Poll: Keuzestress als nooit tevoren! GS Snowflake vs. Omega Aqua Terra

Hallo allemaal,
Zoals de titel al doet vermoeden ervaar ik de afgelopen paar dagen een gevoel dat ik op het gebied van horloges nog nooit zo erg heb gehad. Keuzestress!!

Voor degene d
Maar goed, eerst een beetje achtergrondinformatie:

Na een tijdje te hebben genoten van mijn Black Bay GMT merkte ik dat de klik steeds minder begon te worden en dat ik hem steeds meer in de kast liet liggen. Als gevolg hiervan heb ik de afgelopen tijd rustig aan, hier en daar, rond zitten snuffelen naar wat ik er dan voor in de plaats zou willen.

Op chrono24 zag ik het horloge waar ik verzot op was toen ik begon met de hobby, maar veel te ver buiten mijn bereik lag. Een Rolex Explorer 114270, in Nederland, voor een prima prijs! Wauw dacht ik! Maar na een paar dagen goed na te hebben gedacht, toch besloten om het niet te doen. In de loop der jaren heb ik geleerd dat ik veel minder kan genieten van wat kleinere horloges horloges dan ik dacht, en ik ben gewoon niet zo gecharmeerd meer van Rolex.

Dussss op naar een alternatief!

Na nog een tijdje te hebben rondgesnuffeld op het web toch maar eens een kijkje genomen op de site van Eugene van Baal. (Ik heb daar mijn Speedy gekocht, en vond de service echt super!)

Ja, daar stond wel wat tussen :wink:
En zoals je dus hebt kunnen lezen in de titel, hang ik nu al een paar dagen met enorme keuzestress tussen deze twee modellen.

Ten eerste:
De Grand Seiko SBGA211 ā€˜snowflake’

(Hier een plaatje van ā€˜t web)

De Grand Seiko waar ik altijd met een schuin oog naar heb gekeken. Prachtige wijzerplaat, die me zowel doet denken aan net gevallen sneeuw, als aan perkament.
Een vederlicht horloge, die wegvalt op je pols. (Ik heb de baby snowflake gehad, die ook uit titanium is vervaardigd en dat was een heus genot om je pols!)
De blauwe seconde wijzer, en de gangreservemeter (love it or hate it) maken voor mij het horloge echt helemaal af!
En tot slot het spring drive uurwerk. Ook dit is een love it or hate it onderwerp, maar ik kan wel genieten van een samenkomst van mechanica en regeltechniek :wink:

En ten tweede:
De Omega Seamaster Aqua Terra 150M 41mm met blauwe wijzerplaat en op een stalen band

(Yep, ook hier een plaatje van ā€˜t web)

Naast de Speedmaster, de in mijn ogen mooiste Omega die te verkrijgen is!
De horizontale strepen, in combinatie met het datumvenster op 6 uur geven het horloge een prachtige symmetrische look. Een blauwe wijzerplaat heeft me altijd al getrokken, en de wijzerplaat op de Aqua Terra is (na wat ik op foto’s heb gezien) vanuit ieder licht geweldig!
De gehele uitstraling van de AT past wel bij me (maar ja dat gevoel heb ik ook over die van de GSšŸ¤”) Het voordeel van de AT is wel dat hij iets sportiever is, en dat dat wellicht iets beter aansluit naast m’n speedy (maar goed dat is voor mijn gevoel een verwaarloosbaar voordeel)

Goed, de reden dat ik dit topic heb geopend is natuurlijk omdat ik vooral ook benieuwd ben wat jullie vinden!
Aanstaande donderdag heb ik een afspraak met de juwelier en zal waarschijnlijk blijven twijfelen tot ik ze beide om heb gehad. En ik zal op dat moment zeker handelen wat m’n intuĆÆtie me verteld, maar ben wel heel erg benieuwd wat HF hiervan vindt.
:grimacing:

So let the poll begin!

