Poll: Keuzestress als nooit tevoren! GS Snowflake vs. Omega Aqua Terra

Maja ik ben ook bevooroordeeld. Had een keer afgesproken met @vierport die toen zijn GS snowflake droeg. Echt een van de mooiste wijzerplaten die ik in het echt had gezien. :heart_eyes:

2 likes

Ben zelf geen fan van de (Grand) Seiko, maar die Snowflake is echt de mooiste uitvoering. Dial is toch magnifiek. Zou deze onmiddellijk verkiezen boven de Aqua Terra. Spring Drive is toch een technisch kunstje. Bovendien heb je al een Omega.

2 likes

Wat is die Omega Aqua Terra prachtig, geen moeilijke keuze dus😀! De Seiko Snowflake is ook erg mooi, alleen het energiewijzertje vind ik iets minder.

3 likes

Ik zou de AT kiezen, maar ik denk eerder de 38mm versie.

3 likes

Een tegenstelling die mij wellicht zou doen afhaken… Sneeuw is fris en helder, perkament associeer ik met oud en broos. Maar dat is mijn idee :wink:

1 like

In dit vergelijk zou ik zeker voor de Snowflake gaan. Prachtig natuurlijk en licht. Als je een AT van eerdere generaties erbij betrekt wordt het spannender. Ik vind het huidige model een stuk minder mooi dan vorige iteraties. De AT wordt eigenlijk bij elke nieuwe uitgave minder mooi naar mijn mening, maar een ouder model (liefst met teak dial en omrand datumvenster) is dan weer schitterend en dat is waar ik voor zou gaan.

1 like

Je vindt ze allebei mooi, dus ga voor de Snowflake. Unieke techniek, betere afwerking, dat zijn dingen waardoor je hem lang zal waarderen. De mening van anderen doet er niet toe.

3 likes

Ik heb de Snowflake nooit in het echt gezien. De AT wel een keer gepast. Deze is vrij dik en heel erg shiny door alle gepolijste delen. Daarom was dit voor mij geen optie.

Snowflake i.c.m. speedy lijkt een ideale topcombo van dressy en sport/casual.

2 likes

Geen twijfel, GS!
Ook lang naar de snowflake gekeken maar uiteindelijk het iets sportievere broertje gekozen.
Night blue, komt in de buurt van de AT?

5 likes

Ik heb gestemd op de AquaTerra. Ik heb hem een tijd geleden gepast en vond hem echt prachtig! Dat horloge is in mijn ogen af.

Die keuze gemaakt omdat ik de Snowflake niet de mooiste vindt. Dan heb ik liever de champagne plaat springerige, bijna exact dezelfde als die hierboven in een verkooptopic is gepost. Bijna…want ik prefereer dan de versie waar niet zo prominent Seiko (meer) op staat.

Als de keuze dus tussen de champagne SpringDrive en de AquaTerra was geweest, had ik het wel wat moeilijker gehad…

2 likes

Die krijg ik deze week toevallig binnen🥶

2 likes

De Aqua Terra is mooi maar ik heb daar een beetje hetzelfde idee bij als wat ik met m’n Seamaster had.
Nette afwerking, goeie symmetrie, mooi formaat, eigenlijk weinig tot niets op aan te merken.
Geen idee of deze de keramische wijzerplaat heeft?
Dit alles maakte het wat saai in mijn ogen en daarom de Omega weer weggedaan.

Hier zou ik gaan voor de Snowflake omdat het langer zou duren voor ik er op uitgekeken zou raken.

1 like

Is een fijn horloge, ga je veel plezier van beleven. Reden van verkoop was een nieuwe dj41. Gewoon jeuk dus.

1 like

Dank je, dj doet het ook altijd goed.

1 like

Omega want GS heeft gangreservewijzertjemetindicator

2 likes

Duidelijk de GS. Niks mis met de Omega, maar ook niets aparts.

2 likes

Normaal zou ik direct GS zeggen, maar die omega vind ik toch ook ontzettend mooi.
Omdat je maximaal 2 mocht kiezen zou ik ze allebei doen :partying_face:
Kunnen goed langs elkaar in de collectie

1 like

Anders pakken we die er gewoon even bij, … omdat het héle mooie foto’s zijn! :beers:

3 likes

Dank je!

Eerlijk gezegd was ik even te druk om te zoeken, achteraf had natuurlijk even snel door mijn topiclijst kunnen scrollen, maar toen was ik het al weer vergeten… Shame on me :roll_eyes:

3 likes

Da’s het voordeel als je je profiel niet op verborgen zet, dan kun je dat gewoon even door iemand anders laten doen … :sunglasses:

3 likes