Hallo allemaal,
Zoals de titel al doet vermoeden ervaar ik de afgelopen paar dagen een gevoel dat ik op het gebied van horloges nog nooit zo erg heb gehad. Keuzestress!!
Voor degene d
Maar goed, eerst een beetje achtergrondinformatie:
Na een tijdje te hebben genoten van mijn Black Bay GMT merkte ik dat de klik steeds minder begon te worden en dat ik hem steeds meer in de kast liet liggen. Als gevolg hiervan heb ik de afgelopen tijd rustig aan, hier en daar, rond zitten snuffelen naar wat ik er dan voor in de plaats zou willen.
Op chrono24 zag ik het horloge waar ik verzot op was toen ik begon met de hobby, maar veel te ver buiten mijn bereik lag. Een Rolex Explorer 114270, in Nederland, voor een prima prijs! Wauw dacht ik! Maar na een paar dagen goed na te hebben gedacht, toch besloten om het niet te doen. In de loop der jaren heb ik geleerd dat ik veel minder kan genieten van wat kleinere horloges horloges dan ik dacht, en ik ben gewoon niet zo gecharmeerd meer van Rolex.
Dussss op naar een alternatief!
Na nog een tijdje te hebben rondgesnuffeld op het web toch maar eens een kijkje genomen op de site van Eugene van Baal. (Ik heb daar mijn Speedy gekocht, en vond de service echt super!)
Ja, daar stond wel wat tussen
En zoals je dus hebt kunnen lezen in de titel, hang ik nu al een paar dagen met enorme keuzestress tussen deze twee modellen.
Ten eerste:
De Grand Seiko SBGA211 āsnowflakeā
(Hier een plaatje van āt web)
De Grand Seiko waar ik altijd met een schuin oog naar heb gekeken. Prachtige wijzerplaat, die me zowel doet denken aan net gevallen sneeuw, als aan perkament.
Een vederlicht horloge, die wegvalt op je pols. (Ik heb de baby snowflake gehad, die ook uit titanium is vervaardigd en dat was een heus genot om je pols!)
De blauwe seconde wijzer, en de gangreservemeter (love it or hate it) maken voor mij het horloge echt helemaal af!
En tot slot het spring drive uurwerk. Ook dit is een love it or hate it onderwerp, maar ik kan wel genieten van een samenkomst van mechanica en regeltechniek
En ten tweede:
De Omega Seamaster Aqua Terra 150M 41mm met blauwe wijzerplaat en op een stalen band
(Yep, ook hier een plaatje van āt web)
Naast de Speedmaster, de in mijn ogen mooiste Omega die te verkrijgen is!
De horizontale strepen, in combinatie met het datumvenster op 6 uur geven het horloge een prachtige symmetrische look. Een blauwe wijzerplaat heeft me altijd al getrokken, en de wijzerplaat op de Aqua Terra is (na wat ik op fotoās heb gezien) vanuit ieder licht geweldig!
De gehele uitstraling van de AT past wel bij me (maar ja dat gevoel heb ik ook over die van de GSš¤) Het voordeel van de AT is wel dat hij iets sportiever is, en dat dat wellicht iets beter aansluit naast mān speedy (maar goed dat is voor mijn gevoel een verwaarloosbaar voordeel)
Goed, de reden dat ik dit topic heb geopend is natuurlijk omdat ik vooral ook benieuwd ben wat jullie vinden!
Aanstaande donderdag heb ik een afspraak met de juwelier en zal waarschijnlijk blijven twijfelen tot ik ze beide om heb gehad. En ik zal op dat moment zeker handelen wat mān intuĆÆtie me verteld, maar ben wel heel erg benieuwd wat HF hiervan vindt.
So let the poll begin!
(PS. Dit is mān eerste poll dus hoop dat het goed gaat haha )
- Grand Seiko SBGA āSnowflakeā
- Omega Aqua Terra 150M 41mm Blauw
0 stemmers