(PS. Dit is m’n eerste poll dus hoop dat het goed gaat haha :sweat_smile:)

• Grand Seiko SBGA ā€œSnowflakeā€
  • Omega Aqua Terra 150M 41mm Blauw

0 stemmers

7 likes

Makkelijkste keuze ooit :man_shrugging:t2:

7 likes

Snowflake.

3 likes

Jep.

2 likes

Ik heb ze beiden gedragen. De Snowflake heeft het volgehouden.

Ergens heb ik hier op HF ook nog een macroshoot tussen een GS en Aquaterra gepost.

De uniekere wijzerplaat, het unieke uurwerk, de glijdende wijzer Ʃn het titanium gaven de doorslag ten opzichte van de Aquaterra.

5 likes

Da’s een makkelijke. Ik heb ze beiden naast elkaar omgehad bij de AD en dat was een eenvoudige keuze, voor de redenen die @koetsjh hier al gaf. De nauwkeurigheid van de spring drive is geweldig ook, de automaat vreselijk effectief en 70 uur power reserve, dus een weekend laten liggen is geen probleem. En de afwerking natuurljk, wow! Hier de mijne:

9 likes

Voor mij is GS meer een dresswatch, de Omega meer een daily. Dus gekozen voor de Omega, kan netjes maar ook stoer. Dat laatste heb ik dan minder met de GS. Beide prachtig en wellicht betere afwerking bij de GS. Lastige keuze.

Groeten
Rutger

5 likes

Huh welke keuzestress? Overduidelijk de GS

2 likes

Beide geweldig mooi, echter de Omega past meer bij me vandaar mijn keuze voor de at.

Kan je nog wel naar Van Baal gezien de lockdown?

3 likes

Ik zelf zou de omega kiezen. Imo een mooier horloge. Maar kwestie van smaak

2 likes

Schaamteloze plug, zelfde kast als de snowflake, maar dan in staal:

3 likes

Als het nou deze AT was :thinking: (had ik niet moeten verkopen, maja)

Nu kies ik voor de Snowflake

3 likes

Dit. Snowflake all the way.

3 likes

Ik vind de Omega wat meer all round.
Ik vind de datum van de Omega vele malen mooier.
Ik vind dat je meer hebt aan de Omega.

Maar wtf wat is die snowflake mooi zeg!
De ultieme GS in mijn ogen, wauw.
Echt, wauw.

Heb je meerdere horloges ?

Als het je daily gaat worden dan de Omega
Als het een aanvullende parel mag worden, dan de GS.

5 likes

Als liefhebber van Omega, kies ik in dit geval voor de GS :sweat_smile:

4 likes

Omega! Veel chiquer.

2 likes

Ik vind ze allebei prachtig en minder prachtig tegelijkertijd. Een aantal designkeuzes die ik nooit zal snappen, allicht.

De Aqua Terra: prachtige wijzerplaat, ik hou wel van Omega, degelijke all rounder. Maar dan die geamputeerde uurwijzer. Ik word er gek van.

De Snowflake: ook een prachtige wijzerplaat, interessant binnenwerk, zou ook nog wel all round kunnen werken. Maar dan die ruitenwisser die ze erop gemonteerd hebben. En dat metaal rond het datumvenster. Zo licht dat het ergens ongemakkelijk wordt; ik voel wel graag dat ik iets om de pols heb.

Ik zou de Aqua Terra nemen, van deze twee.

3 likes

Doorsparen en koop ze beiden!

1 like

Eerder dit jaar ook getwijfeld tussen GS en de Aquaterra. Je kan met beide niet fout gaan, maar voor mij zou het mijn dagelijkse horloge worden en daar vond ik de Omega toch wat fijner voor.

Eigenkijk nog geen seconde spijt van gehad!

4 likes

Dat vind ik dus ook :grin:. Maar vooral ook ā€œa nice problem to haveā€.

5 likes