Poll: Een eigen subforum te koop / gevraagd?

Op de meeste horlogefora zie je ze, de “te koop” en “gevraagd” afdeling. Een deel waar we onderling horloges (en gerelateerde produkten) zouden kunnen verkopen en vragen (de verkoper/vrager moet ingeschreven zijn bij Horlogeforum.nl, de koper/leverancier niet). Nu is er horloge.startpagina.nl/markt maar die is openbaar en is geen officieel onderdeel van het forum. En er is Marktplaats en DZVL heeft ook al een aangeboden/gevraagd dus er zijn al wat mogelijkheden. Aan de andere kant zijn forum verkooppunten altijd wel erg leuk en er duikt soms iets speciaals op omdat men het graag onder kenners wil houden. En dan zou je weer kunnen zeggen dat er niet genoeg mogelijkheden zijn.

Dus graag uw mening, willen we een eigen “te koop” / “gevraagd” onderdeel van Horlogeforum.nl (of in ieder geval proberen) of zijn er al genoeg kanalen en is er geen behoefte aan?

poll :: Wel of geen te koop / gevraagd forum?

http://poll.qualitysign.nl/][img]http://poll.qualitysign.nl/imageresult/9013.png[/img

Prima idee. Horloge startpagina markt vind ik onhandig omdat deze geen onderdeel van dit forum uitmaakt.

Vaak wordt het aanbod dan ook groter en mooier! En het maakt het uitwijken naar andre forums overbodig!!

grR

Laten we dit gewoon een puur discussie forum laten. Iedereen kan lekker zijn eigen objectieve (of juist subjectieve) meening naar hartelust ventileren. Dat moet zonder achterliggende belangen ed blijven gebeuren.

Harry

Het zal natuurlijk apart van dit gedeelte komen Harry, dus net zoals het “Off Topic” gedeelte.

Een goed initiatief lijkt me.
Ik zou er zeker gebruik van maken!

Heb ook ja gestemd, met de hoop dat er dan ook wat meer vintages voorbij komen in plaats van het nieuwe spul.

Het moet wel gemodereerd worden denk ik. Niet iemand die speciaal lid word van het forum om zijn horloge te kunnen verkopen. En ook de bekende marktplaats verkopers vind ik niet een aanvulling, dus geen commerciele verkopers.

Voor ! :smiley:

Groet,
Werner

Een uitstekend idee aangezien het huidige systeem veel te beperkt is in z’n mogelijkheden en zeer gebruiksonvriendelijk. De manier waarop DZVL eea heeft aangepakt spreekt mij zeer aan.

Mijn beste,

Ja, naar mijn mening is het een goede zaak om een eigen ‘Subforum’ te koop / gevraagd te openen.
Immers door middel van dit extra sub-forum komt er meer horloge-materie binnen de gelederen van ons forum.
Doch acht ik het wel wenselijk om te waken voor de zuiverheid der horloges welke worden aangeboden. Met andere woorden: het dient geen vergaarbak te worden van allerlei commerciele fake en goedbedoelde andere prullaria.

Orologio Signaturis Temporis

Voor !! (tu)

Helemaal voor!

Lucien Schreef:

Voor !!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 26/07/2007
18:54 door Lucien.

ik ook.

ook voor. Kun je wat kopen van andere horloge gekken! en waarschijnlijk ken je ze dan van het forum
dus is het wat vertrouwder.

Prima idee , doen !!!
Peter Peters

Commercieel en markplaats verkopers uitsluiten en voor forumleden zal het een absolute aanvulling zijn.

Genesis

Ik ben er ook voor, maar dan wel strak geleid en goed gecontroleerd door de beheerder of een commissie van toezicht.

Gr.JanJ.

voor,zou m.i. een aanvulling zijn.
gr. john

Misschien kan je e.e.a. zo aanpassen dat in elk geval zichtbaar wordt hoelang de aanbieder al lid is en zijn aantal posts ?
Daarmee voorkom je dat handelaren het gaan misbruiken.
Bij iemand die al een jaar lid is en bijvoorbeeld meer dan 20 posts heeft, zou ik een gevoel krijgen dat het een betrouwbaarder iemand is. In elk geval een enthousiasteling en actief forumlid.

Bas

Zou sowieso wel handig zijn om te zien hoeveel berichten iemand al verstuurd heeft…