neem aan dat je dit horloge niet buitenshuis draagt toch?
Simpel. Beide heel mooi. Afwisselen dus. Goede keuze die leren band ook trouwens.
Dank je Tom
De Damasko band is het niet voor mij. Door het ontbreken van een fijnafstelling zit het net niet goed. Of te strak of te los. Bovendien weegt het horloge en de band samen bijna 200 gram. Dat voelde is heel goed om de pols zitten. Al met al niet comfortabel voor mij.
Eens het ontbreken van fijnafstelling is jammer. Moet wel zeggen dat ik de band prima weet af te stellen voor mijn pols. Omtrek 18.5cm en de band (incl head) weegt dan 175gram.
Full package, bandenslet pur sang
Ook het losmaken van de band ging niet zo soepel. Zonder hulpmiddelen lukte dat mij gewoon niet. De sluiting zit zo strak. Ik heb mijn DA36 incl stalen band om die reden verkocht. Maar ik denk er nu over om er een terug te kopen. Maar geen staal meer voor mij.
Dat je niet moet miepen. Die Damasko op staal is helemaal niet zo zwaar
vergeleken met jouw Rollie op kleurige nato…ja toch wel…
Staal en in training. Man the f*ck up!
Een hele lichte voorkeur naar canvas…
Maar goed : 116 stemmers en gewoon 50/50 verzin je toch niet.
Een zwaar horloge vind ik overigens prima.
Toen ik stemde was de uitslag met 122 stemmen precies 50/50. Dus het wordt nog spannend .
Ik heb voor canvas gestemd omdat canvas de ultieme tool band voor mij is en Damasko samen met die Duikboot-Sinns toch wel de belichaming van een echte toolwatch!